کد خبر: 829242
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
مرد جنايتكار كه متهم است 10 نفر را در روستاي جهان‌آباد كرمان به قتل رسانده و چهار نفر را مجروح كرده است، در جريان يك درگيري مسلحانه در شهرستان ايرانشهر دستگير شد. متهم با گروگان گرفتن مردي رهگذر قصد فرار از دست پليس را داشت كه فرصت آن را پيدا نكرد و گرفتار شد.
متهم 26 ساله كه شهروز نام دارد، شامگاه پنج‌شنبه دوم دي‌ماه در حالي كه اسلحه كلاشنيكف به دست داشت، وارد خانه پدرزنش در روستاي جهان‌آباد شد. آن شب بستگان و همسايه‌ها به عيادت مادربزرگ خانواده آمده بودند كه به تازگي از بيمارستان مرخص شده بود. داماد خشمگين كه از مدتي قبل با همسرش دچار اختلاف شده بود، ابتدا پدر زن خود را با شليك گلوله به قتل رساند. سپس همسرش كه دختر خاله‌اش هم بود، از ميان جمع جدا كرد و گفت: خانواده‌ات را مقابل چشمانت مي‌كشم تا زماني كه زنده‌اي زجر بكشي. بعد از آن، دست به ماشه برد و 10 نفر را به قتل رساند و چهار نفر را مجروح كرد و سپس از محل گريخت. 

قربانيان حادثه كريم 61 ساله پدر خانواده، همسرش زينب 43 ساله، حميده 35 ساله دختر خانواده، معصومه 32 ساله عمه خانواده، محمدجواد 22 ساله پسر خانواده، سحر 22 ساله دختر خانواده، روژان هفت ساله دختر خانواده، زينب 45 ساله، راضيه 20 ساله، مرضيه 22 ساله كه همسايه‌هاي خانواده بودند هم در جريان حادثه كشته شدند. چهار نفر ديگر هم كه مجروح شده بودند، به بيمارستان منتقل شدند.  بعد از رقم خوردن اين حادثه مرگبار، تحقيقات پليسي به سرعت به جريان افتاد. خيلي زود مشخص شد كه شهروز از مجرمان سابقه‌دار است كه به اتهام تهديد به قتل يكي از طلبكارانش به زندان افتاده بود. همچنين مشخص شد كه او در جريان قاچاق انسان فعاليت مي‌كند. در بررسي‌هاي بعدي معلوم شد كه او يك سال و نيم قبل رقيه دختر خاله‌اش را عقد كرده بود و در اين مدت با او زندگي مي‌كرد. رقيه خيلي زود به علت خشونت، رفتارهاي غيراخلاقي و مجرمانه شهروز، راهي خانه پدري شد و درخواست جدايي را مطرح كرد.

در شاخه ديگري از بررسي‌ها تلاش‌ها براي بازداشت قاتل فراري به جريان افتاد. بعد از آن بود كه مشخص شد متهم بعد از رقم زدن حادثه مرگبار به همراه اعضاي خانواده‌اش از محل متواري شده‌اند. به دليل آنكه شهروز بستگان زيادي در شهرستان ايرانشهر داشت، احتمال مي‌رفت كه او راهي آن شهر شود.

سردار حسين رحيمي، فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت: در حالي كه تلاش پليس كرمان براي بازداشت قاتل فراري در جريان بود، شامگاه شنبه مأموران گشت پليس در شهرستان ايرانشهر به يك خودروي پژو پارس مظنون شدند و آن را متوقف كردند. در بررسي‌هاي پليس مشخص شد كه سرنشينان خودرو، اعضاي خانواده شهروز هستند. آنها گفتند كه از مخفيگاه فرزندشان خبر ندارند، اما از آنجا كه احتمال داشت در جريان فرار او نقش داشته باشند در اختيار كارآگاهان پليس كرمان قرار گرفتند.  سردار رحيمي گفت: در شاخه ديگري از بررسي‌ها ظهر ديروز به مأموران پليس ايرانشهر خبر رسيد كه شهروز در ميدان بسيج اين شهر ديده شده است. بعد از آن بود كه تيم‌هاي پليسي در محل حاضر و بعد از شناسايي متهم براي بازداشت وي وارد عمل شدند. متهم كه از حضور پليس باخبر شده بود، از زير لباس خود قمه‌اي بيرون كشيد و مرد 27 ساله رهگذري را به گروگان گرفت. او مأموران پليس را تهديد كرد در صورتي كه راه فرار او را باز نكنند، گروگان خود را به قتل مي‌رساند. بعد از آن بود كه تيم رهايي گروگان خود را به محل رساند و با شليك گلوله به پاهاي متهم موفق شد گروگان را در سلامت كامل آزاد و شهروز را بازداشت كند.
سردار رحيمي گفت: متهم براي درمان به بيمارستان منتقل شده است و تحقيقات بيشتر در اين باره جريان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار