کد خبر: 764697
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
نگراني وزارت صنعت از وضعيت توليد
قائم‌مقام وزير صنعت، بارديگر از وضعيت توليد كشور ابراز نگراني كرد و گفت: ركود يكي از دردهاي مزمن صنعت امروز كشور است و به دليل انباشت كالاها در انبار، امسال در تهران نمايشگاه بهاره برگزار نمي‌كنيم.
اين روزها وزير صنعت و معاونانش مدام از ركود توليد و صنعت و دپوی كالاها خبر مي‌دهند هرچند تسهيلات خريد خودرو و وام خريد كالا در راستاي خروج صنعت از ركود بوده، اما نه تنها گره خودروسازان و توليد‌كنندگان لوازم خانگي باز نشده بلكه در بخش خودرو منجربه افزايش قيمت و لوازم خانگي منجر به ركود بيشتر در خريد و فروش كالا شد. ظاهراً ركود حاكم بر توليد و صنعت با اين مسكن‌ها حل نشده و راهكاري نياز دارد كه صنايع كوچك و متوسط را نيز پوشش دهد.
روزگذشته مجتبي خسروتاج در همايش سالانه اتاق اصناف تهران از دردهاي مزمن صنعت و توليد سخن گفت و دليل كاهش سقف كارت اعتباري خريد كالا را تشريح كرد. وي با اشاره به سياست دولت براي توزيع كارت‌هاي اعتباري گفت: كارت‌هاي اعتباري يكي از راهكارهايي است كه مي‌تواند فضاي تقاضا را تحريك كند، چراكه بازار امروز پويايي لازم را ندارد و از طرف ديگر در بسته خروج از ركود، خريد دين براي كالاهاي واسطه‌اي تعريف شده كه اين كار از سوي بانك‌ها كم و بيش در حال اجراست. قائم‌مقام وزير صنعت معدن و تجارت خاطرنشان كرد: آمار توليد نسبت به سال قبل نگران‌كننده است و حتي در برخي واحدها رشد را شاهد نبوده ايم كه بر اين اساس نگاه دولت، تحرك در توليد بوده تا مردم خريد انجام دهند و اعتبار واحدها خالي نشود. خسروتاج در ادامه با اشاره به ركود فعلي بازار خاطرنشان كرد: با توجه به وفور كالا و شرايطي كه در فضاي رقابتي به وجود آمده، هيچ دليلي براي برپايي نمايشگاه بهاره نمي‌بينيم و اميد داريم واحدهاي صنفي خود با برنامه‌ريزي، فروش‌هاي ويژه را تدارك ببينند. به گفته وي، يكي از دردهاي مزمن صنعت امروز كشور ركود است كه دولت با برنامه‌ريزي خود قصد دارد آنها را از اين شرايط خارج كند. قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: طرح فروش اعتباري خودرو در قالب سياست دولت براي خروج از ركود عملياتي شد و اميد داريم همين طرح براي خروج خودروهاي فرسوده نيز دنبال شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار