کد خبر: 815861
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
پيروزي شيرين ايران مقابل ازبكستان در انتخابي جام جهاني
شروع خوب تيم ملي فوتبال كشورمان در انتخابي جام جهاني روسيه ادامه دارد و پس از پيروزي مقابل قطر و تساوي مقابل چين، شاگردان كرش در سومين بازي‌شان عصر پنج‌شنبه در تاشكند يك بر صفر ازبكستان را شكست دادند...
سعيد احمديان
شروع خوب تيم ملي فوتبال كشورمان در انتخابي جام جهاني روسيه ادامه دارد و پس از پيروزي مقابل قطر و تساوي مقابل چين، شاگردان كرش در سومين بازي‌شان عصر پنج‌شنبه در تاشكند يك بر صفر ازبكستان را شكست دادند تا با هفت امتياز از سه بازي در صدر جدول گروه A قرار بگيرند و راه صعود به جام جهاني هموار شود.

ازبكستان سومين حريف ايران در انتخابي جام جهاني بود. ازبك‌ها با دو پيروزي در دو مسابقه ابتدايي‌شان، صدرنشين گروه بودند و بر خلاف اينكه خيلي‌ها ايران و كره را مدعيان صعود از گروه A مي‌دانستند، با شروع پرقدرتشان نشان دادند كه آنها هم براي رسيدن به روسيه مصمم هستند. در سوي ديگر ايران هم به گفته كارلوس كرش براي پيروزي به تاشكند آمده بود.

پيش‌بيني‌ها حكايت از يك بازي سخت داشت ايران با سوت شروع ويليامز استراليايي، حساب شده مسابقه را آغاز كرد. نفوذ از جناحين روي قابليت‌هاي اميري از چپ و شجاعي از راست و همچنين استفاده از ضربات ايستگاهي، برنامه ايران براي رسيدن به گل بود. ازبكستاني‌ها با وجود اينكه در خانه بازي مي‌كردند، اما در نيمه اول تحت تأثير بازي حساب شده ايران بودند و نتوانستند خطري جدي روي دروازه بيرانوند خلق كنند و در نهايت تيم ملي كشورمان در همين نيمه روي يك ضربه ايستگاهي توسط سيد جلال حسيني به گل رسيد. يکي از نفوذهاي فراوان تيم ملي کشورمان در اين بازي بالاخره جواب داد و حرکت وحيد اميري از جناح چپ با خطاي بازيکنان حريف روي وي روبه‌رو شد، اين ضربه ايستگاهي را مسعود شجاعي با ضربه‌اي دقيق روي دروازه حريف فرستاد و سيدجلال حسيني با پرواز و قدرت سرزني خود موفق شد دروازه حريف را باز کند.

 نيمه دوم طبيعي بود كه ازبك‌ها براي جبران گل خورده جلو بكشند و توپ بيشتر در محوط ايران باشد، با اين حال دفاع هوشمندانه و بستن روزنه‌هاي نفوذ توسط مدافعان كشورمان كه با پرسينگ بازيكنان از داخل زمين ازبكستان آغاز مي‌شد، سبب شد تا ازبك‌ها به‌رغم برتري‌اي كه داشتند نتوانند موقعيت صدرصد گلزني روي دروازه كشورمان خلق كنند و حتي تيم ملي كشورمان روي ضدحمله‌هاي خطرناكي كه در اين نيمه داشت مي‌توانست به گل‌هاي بيشتري برسد كما اينكه بهترين شانس را وحيد اميري در دقايق آخر بازي از دست داد تا در نهايت تيم ملي فوتبال كشورمان با همان تك‌گل حسيني، ازبكستان را شكست دهد و با سه امتياز ارزشمند به كشورمان برگردد. امروز ايران با دو برد، يک مساوي و سه گل زده و بدون گل خورده در صدر جدول گروه است، کره با دو برد و يک مساوي و شش گل زده و چهار گل خورده در رده دوم گروه است و ازبکستان با دو برد و يک باخت در رده سوم گروه قرار گرفته است.

كارلوس كرش پس از پايان بازي گفت: «شب تيم ايران بود و ما به لحاظ نظم تيمي و انفرادي بسيار خوب بوديم. سه امتياز تنها بخشي از امتيازهايي است که بايد براي رسيدن به جام جهاني کسب کنيم و به همين خاطر بايد در ادامه بازي‌هايمان با تمرکز بالا به کارمان ادامه دهيم. تنها يک تيم ملي ايران با ثبات مي‌توانست اين تيم خوب ازبکستان را شکست دهد.»
پس از ازبكستان حالا همه نگاه كرش به بازي سه‌شنبه با كره‌جنوبي است: «کره‌جنوبي به مراتب قوي‌تر از ازبکستان است، اما تک‌تک بازي‌هاي ما حکم فينال را دارد و بازي با کره جنوبي نيز فينال ديگري براي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران خواهد بود. »
  
شكست‌ناپذير و نفوذناپذير در دفاع
با پيروزي مقابل ازبكستان شكست‌ناپذيري كشورمان برابر تيم‌هاي آسيايي در 28 بازي اخير، به سه سال و چهار ماه رسيد تا شاگردان كرش ركورد خارق‌العاده‌شان هر روز بهتر شود، مسئله‌اي كه به خط دفاعي قدرتمند كشورمان برمي‌گردد كه در بازي با ازبكستان هم قدرتش را نشان داد. ايران تنها تيمي است که در چارچوب رقابت‌هاي مرحله دوم مقدماتي جام جهاني در منطقه آسيا هنوز گلي دريافت نکرده و 270 دقيقه بدون گل خورده را پشت سر گذاشته است. از روز 21 آبان سال گذشته ايران برابر هيچ کدام از حريفان آسيايي خود گلي دريافت نکرده است. ايران بعد از بازي مورد اشاره با تيم‌هاي گوام، هند، عمان، قرقيزستان، قطر و چين بازي کرده و از آنها گل نخورد تا در پايان نيمه اول بازي بين دو تيم ملي فوتبال ايران و ازبکستان با حفظ دروازه‌اش رکورد را به 603 دقيقه رسانده و يک بيلان فوق‌العاده از عملکردش در اين بازي ثبت کرد.

رسول كربكندي، كارشناس فوتبال كشورمان درباره قدرت ايران در بازي دفاعي به خبرگزاري تسنيم گفت: «ايران گل نخوردن و دفاع کردن را عالي انجام مي‌دهد. تيمي که کرش ساخته، اصول دفاع را خيلي خوب رعايت مي‌کند. در خانه حريف تلاش اول اين است که بازنده نباشيد و سپس در ضدحمله به گل برسيد. ما اين دو خاصيت و اين دو تدبير را در عملکرد تيم ملي ديديم و به خصوص در نيمه دوم با يک دفاع منطقي و تجمع بازيکنان در جلوي دروازه، به همراه کشتن زمان بازي و استفاده از ضدحملات، به خوبي تفکرات کرش در زمين به اجرا گذاشته شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار