کد خبر: 716803
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
«مجموعه نشست‌هاي تحليلي «داكيومنتري به روايت ايراني» در طول سه روز پياپي و به صورت متمركز از تاريخ ۲۹ تا ۳۱ ارديبهشت ماه ۹۴ در سالن فارابي دانشگاه هنر برگزار مي شود.
«مجموعه نشست‌هاي تحليلي «داكيومنتري به روايت ايراني» در طول سه روز پياپي و به صورت متمركز از تاريخ ۲۹ تا ۳۱ ارديبهشت ماه ۹۴ در سالن فارابي دانشگاه هنر برگزار مي شود.
به گزارش «جوان»، نخستين مجموعه نشست‌هاي تحليلي تاريخ سينماي مستند ايران با عنوان «داكيومنتري به روايت ايراني» به همت معاونت آموزش و پژوهش سفيرفيلم و با همكاري دانشكده سينما- تئاتر و بسيج دانشجويي دانشگاه هنر برگزار مي‌شود. مجموعه اين نشست‌هاي تحليلي در طول سه روز پياپي و به صورت متمركز از تاريخ ۲۹ تا ۳۱ ارديبهشت ماه ۹۴ در سالن فارابي دانشگاه هنر برگزار مي شود. به باور بسياري از فيلمسازان كشورمان، سينماي مستند ايران، در بسياري از زمينه‌ها از ديگر قالب‌هاي سينمايي پيشروتر بوده و اين پيشتازي، ضرورت مطالعه و پژوهش نسبت به سير تطوّر سينماي مستند ايران، شناخت اقسام منحصر به فردِ روايت در مستندهاي ايراني و بررسي جريان‌هاي شكل گرفته در سينماي مستند از نخستين جريان‌ها تا گرايش‌هاي نوظهور مستندسازي را ايجاب مي‌كند. بر اساس اين گزارش، مجموعه نشست‌هاي «داكيومنتري به روايت ايراني»، بهانه‌اي است براي جريان‌شناسي تحليلي تاريخ سينماي مستند ايران از ابتداي ورود سينما به ايران تا به امروز. اين مهم به ياري اساتيد و پيشكسوتان به نامِ سينماي مستند ايران، از جمله آقايان محمد تهامي‌نژاد، همايون امامي، پيروز كلانتري، حميد دهقان‌پور، نادر طالب‌زاده، روبرت صافاريان، شهاب اسفندياري و مهرداد فراهاني صورت مي‌گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار