کد خبر: 860337
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: امروز جمهوری اسلامی یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی است و در جهان برای منطقه و جهان بدون اینکه نظر جمهوری اسلامی جلب شود، کسی نمی‌تواند تصمیمی بگیرد.
ایسنا: عبدالعلی علی‌عسکری شب گذشته، ۱۳ تیر ماه، در مراسم اختتامیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در سالن همایش‌های صدا و سیما(صبا) افزود: یک روزی انقلاب اسلامی نبود اما پس از ظهور، امروز این انقلاب به اینجا رسیده و به خاطر همین است که در سایه عظمت ایجاد شده می‌توانیم اقدامات خود را پیش بریم.

وی اظهار کرد: امروز هر چه داریم به برکت امام و انقلاب است. به همین جهت باید گفتمان امام و انقلاب و سبک زندگی اسلامی را به درستی مطرح و منتشر کنیم.

رییس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: اگر امروز دشمن در حال خون‌ریزی در منطقه است، به خاطر این است که محققان غربی تحقیق کرده‌اند و فهمیده‌اند که تمدن بزرگ آینده، تمدن اسلامی است و قدرت بزرگ آینده، قدرت اسلام است که از این منطقه برخواهد خواست و تدوام انقلاب اسلامی خواهد بود. به همین خاطر دشمن به دنبال درگیری و اختلاف در منطقه است تا نیروهای مومن و مسلمان تضعیف شوند و توان اینکه مسلمانان قدرت پیدا کنند، تخریب شود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بسیار مراقب باشیم و وحدت و اقتدار اسلامی را حفظ کنیم. ان‌شاءالله برد با ماست.

علی‌عسکری تاکید کرد: آینده از آن جهان اسلام است و جریان رسانه‌ای جهان اسلام برای تحقق شعار پیروزی، مقاومت و ثبات باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشد و با همگرایی و وحدت در مسیر دستیابی به این هدف حرکت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عنوان کرد: امیدوارم نهمین دوره این اجلاس که در کنار مضجع شریف امام رئوف برگزار ‌شد، ان‌شاء‌الله با خیر و برکت باشد. اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی صدای مظلومان مورد تهاجم قرار گرفته توسط استکبار جهانی است و صدا و سیما حامی آن است.  

رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: به خاطر دارم روزهای ابتدایی که برنامه‌ریزی‌های لازم برای راه‌اندازی این اتحادیه می‌شد، تصور نمی‌شد که این اتحادیه اینقدر رشد کند؛ در آن زمان اتحادیه‌هایی در دنیا وجود داشت اما اینکه یک اتحادیه‌ای باشد با نام اسلام، انقلاب و مقاومت، چنین چیزی وجود خارجی نداشت.

وی افزود: امروز اگر این اتحادیه را با اتحادیه‌های دیگر مقایسه کنید، مشخص می‌شود این اتحادیه از یک جایگاه و وزن خاصی برخوردار است. این اتحادیه در مرز شهادت و حقیقت اسلام تلاش و جهاد می‌کند و روایتگر مظلومیت مردمانی است که هر روز در یمن و فلسطین به خاک و خون کشیده می‌شوند.

علی‌عسکری تصریح کرد: اگر این اتحادیه راه اندازی نمی‌شد، معلوم نبود که امروز تاریخ چگونه روایت می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز اگر جریان پرقدرت و پرهیمنه غرب با سرمایه و تعداد رسانه بسیار زیاد، فرهنگ و تمدن غرب را تبلیغ و حمایت می‌کند، در این سوی دنیا جریان رسانه‌ای اسلام در حال تقویت جبهه مقاومت است، گفت: امروز رسانه‌ها در سه جبهه استکبار، جبهه غیر متعهدها و جبهه مقاومت هستند و این اتحادیه جبهه رسانه‌ای جریان مقاومت است.

رییس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: امروز خدا را شاکریم که این اتحادیه تشکیل شده و حامی مقاومت است و هر روز اقدامات خود را گسترده‌تر می‌کند. اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی همچون درختی بارور در حال رشد است و سازمان صدا و سیما افتخار می‌کند که در تمام جنبه‌های مختلف بتواند این اتحادیه غیرتمند و شجاع را کمک کند.

وی گفت: زمانی رسانه ملی تنها رسانه مقاومت در دنیا بود اما امروز این رسانه در کنار بخش اعظمی از رسانه‌های اسلام‌خواه و آزادی‌خواه در حال حمایت از مقاومت است.

علی‌عسکری با بیان اینکه امروز رسانه‌های تکفیری در کنار رسانه‌های دیگر خشونت و ارعاب را تبلیغ می‌کنند، خاطرنشان کرد: در ذیل رسانه‌های استکباری این رسانه‌ها شکل گرفته‌اند و داعش هم از استکبار و نفاق است.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری بازار فیلم اسلامی در حاشیه اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عنوان کرد: بازار رسانه‌های پاک بسیار ارزشمند و مهم است؛ اگر این بازار را با بازار رسانه‌های دنیا مقایسه و بررسی کنید، متوجه خواهید شد، یک بازار متفاوت شکل گرفته که برای رسانه‌های اسلامی است و باید قدر این فرصت را دانست.

وی تصریح کرد: این بازار نیز به اندازه آن اتحادیه مهم است چون تولیدات پاک و حلال عرضه می‌کند. صدا و سیما با این بازار نیز همکاری می‌کند. ما می‌توانیم تولیدات مشترک و ارزشمندی برای آینده ایجاد کنیم و امیدوارم در این زمینه کمیته مشترکی شکل گیرد.

رییس سازمان صدا و سیما بیان کرد: یکی از اتفاقات مهم دیگر در کنار اتحادیه بحث زیرساخت و حوز فنی است. تمام رسانه‌ها به زیرساخت فنی نیاز دارند و کارهای بسیار ارزشمندی در این خصوص صورت گرفته که بسیار خوب و مفید بوده است و می‌تواند به حرکت رسانه‌های اتحادیه هم‌پای تکنولوژی جهانی کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه قطب آموزش برای تمام رسته‌ها و نیازهای رسانه‌ها باید ایجاد شود، اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی نیز مباحثی وجود دارد. اینترنت و فضای مجازی در اختیار غرب به سرکردگی آمریکا است و فضای مجازی یک ابررسانه و تالار گفت‌وگو در خدمت جریان استکبار است و اینترنت پدیده‌ای است که اگر مراقبت نشود، برای تمام جوامع دنیا بسیار پرمخاطره خواهد بود.

علی‌عسکری ادامه داد: اینترنت در حال ترویج فرهنگ غرب در جوامع مختلف است که باید نسبت به انتشار آن مراقبت شود. این اتحادیه می‌تواند از بستر اینترنت صدای حق را به دنیا منتشر کند و در این زمینه باید اقدامات جدی صورت گیرد.

وی افزود: اینترنت هم برای انتشار محتوا و هم برای ارتباط با مخاطب بسیار مهم است. صدا و سیما در این زمینه نیز آمادگی دارد امکانات خود را در اختیار اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی قرار دهد.

رییس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه ما در جنگ رسانه‌ای بی‌امان قرار داریم، تصریح کرد: امروز جبهه جنگ رسانه‌ای به صورت نابرابر شکل گرفته و باید به صورت مرتب خلاقیت و طرح‌های نو را پیش بگیریم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام کارهای ما باید با نوآوری و خلاقیت عجین شود، گفت: این دستوری قرآنی است که ما همیشه با طراوت و خلاقیت باشیم.

علی‌عسکری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید که اهل صبر، جهاد و اخبار باشید. اگر کسی اهل جهاد و صبر باشد ولی فرزند زمان نباشد ممکن است عقب افتاده و دچار جمود شود.

رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مومنان اهل جمود نیستند، عنوان کرد: داعش یعنی جمود و ما باید اهل نوآوری باشیم تا در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای بتوانیم اثرگذاری لازم را داشته و به ایفای نقش بپردازیم.

برگزیدگان هفتمین جشنواره اتحاد معرفی و تجلیل شدند

برگزیدگان هفتمین جشنواره اتحاد در بخش های فیلم، خبر و تولیدات تلویزیونی و رادیویی در آیین اختتامیه اجلاس رادیو تلویزیون های اسلامی معرفی و تجلیل شدند.

در آیین اختتامیه این اتحادیه که با حضور شخصیت های سیاسی، رسانه ای و فرهنگی از ایران و ۳۶ کشور جهان برگزار شد، برترین های این دوره در بخش های مختلف هفتمین جشنواره اتحاد معرفی شده و تندیس و جوایز ویژه این جشنواره با حضور دکتر علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین کریمیان دبیر کل اتحادیه، آیت الله جزائری امام جمعه اهواز، شیخ جوادی از کشور عراق، دکتر انور ابوطه از فلسطین، شیخ عبداله الجبری از البنان، محسن نصر پور مدیرکل مرکز صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به آنها اهدا شد.

در این مراسم نجدت اسماعیل از کشور سوریه به عنوان فیلمساز برتر، سید مرتضی الموسوی از کشور عراق به عنوان خبرنگار برتر و سازمان اوج از ایران و شبکه لولوء به عنوان غرفه های برتر معرفی شدند.

هیات داوران هفتمین جشنواره اتحاد در بخش تلویزیونی و در موضوع مستند، از آثار کویرس تولید شده در موسسه حقیقت، کودکان شنگال تبعید شده توسط داعش تولید شده در پرس تی وی و علی تماس تولید شده در شبکه المنار به عنوان آثار برتر تجلیل کرد.

در این بخش جایزه ویژه هیات داوران به مستند القتل بالجمله تولید شده در شبکه المسیره تعلق گرفت و از مستند بصیرت تولید شده در شبکه تمدن به علت نگاه ویژه به وحدت بین شیعه و سنی تجلیل شد.
از مستند ذاهب الی انصار از شبکه ابداع نیز در این بخش تقدیر شد.

در بخش داستانی هیات داوران دو اثر حکایت مسلمانی از شبکه سحر و شهربانو از نما رسانه را به عنوان آثار برتر معرفی کرد.

در بخش برنامه های گفت وگو محور الحرب الناعمه از شبکه ثقلین، مع الحدث از شبکه المیسره و انقلاب الصوره از شبکه العالم به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.  

هیات داوران در بخش برنامه های گزارشی برنامه تجاره الاعضا محصول اشراق را حایز رتبه برتر معرفی کرد.
جایزه بخش پخش زنده نیز به شبکه العالم برای برنامه اصابه المراسل فی بث المباشر حیدرقاسم اهدا شد.
در بخش برنامه های زنده سه برنامه المناراز زمن النصر، فلسطین الیوم از صباح فلسطین و مجلس العراقی –فلوجه از شبکه آفاق به تشخص هیات داوران برگزیده اعلام شدند.

در بخش کودک و انیمیشن سه اثر آی از شبکه کربلا، آخرین فرستاده از شبکه سحر و یومیات مرمر از الایمان به ترتیب جوایز جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش برنامه های ترکیبی هیات داوران جوایز را به ترتیب به سه برنامه مشاکل از النعیم، الملف السابع از شبکه آسیا و انت بالعراق از شبکه النجباء اهدا کرد.

در بخش تولیدات رادیویی هفتمین جشنواره اتحاد برنامه عبرت از شبکه معارف در ژانر کلیپ، برنامه شکیلا از شبکه دری در ژانر مستند، خبر و گزارش از شبکه صوت الفلسطین در ژانر خبری، قبل الهاویه از شبکه فرقان در ژانر گفتگو محور، علی صعید متصل از شبکه رای العالم در ژانر ترکیبی و رجال بلاد فارس از شبکه عربی تهران در ژانر نمایشی به عنوان آثار برگزیده تجلیل شد.

در این مراسم لوگوی میکروفن شهید محسن خزایی، خبرنگار صدا و سیما که در حلب به فیض شهادت رسید، توسط فرزند شهید خزایی به دکتر علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما اهدا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار