کد خبر: 813490
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
تشديد برخورد با سرشاخه‌ها و شبكه‌هاي تكدي‌گري خارجي‌ها
بيژن يانچشمه
هرچند طرح جمع‌آوري متكديان همچنان در حال اجرا است ولي بسياري از متكديان نيز در واكنش به اين طرح شيوه‌هاي تكدي‌گري خود را تغيير داده‌اند. بر اين اساس، وجود متكديان در ساعت‌هاي اوليه صبح و شب در برخي معابر شهري، بزرگراه‌ها و تقاطع‌ها نشان از نواقص اين طرح دارد.
 وجود كودكان و حتي زنان متكدي ساير كشورها در معابر شهري پايتخت مؤيد اين موضوع است كه طرح جمع‌آوري متكديان به رغم وعده مسئولان نيازمند عزم جدي دستگاه‌هاي متولي است . در اين زمينه مديركل اجتماعي استانداري تهران با تأكيد بر تغيير چهره شهر تهران پس از اجراي طرح جمع‌آوري متكديان گفت: در اجراي اين طرح همكاري و تعامل كم‌سابقه‌اي ميان دستگاه‌هاي ذي‌ربط شكل گرفت.

سياوش شهريور گفت: با توجه به تشكيل قرارگاه آسيب‌هاي اجتماعي به نوعي در بخش مبارزه با اعتياد و معتادان متجاهر گام مؤثري برداشته شد كه موجب تغيير چهره شهر تهران شد. در حقيقت افزايش ظرفيت جمع‌آوري معتادان متجاهر تا 7 هزار نفر گام مثبتي بود و در مرحله بعد اجراي طرح جمع‌آوري متكديان چهره شهر تهران را بيش از پيش تغيير داد.
وي افزود: در مسير جمع‌آوري متكديان برخورد با سرشاخه‌ها و شبكه‌هاي تكدي‌گري در دستور كار قرار دارد چراكه اين شبكه‌ها افراد را براي تكدي‌گري به كار مي‌گيرند و از فرد سوءاستفاده مي‌كنند.
 
وي با اشاره به موفقيت اجراي طرح جمع‌آوري متكديان سطح شهر تهران گفت: به جد از شهروندان مي‌خواهيم به متكدياني كه سر چهارراه‌هاي سطح شهر و اغلب در باندهاي تكدي‌گري فعاليت مي‌كنند كمك نكنند، بي‌ترديد اين اقدام ضمن افزايش موفقيت طرح جمع‌آوري متكديان باعث از بين رفتن اين مقوله خواهد شد. در حال حاضر كودكان متكدي به سازمان بهزيستي و اتباع بيگانه و معتادان نيز به اداره كل امور اتباع استانداري و ستاد مبارزه با مواد مخدر تحويل داده مي‌شوند.

مديركل اجتماعي استانداري تهران همچنين به مقوله كار كودكان اشاره كرد و افزود: اين موضوع بسيار آزار‌دهنده است و به نوعي يك معضل زير پوست شهر قلمداد مي‌شود، لذا خواستارم كه براي اين كودكان حداقل شناسنامه صادر شود تا با همزماني آغاز فصل مدارس بتوانند به تحصيل خود ادامه دهند، ضمن اينكه صدور شناسنامه براي اين كودكان شناسايي و عدم عضويت آنها در باندهاي مافيا را به همراه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار