کد خبر: 695569
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
در پاسخ به حمله هكرهاي كره‌شمالي به شركت سوني
رئيس‌جمهور امريكا در واكنش به اقدام گروهي از هكرهاي كره‌شمالي در هك كردن كمپاني فيلمسازي سوني و افشاي شماري از اسناد محرمانه اين شركت، تحريم‌هاي جديدي را عليه كره‌شمالي صادر كرد.
الناز خمامي‌زاده
رئيس‌جمهور امريكا در واكنش به اقدام گروهي از هكرهاي كره‌شمالي در هك كردن كمپاني فيلمسازي سوني و افشاي شماري از اسناد محرمانه اين شركت، تحريم‌هاي جديدي را عليه كره‌شمالي صادر كرد.
به گزارش حمله سايبري عليه شركت فيلمسازي سوني بعد از آن اتفاق افتاد كه هاليوود درصدد اكران جهاني فيلم «مصاحبه»‌ بر آمد؛ اثري كه در آن به كيم يونگ ايل، پادشاه جوان كره شمالي توهين مي‌شود. بعد از آن بود كه گروهي از هكرهاي كره‌اي، سايت شركت سوني را هك كرده و اسناد محرمانه آن را افشا كردند. اين هكرها در مرحله بعدي شركت سوني را تهديد كردند در صورت اكران اين فيلم سينماي محل نمايش را مورد حملات خود قرار مي‌دهند. در حالي كه شركت سوني به كل از خير نمايش اين فيلم گذشته بود اما در نهايت «مصاحبه» در آستانه سال نو ميلادي به صورت آنلاين به فروش گذاشته شد و به نمايش در آمد. اتفاقي كه به نظر مي‌رسد تحت فشار سياستمداران امريكايي براي جلوگيري از يك شكست كامل در خاك امريكا صورت گرفته باشد.  حالا در تلافي نقش كشور كره‌شمالي در هك شدن سيستم‌هاي شركت سوني و تهديد سينماهاي امريكا، امريكا تحريم‌هاي اقتصادي جديدي بر چندين سازمان دولتي كره شمالي و نيز مقامات ارشد اين كشور تحميل كرده است؛ كاخ سفيد در روز جمعه‌اي كه گذشت به تهديداتش درباره انتقامگيري از كره‌شمالي پافشاري كرد و با سرزنش كردن جمهوري دموكراتيك خلق كره به خاطر بي‌ثباتي، سركوبگري و اقدامات و سياست‌هاي تحريك‌آميزش حمله سايبري مخربش به شركت سوني را محكوم كرد.  كاخ سفيد در بيانيه‌اي اعلام كرده است:«ما به شكلي جدي با حمله كره‌شمالي كه با هدف ايجاد ضررهاي مالي براي يك شركت امريكايي و نيز تهديد هنرمندان و ديگر شخصيت‌هاي حقيقي و محدود كردن حق آزادي بيان آنها انجام شد برخورد مي‌كنيم. همانطور كه رئيس‌جمهور گفته است پاسخ ما به حمله سايبري كره شمالي عليه سوني متناسب با اين اقدام خواهد بود و در مكان و به شيوه‌اي كه خودمان تشخيص دهيم اتفاق مي‌افتد. اقدامات امروز اولين فصل از پاسخ‌هاي ما به اين اقدام هستند.» بر اساس اين گزارش، اين اولين بار است كه دولت امريكا براي حملات سايبري در تدارك اقدامي تلافي‌‌جويانه بر مي‌آيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار