کد خبر: 787469
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
سید حسن نصرالله:
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود در مراسم عید «مقاومت و آزادسازی» اعلام کرد که پیکر برخی از شهدای ما هنوز در دست رژیم صهیونیستی است، علاوه بر آن لبنان وظیفه قانونی و اخلاقی لبنان دارد که برای پیگیری وضعیت ۴ دیپلمات ایرانی ربوده شده تلاش کند.

جوان آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان روز چهارشنبه به مناسبت شانزدهمین سالروز عید «مقاومت و آزادسازی» سخنرانی کرده است. مراسم جشن در میدان «مقام سید شهیدان مقاومت اسلامی» در شهرک «نبی شیث» در بقاع (شرق لبنان) برگزار شده است.

 سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود، پیروزی سال ۲۰۰۰ در برابر رژیم صهیونیستی را الهی و تاریخی خوانده و عید مقاومت و آزادسازی را به ملت لبنان تبریک گفت.

وی افزود: گرامیداشت عید مقاومت و آزادسازی نشان می دهد که ملت لبنان ملتی زنده است و پویایی بخشی از تاریخ و قدرت و آینده ماست.

نصرالله گفت: از برخی ها می خواهیم که خصومت سیاسی را کنار بگذارند و در مواضع خود در قبال مراسم عید مقاومت و آزادسازی بازنگری کنند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: امروز کسانی که در جشن پیروزی حضور دارند، پیروز هستند و ارزش معنوی، فرهنگی و تمدنی این پیروزی بیشتر از دستآوردهای سیاسی و نظامی آن است. امروز ما نسلی داریم که در سال 2000 به دنیا نیامده بودند و اینک حضور دارند. امروز نسل‌های جوان ما مسئولیت حال و آینده را بر دوش گرفته‌اند و نمی‌توانیم آن‌ها را از ثروت کشور محروم کنیم. امروز باید به نسل جدید نشان دهیم که ارتش شکست ناپذیر اسرائیل چگونه به ارتشی تبدیل شد که شکست می خورد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: روسیه پس از گذشته 70 سال هنوز سالروز پیروزی بر نازی‌ها در جنگ جهانی اول را جشن می‌گیرد. دیگر ملت ها نیز مناسبت‌های خود را دارند. ما در این منطقه‌ای که در آن قرار داریم پیروز شدیم و این منطقه جزئی از  تاریخ و فرهنگ  ماست. ما هر سال از لبنانی‌ها می‌خواهیم تا این روز را روز ملی بدانند و آن را همچون پیروزی برای همگان قلمداد کنند.

سید نصرالله با یادآوری 16 سال پیش، گفت که در سال 2000 این پیروزی را برای مردم لبنان و فلسطین و تمام آزادگان جهان به ارمغان آوردیم و این پیروزی را منحصر به خود نکردیم.

وی سپس به دلایل اهمیت مناسبت سالروز پیروزی مقاومت پرداخت و گفت: باید چند نکته را همواره به خاطر داشته باشیم. باید بدانیم و به خاطر داشته باشیم که دشمن اسرائیلی با فلسطین چه کرده است، از تجاوزات و کشتار تا ویران کردن خانه‌ها. همه این‌ها باید در ذهن و یاد ما باقی بماند. دوما اینکه باید همواره این را به خاطر داشته باشیم که اسرائیل دشمن اصلی و حقیقی است.

رهبر مقاومت لبنان در نکته سوم خود با تأکید بر اینکه مردم لبنان به مقاومت به عنوان تنها راه ایستادگی در مقابل دشمن و از میان برداشتن اشغال‌گری ایمان دارند، گفت: مردم لبنان مقاومت را در سال 2000 و مخصوصا سال 2006 ادامه دادند و این کار را از طریق معادله ارتش، مردم و مقاومت پیش بردند و همواره این معادله در دوره‌ی ذلالت دنیای عربی عنصر قدرتمندی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: چهارما، اینکه تا تلفات جانی نباشد، هیچ زمینی آزاد نمی‌شود و هیچ جایی به امنیت نمی‌شود . جنوب از سال 48 روی امنیت را به خود ندیده بود، دائما در معرض تجاوز و بمباران بود، اما اکنون این امنیت را چه کسی برای جنوب لبنان ایجاد کرده است؟ کشورهای عربی؟ یا شورای امنیت؟ به هیچ وجه. آن‌چه که امروزه به آن رسیده‌ایم حاصل جانفشانی‌ها و تلفات زیادی است که داده‌ایم. لذا این مناسبت باید در ذهن‌ها و وجدان‌های بیدار باقی بماند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اسرائیل را باید دشمن قسم خورده خود بدانیم، این در حالی است که برخی ها تلاش می کنند آن را  دوست جلوه دهند.

وی گفت: اگر مقاومت نبود در جنوب لبنان شاهد انتخابات اخیر شورای شهر نبودیم، همچنان که سال های متمادی شاهد آن نبودیم.

وی خطاب به مردم فلسطین گفت: به کسانی که ۷۰ سال علیه فلسطینیان ظلم و ستم کردند، تکیه نکنید. کسانی که به مقاومت ایمان ندارند باید حداقل از توطئه علیه آن چه روی میز مذاکره و چه زیر میز دوری کند.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: تکریم این روز از طریق نمایش پیروزی حزب الله و شکست خفت‌بار صهیونیست‌ها و مزدوران آن امکان پذیر است؛ ما باید به خداوند و سپس به خودمان اتکا کنیم؛ ارتش و ملت ما می‌توانند از کشور حمایت کنند و لبنان را سرفراز کنند و با تهدیدها مقابله کنند.

سید حسن نصر الله ادامه داد: کسی حق ندارد مردم را بترساند و به آن‌ها بگوید «باید برای حفظ ملتمان به دنبال ضامن‌ها و حامیانی باشیم»؛ آیا ما باید برای به دست آوردن ضامن‌های این چنینی دست به دامن آمریکا، غرب و کشورهای عربی شویم؛ پشتوانه‌ها و ضامن‌های ما اینجاست.

نصر الله افزود: امروز محور مقاومت هدف دشمنان است؛ امروز کسانی هستند که دوست ندارند لبنان ارتش داشته باشد، برخی‌ها با فرقه‌گرایی و مذهب‌گرایی می‌خواهند ارتش را از بین ببرند؛ حوادث شخصی در راستای تحریک فرقه‌ای استفاده می‌شود و امروز قدرت و کیان مقاومت هدف قرار گرفته است؛ همه باید به حفظ نیروهای امنیتی متعهد شوند و با آن‌ها همبستگی داشته باشند؛ ما نیاز به همبستگی، حمایت و نیرو نداریم، فقط حداقل چیزی که ما می‌خواهیم این است که علیه ما توطئه نکنند؛ چرا که این کار به نفع اسرائیل است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در هفتمین نکته خود گفت: در روز مقاومت باید به یاد داشته باشیم که ما مناطقی داریم که کماکان تحت اشغال هستند، مناطقی در مزارع شبعا، لال کفرشوبا و الغجر و همچنین کماکان اسرا و مفقودینی هستند که خانواده‌هایشان به انتظارشان مانده‌اند و چه شهدایی که اجسادشان در دست دشمن صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی گفت: لبنان مسئول پیگیری سرنوشت 4 دیپلمات ایرانی است که به اسرائیل تحویل داده شدند.

رهبر مقاومت لبنان ادامه داد: نکته هشتم اینکه در سال 2000 در بنت جبیل ما به فلسطینی‌ها پیروزی را اهدا کردیم و بدون شک آن‌ها شادترین مردم نسبت به پیروزی مقاومت در سال 2000 هستند چرا که این پیروزی به آن‌ها امید به پیروزی‌های بعدی را داد. پس از انتفاضه، مقاومت غزه شکل گرفت و این باریکه آزاد شد وامروزه به آن‌ها می‌گوییم که از کسانی که می‌خواهند اسرائیل به عنوان دوست معرفی کنند، دوری کنید. با کسانی نباشید که در طول 70 سال هیچ حمایت و پیروزی از آن‌ها ندیدید و اگر آن‌ها خیری داشتند در طول 70 سال نشان می دادند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: فلسطینی‌ها باید بدانند که تنها راه نجاتشان ایستادگی و مقاومت آن‌هاست. کسانی که از ایران، سوریه و لبنان با شما هستند همواره کنار ما باقی خواهند ماند؛ محور مقاومت در این جنگی که در منطقه ایجاد شده شکست نخواهد خورد و ارزش فلسطین را به عنوان محور درگیری حقیقی به منطقه باز خواهد آورد.

وی به انتخابات اخیر شورای شهر در لبنان اشاره کرد و گفت: نتایج انتخابات شورای شهر قدرت همپیمانی بین حزب الله و جنبش امل را نشان می دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان با قدردانی از لبنانی‎ها که در انتخابات شهرداری ها به فهرست پیشنهادی مقاومت و توسعه اعتماد کرده و به آن رای دادند، گفت: اتحاد حزب الله و جنبش امل مستحکم است و ادعاها و دروغ پراکنی ها در مورد سست بودن این اتحاد نادرست هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به حادثه ربوده شدن تعدادی از دیپلمات‌های ایرانی در سال ۱۹۸۲ میلادی اشاره کرد و گفت: پیکر برخی از شهدای ما هنوز در دست رژیم صهیونیستی است، علاوه بر آن لبنان وظیفه قانونی و اخلاقی لبنان دارد که برای پیگیری وضعیت ۴ دیپلمات ایرانی ربوده شده تلاش کند.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه آمریکایی‌‎ها تلاش می کنند تا در خارج از ایالات متحده موفقیتی کسب کنند تا در قدرت بمانند، گفت: منطقه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد درگیری بیشتر در منطقه است، زیرا مقامات کنونی آمریکا این خونریزی‌ها نیاز دارند و آن را به برگه های رای تبدیل می کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار