کد خبر: 786063
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
یک پژوهش جدید حاکی است، خوردن 4 وعده سیب زمینی در یک هفته باعث بروز مشکلاتی در بدن می شود.
العالم: پژوهشگران دانشگاه پزشکی "هاروارد" دریافتند، خوردن سیب زمینی به صورت پوره، آب پز یا برشته باعث افزایش خطر ابتلا به فشار خون می شود.

این پژوهشگران معتقدند، خوردن چیپش سرخ شده در روغن باعث فشار خون نمی شود، اما خطر ابتلا به بیماری های دیگر را افزایش می دهد.

آنان گفتند، علت این موضوع آن است که سیب زمینی دارای مقدار زیادی نشاسته است که با سرعت در بدن به قند تبدیل می شود، که در نهایت به افزایش سریع قند خون منتهی خواهد شد.
این پژوهش که در مجله پزشکی بریطانیا منتشر شد با آزمایش بر روی 187 هزار زن و مرد در آمریکا در مدت 20 سال تهیه شده است. 

نتایج پژوهش حاکی است، اشخاصی که به طور میانگین چهار بار یا بیشتر سیب زمینی می خورند 11 درصد در مقایسه با اشخاصی که در ماه یک عدد سیب زمینی یا کمتر می خورند بیشتر در معرض فشار خون قرار دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار