کد خبر: 711852
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز خبرداد:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در سال جدید طرح تجویز و مصرف منطقی دارو در این استان اجرایی می‌شود.

حسین عزیزی اظهار داشت: در راستای طرح تحول نظام سلامت و برنامه تأمین داروی بیماران بستری در بیمارستان‌ها، لیست اقلام دارویی مورد نیاز هر بیمارستان بسته به نوع تخصص آماده شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس و طی بازدیدها و گزارش‌های گرفته شده این لیست‌ها هر روز به روز رسانی می‌شود.

عزیزی تأکید کرد: براساس تمهیدات اندیشیده شده و طبق بررسی‌های انجام شده در 10 بیمارستان استان البرز به دنبال تدوین دستورالعمل‌های کاهش هزینه هستیم.

 

راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو

 

معاون غذا و داوری دانشگاه علوم پزشکی البرز در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو در این استان خبر داد.

این مسئول با اشاره به اولویت‌های معاونت غذا و دارو در سال جدید،‌ افزود: تجهیز و تقویت آزمایشگاه کنترل غذا و دارو و کنترل، نظارت بر تجویز دارو در داروخانه‌های بیمارستان‌ها در سطح شهر و در راستای طرح تجویز و مصرف منطقی دارو یکی دیگر از اولویت‌های مهم این معاونت است.

عزیزی ادامه داد: این طرح به صورت نرم افزاری در همه داروخانه‌های بیمارستانی پیاده‌سازی خواهد شد و تمام نسخ پزشکان پس از ثبت در این سیستم در معاونت غذا و دارو دانشگاه و سازمان غذا و داروی کشور بررسی و بازخورد لازم به پزشکان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح کمک زیادی در مصرف منطقی دارو، کاهش هزینه‌ها و آموزش خواهد داشت، گفت: نسخ پزشکان در این طرح بررسی خواهد شد که آیا براساس پروتکل‌های درمانی و استانداردهای موجود دارو تجویز شده یا خیر و به این ترتیب به سمت کنترل بیشتر نسخ در جهت مصرف منطقی دارو پیش خواهیم رفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: فراهم نمودن زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری این طرح در حال انجام است و انتظار می‌رود در روزهای نخست سال جدید این طرح عملیاتی شود.

عزیزی همچنین در خصوص تجهیز و راه‌اندازی ساختمان جدید آزمایشگاه کنترل غذا و دارو در استان البرز عنوان کرد: در سال جدید همزمان با انتقال معاونت غذا و دارو به ساختمان جدید، این آزمایشگاه با تجهیزات کامل و پیشرفته با توجه به اعتبارات جذب شده را‌ه‌اندازی می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان البرز در صنایع غذایی و دارویی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار