کد خبر: 854201
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
رییس فرهنگسرای گلستان خبر داد:
همزمان با فرارسیدن روزهای پر فیض و برکت ماه رمضان فرهنگسرای گلستان با هدف بهره گیری شهروندان از فیوضات معنوی این ماه مبارک برنامه های متنوعی را با عنوان "برآستان جانان" با شعار بهارمعنویت در مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت برای خانواده ها برگزارمی کند.
به گزارش روابط عمومی مراکزفرهنگی-هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، مدیر فرهنگی هنری منطقه 8 با اعلام این خبر گفت: در مجموعه برنامه های ویژه ماه رمضان که با عنوان "برآستان جانان" اجرا می شود هرروزجزء خوانی قرآن کریم و سخنرانی مذهبی همزمان با اقامه نماز جماعت ظهروعصر در فرهنگسرای گلستان دایر است.
ناصر امین زاده با بیان اینکه حضور کارشناس مذهبی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام از برنامه های مهم مراکز فرهنگی هنری منطقه در ماه رمضان است، افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در "دوشنبه های قرآنی" که تا کنون با بیش از 100اجرا در مساجدبرگزار شده در این ماه نیز ادامه یافته و با حضور قاریان مطرح کشور در 5مسجد پیش از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های معنوی این ماه در تمام مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت اظهار داشت: خانه فرهنگ سلام کرسی تلاوت قرآن کریم را  با عنوان "محفل انس با قرآن" وقرائت زیارت پرفیض عاشورا را باعنوان  "نوای عاشورایی" چهارشنبه هر هفته برگزار می کند.
رییس فرهنگسرای گلستان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم این مدیریت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است افزود "در کوی نیکنامان" با هدف تجلیل از خانواده شهدا پنج شنبه های هرهفته برگزار می شود و تا کنون از خانواده گرانقدر 73شهید در این برنامه تجلیل شده است.
 وی  با تاکید بر نقش خانواده در سبک زندگی اسلامی و غنیمت دانستن ماه مبارک برای تبیین و ترویج آموزه های صحیح زندگی اشاره کرد برنامه "زندگی آموختنی است" باحضور حجت الاسلام دکتر سیدمحسن علوی با موضوعات تربیت اسلامی و "طب الرضا" با رویکرد تغذیه سالم در ماه مبارک میزبان علاقمندان است.
امین زاده ضمن تاکید بر استمرار قدرتمند برنامه های فرهنگی و کتابخوانی در ماه رمضان ، تصریح کرد: "بوستان اندیشه" نمایشگاه کتب قرآنی و مذهبی، مسابقه جدول ماه، مسابقه کتابخوانی "دومین ستاره" که  به مناسبت میلاد امام حسن در خانه فرهنگ سلام برگزار می شود و مسابقه "حدیث آفتاب" از برنامه های مهم حوزه فرهنگ در این منطقه است.
وی با تأکید بر اینکه همزمان با شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) شب شعر آیینی در فرهنگسرای گلستان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: نمایشگاه تصویرسازی باغ ملکوت، نمایشگاه خوشنویسی و نقاشیخط "شور شکسته"، نمایشگاه آثار موزه و کتابخانه "دستان دعا" و نمایشگاه عکس "فراغ یار" قدس نیز از برنامه های مهمی است که در ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت برگزار خواهد شد.
 ناصر امین زاده  با اشاره به  کلام بینانگزار کبیر انقلاب  که روز قدس را روز مقابله مستضعفين عليه مستكبرين دانستند اعلام کرد : "فرهنگسرای قدس " در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با برنامه های ویژه ای در دفاع از مردم مظلوم فلسطین برپا می شود.
شرکت در این برنامه ها برای عموم مردم آزاد و رایگان است. علاقمندان می توانند جهت شرکت به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک ، میدان هلال احمر، خیابان گلستان ، جنب بوستان فدک مراجعه یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار