کد خبر: 824844
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که اوضاع در حلب تغییر اساسی کرده است و منطقه شرق حلب به طور کامل ازاد شده است.
خبرآنلاین: خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایور کوناشنکو سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گزارش داد:  طی چند شبانه روز گذشته به لطف تلاش های ارتش سوریه، اوضاع در حلب تغییرات جدی داشته است.

به گفته وی، عملا نیمی از مناطق شرقی حلب که تحت کنترل شبه نظامیان قرار داشت، به طور کامل آزاد شده است. کوناشنکو در ادامه می گوید: «سال های متمادی مردم سوریه سپر زنده برای تروریست های حلب بودند.

سیاستمداران غربی تظاهر به دفاع از این مردم می کردند. اما حال مشخص شده است که آزاد سازی گروگان های شبه نظامیان به بیش از 80 هزار تن از ساکنین حلب می رسد که در برنامه های وزارت خارجه بریتانیا و فرانسه و حتی امریکا و مجلس آلمان جایی نداشتند».

 وزارت دفاع روسیه در ادامه از بی توجهی عجیب کشورهای غربی به پیشرفت های اخیر نیروهای دولتی سوریه در حلب، انتقاد کرده است.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در واکنش به بیانیه های وزارت خارجه آمریکا، وزارت خارجه بریتانیا و وزارت خارجه فرانسه بوده است که اعلام کرده اند، در جریان عملیات در شرق حلب، تعداد زیادی از غیر نظامیان جان خود را از دست داده اند. نمایندگان پارلمان آلمان نیز خواستار اعمال تحریمهای جدیدی علیه روسیه شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: همتایان غربی ما در حال نشان دادن بی توجهی عجیبی در ارزیابی شرایط واقعی حلب هستند. طی روز گذشته به لطف اقدامات به موقع و محتاطانه نیروی ارتش سوریه، شرایط به طور اساسی تغییر کرده است. نیمی از سرزمین های شرق حلب که چندین سال در اشغال تروریست ها بود، اکنون آزاد شده است.


مناطقی که سوریه در حلب تحت کنترل دارد
 

ستاد تبلیغات جنگ در سوریه نقشه ای را از مناطقی که ارتش این کشور تحت کنترل درآورده است منتشر کرد.

این نقشه در پی پیروزی های اخیر نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش در عملیات آزادسازی حلب منتشر شده است. در این عملیات شمال مناطق شرقی حلب کاملا تحت کنترل ارتش سوریه درآمد.
 
نقشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار