کد خبر: 865131
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
امیر عبداللهیان در دیدار با سیدحسن نصرالله:
دستیار ویژه رییس و مدیر کل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در دیدار با دبیرکل حزب‌الله لبنان بر لزوم حل بحران‌های منطقه تاکید کرد.
ایران با ظرفیت‌های دیپلماسی خود از راه‌حل‌های واقعی برای حل بحران منطقه حمایت می‌کند/ امنیت منطقه در سایه تقویت وحدت محور مقاومت تأمین می‌شود

جوان آنلاين: حسین امیرعبداللهیان در جریان سفر خود به لبنان در دیدار با آیت الله سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پیروزی های اخیر مقاومت علیه تروریست ها در عرسال را تبریک گفت.

دستیار ویژه رییس و مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی همچنین فرا رسیدن سالگرد پیروزی لبنان در جنگ ٣٣ روزه صهیونیست ها علیه لبنان را به آیت الله سید حسن نصرالله، دولت، مجلس و مردم لبنان تبریک گفت و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و متحدین  از نقش برجسته حزب الله، مقاومت ، شهدای مقاومت و مدافع حرم در کمک حیاتی به امنیت منطقه تجلیل می کند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به موازات کمک های میدانی و موثر در مبارزه با تروریسم، با همه ظرفیت های دیپلماسی رسمی و پارلمانی خود، از راه حل های واقعی و منصفانه سیاسی در کمک به حل بحران های موجود در منطقه  از جمله در سوریه، یمن، بحرین و دیگر کشورهای منطقه حمایت می کند.

موضوع مقاومت ارتباط مستقیم با ثبات و امنیت در منطقه دارد

آیت الله سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نقش مهم و بی بدیل مقام معظم رهبری در شناخت و مقابله با نقشه های شوم دشمنان علیه منطقه و جهان اسلام  را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز موضوع مقاومت در فلسطین ، سوریه و لبنان  ارتباط مستقیم با ثبات و امنیت همگان در منطقه دارد.

 دبیرکل حزب الله لبنان  با اشاره به نقش مردم، ارتش و مقاومت لبنان در مبارزه با تروریسم و با تجلیل از شهدای مقاومت و مدافع حرم اظهار داشت: تلاش برای تجزیه و تغییر نقشه جغرافیایی منطقه و جهان اسلام از توطئه های خطرناکی است که فقط به تحقق اهداف و منافع دشمنان کمک خواهد کرد.

 وی اضافه کرد: صهیونیست ها از همه مسیر های ممکن در تلاش برای عادی سازی روابط با برخی کشورهای منطقه و جهان عرب هستند و گام هم زمان آنها در جهت اضمحلال این کشورهاست .

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: باید مراقب نقشه خطرناک تجزیه در منطقه بود.

 وی موفقیت های اخیر در آزادسازی موصل، حلب و اخیرا عرسال از چنگ تروریست ها را نتیجه وحدت صفوف داخلی در این کشورها دانست و بر ضرورت توجه جدی به سه عنصر "وحدت در جهان اسلام" ، " مقاومت علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی" و " مبارزه واقعی با تروریسم" تاکید کرد.

آیت الله سیدحسن نصرالله نقش مقاومت و ارتش لبنان و حمایت همه اقشار مردم لبنان را رمز موفقیت شکست تروریست ها در عرسال و لبنان خواند.

جنایت در حریم مسجدالاقصی نتیجه تلاش برای عادی سازی روابط با تل آویو است

وی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حریم مسجدالاقصی و قدس شریف را نتیجه طرح های سازش و برخی تلاش ها برای عادی سازی روابط با تل آویو دانست و واکنش افکار عمومی و حضور گسترده همه قشرهای فلسطینی در مسجد الاقصی را نشاندهنده شکست این طرح ها دانست.

دبیر کل حزب الله  ایستادگی مردم عراق ، سوریه و لبنان را در مبارزه با تروریسم ستود و افزود: صهیونیست ها از هیچ تلاشی برای تخریب چهره اسلام و تضعیف و تخریب کشورهای منطقه  دریغ نمی کنند و ما با قدرت در مقابل جاه طلبی های رژیم اشغالگر قدس ایستاده ایم.

*امنیت منطقه در سایه تقویت وحدت محور مقاومت تأمین می‌شود

وی همچنین در جریان سفر خود به لبنان با شیخ صالح العاروری عضو دفتر سیاسی حماس در بیروت دیدار و گفت و گو کرد.

این دیدار با حضور اسامه حمدان مسئول روابط عمومی حماس، علی البرکه نماینده حماس در بیروت و فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت انجام شد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تأکید بر اینکه تهران از حزب الله شیعه و حماس و جهاد اسلامی سنی در سایه وحدت مسلمین و در مبارزه با رژیم صهیونیستی حمایت می کند، گفت: تحولات مسجدالاقصی و قدس نشان داد که تنها راه پیروزی بر رژیم صهیونیستی مقاومت در سایه وحدت همه گروه های فلسطینی است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بخش مهمی از امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم در سایه تقویت وحدت محور مقاومت تأمین می شود، یادآور شد: به دلیل هوشیاری و توجه افکار عمومی تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به جایی نخواهد رسید.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان ضمن تجلیل از شهدای انتفاضه جدید مسجدالاقصی خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم و صهیونیسم در محور مقاومت به نتایج قابل انتظاری رسیده است.

العاروری: کشورهای اسلامی مانع بهره‌برداری اسرائیل از تحولات منطقه شوند

صالح العاروری، عضو دفتر سیاسی حماس در بیروت نیز در ادامه این دیدار ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران در کمک به فلسطین و مقاومت به تشریح انتفاضه جدید در مسجدالاقصی پرداخت و گفت: قدس قبله اولین مسلمین است و مبارزات تا آزادی کامل سرزمین های تاریخی فلسطین ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: جنبش حماس در کنار مقاومت و مردم فلسطین تا تحقق آرمان تاریخی فلسطین و آزادی قدس شریف به تلاش و مبارزه بی وقفه خود ادامه می دهد.

عضو دفتر سیاسی حماس در بیروت در پایان ضمن قدردانی از تهران در برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتقاضه فلسطین و توجه به موضوع فلسطین خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی نباید اجازه دهند تحولات منطقه به سود تل آویو تمام شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار