کد خبر: 860237
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري خبر داد
مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران از كمبود 2هزار واگن در خطوط مترو خبر داد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران درباره  آخرين وضعيت خطوط متروي تهران گفت: مترو را مي‌توان يكي از ثمرات انقلاب اسلامي دانست. در حوزه صنعت مترو، شهر تهران در بين كلانشهرها پيشقدم است. در حال حاضر حدود ۱۹۰ كيلومتر مترو زير پاي مسافر داريم و ۱۱۵ ايستگاه به مردم خدمات‌رساني مي‌كند.
حسيني با بيان اينكه متروي تهران جزو 10 مترو برتر دنيا است، ادامه داد:حداقل روزانه يك ميليون و 900 هزار نفر وارد خطوط مترو مي‌شوند و تا پايان امسال مي‌توانيم با افزايش ناوگان جزو پنج متروي برتر دنيا باشيم.  به گفته وي، سال گذشته اتحاديه بين‌المللي حمل و نقل عمومي از متروي تهران تقدير كرد. حسيني اظهار داشت: ما همزمان در حال ساخت ۱۰۰ كيلومتر هستيم و در مقياس كاري كه در حوزه ساخت و ساز انجام مي‌شود، بيشترين حجم ساخت و ساز در شهر تهران انجام مي‌شود.
وي همچنين درباره  خط هشت مترو كه از فرودگاه امام خميني (ره) به شهر جديد پرند كشيده مي‌شود، توضيح داد: طول اين خط ۵۲ كيلومتر است و حدود ۳۵ كيلومتر آن با چهار ايستگاه توسط مترو ساخته شده است.
حسيني ادامه داد: خط 6 نيز يكي از خطوطي است كه به دليل برخي از مسائل و كارهايي كه در آن انجام شد با كيفيت و نوآوري‌ها، خط ويژه‌اي است. البته خط 4 و خط 2 مترو نيز در حال توسعه است.
به گفته مازيار حسيني به دليل اتفاقاتي كه در خط 7 مترو افتاده، اين خط يكي از سنگين‌ترين پروژه‌هاي عمراني شهري كشور بود. اين خط از زير تمام خطوط متروي تهران رد مي‌شود كه البته از نظر پدافند غيرعامل حسن اين خط محسوب مي‌شود، اما از اين نظر كه بخش جنوبي آن يك خط شرقي- غربي است و از كاسه آبرفت تهران رد مي‌شود، كار را بسيار سنگين مي‌كند. اين در شرايطي است كه ما بايد از زير خانه‌هايي رد مي‌شديم كه بيش از ۵۰ سال قدمت داشتند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار