کد خبر: 704509
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
رییس بخش قلب و پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: پزشکان باید به غربالگری و درمان علل افزایش مرگ و میر بیماران نظیر افزایش فشارخون، بیماری عروق کرونری، دیابت، کم‌خونی و اختلالات تنفسی در خواب بپردازند؛ چرا که این موارد منجر به حمله حاد نارسایی قلبی می‌شوند.

دکتر بابک شریف کاشانی با اشاره به اینکه نارسایی قلب به معنی کاهش شدید عملکرد قلب است، گفت: نارسایی قلبی یک سندروم بالینی است که در بیماران دارای نقص مادرزادی یا اکتسابی در عملکرد قلب، رخ می‌دهد و با مجموعه‌ای از علایم بالینی همراه است.


وی در ادامه افزود: تنگی‌ نفس بویژه هنگام دراز کشیدن، خستگی، تورم پا، مچ و ساق پا، اختلالات شناختی یا عدم توانایی تفکر صحیح و افزایش وزن به دلیل احتباس مایع از علایم بالینی نارسایی قلبی است که منجر به بستری‌های مکرر، کاهش کیفیت زندگی و کاهش امید به زندگی می‌شود.


این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه عدم جریان خون کافی به قلب ناشی ازسرخرگ‌های دچار انسداد از علل شایع نارسایی قلب است، خاطر نشان کرد: آسیب به عضله قلبی ناشی از حمله قلبی پیشین، وجود نقص قلبی از زمان تولد، عفونت قلب یا دریچه‌های قلب، پرفشاری خون، بیماری دریچه‌ای قلب و بیماری عضلات قلب از دیگر علت‌های نارسایی قلب است.


شریف کاشانی تصریح کرد: پزشکان باید به غربالگری و درمان علل افزایش مرگ و میر بیماران نظیر افزایش فشارخون، بیماری عروق کرونری، دیابت، کم‌خونی و اختلالات تنفسی در خواب بپردازند؛ چرا که این موارد منجر به حمله حاد نارسایی قلبی می‌شود.


وی در پایان یادآور شد: اقدامات استفاده بهینه از وسایل کمک قلبی و تجویز به موقع داروها در صورت تشخیص زودرس، می‌تواند در ICU از عوارض شدید نارسایی قلب پیشگیری کند. همچنین در موارد مزمن که بیمار به درمان فوق پاسخ ندهد؛ می‌توان پیوند قلب را نیز در نظر گرفت.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار