کد خبر: 709525
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
سیر حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان‌های بسیار مفید است که علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به برخی از بیماری‌های ویروسی و میکروبی، سیستم قلب و عروق را نیز به میزان قابل توجهی تقویت می‌کند.

حمیدرضا کثیری، متخصص تغذیه اظهار داشت: سبزی‌ها تاثیر بسیار خوبی بر روی مغز و اعصاب و قلب و عروق دارند که از مهمترین آنها می‌توان به اسفناج، کلم و کاهو اشاره کرد.


وی گفت: اگرچه سیر نیز تاثیرات بسیار خوبی بر روی بدن دارد، اما کمتر از خواص مفید آن بر روی اندام‌ها و بافت‌های مختلف بدن صحبت می‌شود.


کثیری، تاکید کرد: سیر حاوی ترکیبات آنی اکسیدان‌های بسیار مفید است که علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به برخی از بیماری‌های ویروسی و میکروبی، سیستم قلب و عروق را نیز به میزان قابل توجهی تقویت می‌کند.


وی با اشاره به اینکه سیر خام و خرد شده بیشترین اثرات مفید را دارد، تصریح کرد:‌البته سیر پخته نیز اثرات خوبی دارد که همچنان این نوع سیر مانند نوع خام آن، برای بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی مفید است.


کثیری، خاطر نشان کرد: ترکیبات ضد ویروسی و ضد باکتری سیر به اندازه‌ای است که احتمال بسیاری از بیماری‌ها نظیر سرما خوردگی با مصرف این ماده، به شدت کاهش می‌یابد و همچنین روند درمان بیماری نیز تا حد زیادی تسریع می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار