کد خبر: 860872
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
چهار مرد كه در جريان پرونده‌هاي جداگانه مرتكب قتل شده‌بودند، با تلاش قاضي محمدشهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران از پاي چوبه‌دار به زندگي بازگشتند. يكي از متهمان مشروط به ساخت يتيم‌خانه موفق به جلب رضايت اولياي دم شده است.
به گزارش خبرنگار ما، اولين متهم، مرد 34 ساله‌اي است كه هشت سال قبل به اتهام قتل همسرش بازداشت شد. متهم كه اعتياد شديد به مصرف مواد‌مخدر داشت، در شرح ماجرا گفت:شب حادثه همسرم بر سر مصرف مواد با من مشاجره كرد. من عصباني شدم و گلويش را فشار دادم تا ساكت شود. قصد كشتن او را نداشتم، اما متوجه شدم كه ديگر نفس نمي‌كشد.
 
متهم با كامل‌شدن تحقيقات در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه و به مرگ محكوم شد. رأي دادگاه بعد از تأييد در ديوان عالي كشور و انجام تشريفات اجراي حكم در آستانه اجرا قرار داشت كه با تلاش واحد صلح و سازش دادسراي جنايي تهران به رياست محمدشهرياري، خانواده مقتول مشروط به اينكه متهم يتيم‌خانه‌اي در شهر آستانه اشرفيه بسازد، از قصاص او اعلام گذشت كردند.
   
اعلام گذشت از مرد افغان
دومين متهمي كه با گذشت اولياي‌دم از قصاص فاصله گرفت، مردي افغان بود كه 14 سال قبل، سركارگرش را با چاقو به قتل رساند. او گفت: هنگام كار با سركارگر مشاجره كردم. از رفتارش عصباني شدم و دست به چاقو بردم و به او ضربه‌اي زدم كه كشته شد. متهم با كامل شدن تحقيقات با رأي قضات شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به قصاص محكوم شده بود كه قبل از اجراي حكم قصاص با رضايت اولياي‌دم از مرگ فاصله گرفت.
   
قاتل سرباز هم به زندگي اميدوار شد
سومين مردي كه موفق به جلب رضايت اولياي‌دم شد، مردي سارق بود كه شامگاه 26 تيرماه سال 88 يك سرباز پليس را به قتل رساند. متهم و دوستانش بعد از سرقت گوسفند در حال عبور با ايست و بازرسي پليس مواجه شدند. وقتي سرباز پليس قصد بازرسي از متهمان را داشت، سارق مسلح دست به اسلحه برد و سرباز را به قتل رساند.
 متهم بعد از بازداشت به جرمش اعتراف كرد و با رأي قضات شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به قصاص محكوم شد. او پیش از اجرای حکم  با رضايت بي‌قيد و شرط خانواده سرباز از بالاي چوبه‌دار به زندگي بازگشت.
   
قاتل راننده مسافربر
چهارمين مردي كه براي اجراي حكم قصاص طناب دار از گردنش برداشته شد، مرد جواني بود كه شش سال قبل راننده مسافربر را به قتل رساند. او فروردين ماه سال 92 در پوشش مسافر سوار بر يك خودروي تاكسي شد و راننده بي‌گناه را با چاقو به قتل رساند. متهم بعد از بازداشت گفت: من با تهديد راننده‌ها، وسايل داخل خودرو و پولي را كه از مسافران گرفته بودند، سرقت می‌کردم، اما آن روز وقتي راننده مقاومت كرد، او را به قتل رساندم. متهم با رأي قضات شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران به مرگ محكوم شده بود كه با تلاش واحد صلح و سازش دادسراي امور جنايي تهران موفق به گرفتن مهلت از خانواده مقتول شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار