کد خبر: 694101
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
انتصاب يك بانوي راديويي در جايگاه معاون صداي رسانه ملي
دكتر محمد سرافراز، رئيس صدا‌و‌سيما روز گذشته طي حكمي «نسرين آبرواني» را به سمت معاون صداي رسانه ملي منصوب كرد؛ وي از سال ۸۸ تاكنون مدير راديو پيام بوده است.
مصطفي شاه‌كرمي
دكتر محمد سرافراز، رئيس صدا‌و‌سيما روز گذشته طي حكمي «نسرين آبرواني» را به سمت معاون صداي رسانه ملي منصوب كرد؛ وي از سال ۸۸ تاكنون مدير راديو پيام بوده است.
رئيس سازمان صدا‌و‌سيما در حالي نسرين آبرواني را به سمت معاون خود در امور صدا منصوب كرد و سكان هدايت اين رسانه شنيداري را به يكي از بانوان راديويي سپرد كه طي چند‌سال اخير چنين اتفاقي در رسانه ملي ديده نشده بود. دكتر سرافراز در حكمي كه براي انتصاب خانم آبرواني صادر كرد از وي خواسته است در جهت چابك‌سازي و ادغام شبكه‌ها، ارتقاي كيفيت برنامه‌هاي توليدي به ويژه برنامه‌هاي زنده، ساماندهي استفاده از موسيقي در راديو و افزايش پخش موسيقي‌هاي حاوي پيام معنوي و توجه به نظرات مخاطبان حركت كند. در بخشي از حكم انتصاب خانم آبرواني تأكيد شده و آمده است:«با توجه به مراتب تعهد، كارداني، تجربيات و سوابق مفيد و مؤثر سركار عالي در مديريت اجرايي، به موجب اين حكم به عنوان «معاون صداي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران» منصوب مي‌شويد.
آبرواني از سال 1376 تا 1378 سردبيري و تهيه‌كنندگي برنامه تركيبي «رنگارنگ» در شبكه راديويي تهران، مسئوليت بخش نيمروزي شبكه پيام از سال 1378 تا 1379 و عضويت در كميته‌هاي تخصصي مشاغل راديويي سازمان، كميته ارزيابي برنامه‌هاي صدا و شوراي موسيقي شبكه پيام در سال‌هاي مختلف را بر‌عهده گرفته است. كسب رتبه اول نويسندگي، سردبيري، تهيه‌كنندگي شبكه پيام در جشنواره ششم از جمله افتخارات او در عرصه توليدات راديويي است.
بيش از يك ماه است كه در گسترده‌ترين شبكه رسانه‌اي كشور، يعني سازمان صدا و سيما، كليد آغاز تحولات مختلف در تمامي سطوح و بخش‌هاي رسانه ملي زده شده است و به همين منظور تغييرات گسترده و هدفمندي در حال انجام است. شايد مهم‌ترين تغيير انجام شده در اين مدت، تغيير مديران سيما باشد. در دو هفته گذشته، مديران شبكه‌هاي اصلي تغيير كردند و مأموريت شبكه‌ها باز تعريف و مشخص شد، ضمن اينكه اعلام شد گروه‌هاي برنامه‌ساز هر شبكه به فراخور مأموريتش كوچك خواهد شد. اما آنچه در اين تغييرات بايد توجه بيشتري را به خود جلب كند، نحوه تغييرات است. يعني نه فقط يك نيروي انساني بايد تغيير كند، كه تغيير در محتواي برنامه‌هاي توليد شده و هر آنچه قرار است روي آنتن رود بيش از پيش حس مي‌شود. بدون شك رسانه ملي وظيفه گسترش دين و اخلاق و اميد و آگاهي و ترويج سبك زندگي اسلامي- ايراني در ميان آحاد ملت را بر عهده دارد و رهبر معظم انقلاب مسئوليت تاريخي رسانه ملي در مقطع كنوني را حفظ و ارتقاي استقلال فرهنگي و هويت انقلاب ايران اسلامي دانستند. حالا اين رسالت بر دوش مديراني است كه طي ايام گذشته بر سمت‌ها و جايگاه‌هاي مختلف و متنوع انتصاب يافته‌اند. اما براي نيل به اين اهداف قطعاً بايد انقلاب دروني در شبكه‌هاي تلويزيوني اتفاق افتد. يعني هم كوچك‌سازي و چابك‌سازي شبكه‌ها و هم حضور مديران گروه برنامه‌سازي است كه دلسوز، متعهد و معتقد به اهداف تعيين شده براي رسانه ملي باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار