کد خبر: 861083
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
شروع و پايان فصل نقل و انتقالات فوتبال طي يك دهه گذشته همواره با اين نگراني همراه بوده است...
فريدون حسن
فريدون حسن
 
شروع و پايان فصل نقل و انتقالات فوتبال طي يك دهه گذشته همواره با اين نگراني همراه بوده است كه عقد قراردادهاي چندصد ميليوني و چند ميلياردي با بازيكنان فوتبال به چه شكلي انجام مي‌شود. چگونه است كه به‌رغم وجود موانع قانوني و حتي اتخاذ تصميم‌هايي در خصوص اعمال قانون سقف قرارداد براي بازيكنان و لازم‌الاجرا بودن آن باز هم شاهد قراردادهايي نجومي هستيم كه هزينه پرداخت تمام آنها از جيب بيت‌المال تأمين مي‌شود؟
 
حالا خبر مي‌رسد كه با ورود نهادهاي نظارتي مشخص شده سوءجريان مالي و حيف و ميل بيت‌المال با عددسازي و سندسازي كه در مديريت سال‌هاي اخير فوتبال وجود داشته، حقيقتي است كه سال‌هاست فرياد زده مي‌شود، اما گوش شنوايي براي آن پيدا نمي‌شود. به جرئت مي‌توان گفت كه اين مقوله بخش كوچكي از پرونده قطور فساد فوتبال است، پرونده‌اي كه در راهروهاي مجلس همچنان خاك مي‌خورد و هر روز ابعادي از آن رو مي‌شود، ولي چون كسي دنبال ماجرا را نمي‌گيرد خيلي زود همه چيز ساكت مي‌شود. امروز مسئولان ذي‌ربط در نهادهاي نظارتي به اين نتيجه رسيده‌اند كه فوتبالي‌ها با عددسازي و سندسازي بيت‌المال را حيف و ميل كرده‌اند، هرچند كه جاي شكرش باقي است كه آقايان بالاخره به اين واقعيت پي بردند، اما اين مسئله را مي‌‌شد همان زمان كه بحث قراردادها و پول‌هاي زيرميزي مطرح شد دنبال كرد، مي‌شد همان زمان به اين حقيقت پي برد بازيكني كه با وعده ميلياردي راهي باشگاهي مي‌شود، اما قرارداد ميليوني ثبت مي‌كند حتماً از جايي ديگر تغذيه مي‌شود.
 
مي‌شد همان زمان به مسئله زشت سندسازي و عددسازي پي برد و همان زمان جلوي آن ايستاد تا كار به امروز و اين وضعيت كشيده نشود. امروز خبر مي‌رسد قرار است برخي مديران باشگاه‌ها در سال‌هاي دورتر احضار شوند، همان‌هايي كه پايه‌هاي عقد چنين قراردادهايي را گذاشته‌اند، كار خوبي است، اما چرا فقط مربوط به گذشته، چرا مديران قبلي؟ يعني بايد صبر كنيم تا آنها كه امروز پاي قراردادهاي چندصد ميليوني و ميلياردي را با سندسازي و عددسازي امضا مي‌كنند كنار بروند و بعد سراغشان برويم؟
همين حالا فوتبال اسير حيف و ميل شدن بيت‌المال است، همين حالا در فوتبال سندسازي و عددسازي مي‌شود، پس چرا فقط گذشته را مدنظر قرار داده‌ايد، چرا  نبايد جلوي اين اقدامات اثبات شده را همين امروز گرفت؟
 
قرار است متخلفان احضار شوند، قرار است توضيح دهند كه چگونه ميليون، ميليارد خوانده شده چگونه پول شب‌گردي‌ها و خوشگذراني‌هاي برخي فوتباليست‌ها از جيب مردم و هزينه بيت‌المال در سال‌هاي سخت تحريم و در روزهايي كه مرد به زحمت چرخ زندگي روزمره‌شان را مي‌چرخانند، تأمين شده است، اينكه آنها چه پاسخي براي اين اتهامات دارند و چگونه با آنها برخورد مي‌شود هنوز جاي سؤال است، اما تجربه نشان داده كه نبايد زياد اميدوار بود، هرچند كه مي‌خواهيم اين‌بار آقايان مسئول تا آخر پيگير ماجرا باشند و در پايان جوابي قانع‌‌كننده براي اذهان عمومي داشته باشند، هرچند ترس اين را داريم كه اين حركت و اين ماجرا نيز مانند خيلي از پرونده‌هاي گذشته بعد از چندي سروصدا به فراموشي سپرده شود، فراموش نكرده‌ايم كه پرونده فساد فوتبال وجود دارد، از ياد نبرده‌ايم كه نهادهاي نظارتي تاكنون چند بار مديران فوتبال را سين‌جيم و دفترشان را زيرورو كرده‌اند، اما در نهايت مديران، مدير ماندند و صفرهاي قراردادها هر روز بيشتر از ديروز شده است. حال آرزو داريم حداقل اين‌بار آقايان كار را تا آخر جلو ببرند و نتيجه آن را اعلام كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار