کد خبر: 888893
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه ۹۷:
سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه ۹۷ از معافيت مالياتي درآمدها تا 2ميليون تومان خبر داد و گفت: براساس لايحه بودجه ۹۷ بهاي آب، برق و گاز سال آينده افزايشي نخواهد داشت. 
به گزارش فارس، علي اصغر يوسف‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از تصويب كليات لايحه بودجه 97، در نشست ديروز وارد مباحث درآمدي و هزينه‌اي شديم. براساس نظر كميسيون تلفيق، در تلاشيم عوارض و پرداختي مردم در حوزه آب، برق و گاز و همچنين خدمات عمومي افزايش قابل توجهي نداشته باشد و پرداخت‌ها در حد سقف پرداختي در سال 96 باشد. 
سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه 97 افزود: اگر هم در رابطه با موارد فوق، مورد خاصي وجود داشته باشد با تشكيل كارگروهي متشكل از دولت و مجلس به نقطه نظر مشترك خواهيم رسيد. 
يوسف‌نژاد با بيان اينكه در مورد سقف معافيت مالياتي كاركنان دولت كه ممكن است تغييراتي به نفع مردم داشته باشد، به نقطه نظرات مشتركي دست خواهيم يافت، گفت: براساس تبصره 6 لايحه بودجه سال 97 كل كشور، در رابطه با سقف معافيت مالياتي، حقوق و دستمزد در نشست صبح ديروز بحث‌هايي مطرح و در نهايت مقرر شد اين معافيت‌ها حداقل در حد سال گذشته مصوب شود. 
وي ادامه داد: در اين رابطه پس از مباحث بسيار، سقف معافيت مالياتي براي كارمندان دولت در حد 24ميليون تومان در سال يعني ماهانه 2‌ميليون تومان و براي مشاغل بخش خصوصي 18ميليون تومان در سال يعني ماهانه 5/1ميليون تومان تعيين شد. سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه سال 97 كل كشور افزود: با توجه به اينكه تعداد 2‌ميليون و 700 هزار كارمند دولتي و همچنين 4ميليون نيز در اصناف مشغول به كار هستند، بنابراين در تلاش هستيم در كميسيون تلفيق تغييرات اندكي به نفع اين كارمندان صورت دهيم.  وي همچنين به مصوبه كميسيون تلفيق بودجه در خصوص درآمدهاي نفتي و صندوق توسعه نيز اشاره كرد و گفت: از مجموع درآمدهاي نفتي 5/14درصد به شركت ملي نفت، 32درصد به صندوق توسعه، 3درصد به مناطق نفت‌خیز‌ و گازخيز و همچنين 5/53درصد نيز به دولت باز مي‌گردد. 
يوسف‌نژاد افزود: با فرض اينكه نفت بشكه‌اي 55 دلار باشد و قيمت دلار هم به 3هزار و 500 باشد، بر مبناي 2‌ميليون و 600 بشكه نفت از محل فروش نفت و ميعانات گازي 101هزار ميليارد تومان درآمد حاصل از نفت به صورت ريالي سهم دولت است كه از اين مقدار 28ميليارد دلار پيش‌بيني شده است و بر اين اساس 3/7ميليارد دلار هم سهم شركت نفت خواهد شد. وي در ادامه همين مطلب اعلام كرد كه بر اساس مصوبه كميسيون 5‌هزار ميليارد تومان سهم مناطق نفت‌خيز و حدود 16ميليارد دلار هم سهم صندوق توسعه ملي خواهد شد. در مجموع درآمدهاي دولت نسبت به سال گذشته تغيير قابل ملاحظه‌اي نداشته است، بنابراين از دولت مي‌خواهيم پايه‌ها و منابع جديد مالياتي را از طريق پيدا كردن كساني كه ماليات خود را پرداخت نكرده و به نوعي فرار مالياتي دارند، به دست بياورد. 
يوسف نژاد با اشاره به تبصره 2 لايحه بودجه سال 97 عنوان كرد كه بر اساس اين مصوبه، دولت مكلف شد بدهي خود به بخش خصوصي، تعاوني و نهادهاي عمومي غيردولتي را از محل واگذاري اموال و دارايي‌ها و سهم‌الشركه كه متعلق به دولت است و همچنين مؤسسات و شركت‌هاي وابسته به دولت با واگذاري از طريق جدول ماده 18 پرداخت كند كه براي اين مسئله هزارو220 ميليارد تومان هزينه در لايحه بودجه در نظر گرفته شده است. 
سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه سال 97 كل كشور به مصوبه مربوط به تبصره 3 لايحه بودجه نيز اشاره كرد و گفت: براساس اين مصوبه، سقف تسهيلات تأمين مالي خارجي براي طرح‌ها علاوه بر سهميه باقي‌مانده از سال قبل، 30 ميليارد دلار در نظر گرفته شده است. همچنين به دولت اجازه داده شد براي اجراي اين طرح‌ها با رعايت سقف 30 ميليارد دلار براي تسهيلات مالي و اعتباري يا كمك بلاعوض تا مبلغ 5ميليارد دلار از مؤسسات مالي خارجي و بين‌المللي اقدام كند. در مجموع حرف ما اين است كه كميسيون تلفيق بودجه 97 در تمامي تصميمات و مصوبات خود تراز تبعات اجتماعي را خواهد سنجيد. 
وي اعلام كرد: سعي ما اين است براي هر ريال درآمد دولت منطق و خرد جمعي را در نظر بگيريم تا درآمدها واقع‌بينانه باشد تا به قشر متوسط و كم‌درآمد جامعه فشار وارد نشود، در هزينه‌ها هم دقت لازم را خواهيم داشت تا تصميمات به نفع و مصلحت مردم به ويژه در حوزه اشتغال، توليد و خدمات عمومي اخذ شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار