کد خبر: 893482
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
سید علی خمینی در حرم مطهر امام(ره):
سید علی خمینی خطاب به مسئولان گفت: اگر نمی‌توانید مشکلات مردم را حل کنید لااقل طوری زندگی نکنید که با دیدن شما بر مشکلات‌شان افزوده شود.

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه حضرت امام(ره)، صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن اظهار داشت: هر سال باید در ایام دهه فجر، بازگردیم و آرمان‌ها را مرور کنیم و از خود بپرسیم که ملت ایران به کدام دلیل انقلاب و برای رسیدن به کدام آرمان ها قیام کرد؛ اینها، رمز گرامیداشت دهه فجر است. 

وی افزود: زنده یا مرده بودن انقلاب به این است که آیا آرمان‌های انقلاب ما آرمان ملت هم است، آیا امروز مردم همان آرمان‌هایی که در سال ۵۷ داشتند را امروز هم دارند، اگر اینطور باشد می‌گوییم که انقلاب اسلامی پویاست.

سید علی خمینی با بیان اینکه ما مدعی هستیم که انقلاب اسلامی زنده است، تصریح کرد: دلیل ما هم این است که مردم ما همان آرمانهایی که ۴۰ سال پیش داشتند، امروز آنها را می خواهند و می‌پسندند. 

وی گفت: در ایام دهه فجر باید به آرمان‌ها بازگردیم و باید ببینیم آرمان‌های ما چه بوده است تا برای نسل و جامعه امروز روشن شود که قله‌ها کجاست و قرار است به کجا برسیم و امروز در کجا قرار داریم.

نوه حضرت امام با اشاره به استقلال طلبی به عنوان یکی از آرمان‌های ملت ایران اظهار داشت: استقلال، مثل اکسیژن در هواست و نعمتی است که وقتی هست، انسان آن را نمی‌فهمد اما وقتی انسان خود را ذلیل و تحت سلطه دیگران می‌بیند، آن زمان ارزش استقلال برایش روشن می‌شود؛ برای مردم ۴۰ سال پیش، این احساس وجود داشت که باید تحت سلطه شرق یا غرب باشند.

سید علی خمینی با اشاره به تجمل‌گرایی در کشور گفت: امروز دنیا هم تجملات را نمی پسندد و ما اشتباهات 20سال پیش غرب را تکرار می‌کنیم.

وی خطاب به مسئولان گفت: اگر نمی‌توانید مشکلات مردم را حل کنید لااقل طوری زندگی نکنید که با دیدن شما بر مشکلات‌شان افزوده شود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
توجه فرمائید :
آیا این جمله از نظر ادبی درست است؟
بخشی از متن ارائه شده در خبر بالا : ....."برای مردم ۴۰ سال پیش، این احساس وجود داشت که باید تحت سلطه شرق یا غرب باشند."
ظاهرا اشتباه تایپی دارد که باید اینگونه تایپ میشد که : نباید تحت سلطه شرق یا غرب باشند .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
دورود برشما " سیدعلی خمینی" حقا نوه امام راحل هستید " درست بیان کردید مردم همان ارمان های اول انقلاب را می خواهند "
تاکید بر ساده زیستی مسئولان کشور " که باید در ده فجر ارمان های انقلاب را مرور کرد " تا به بیراهه نرود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار