کد خبر: 686355
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با اعلام اینکه به اشتباه در رسانه‌ها عنوان می‌شود، مصرف بنزین افزایش یافته است از رشد منفی مصرف بنزین در سال جاری خبر داد.
تسنیم: حسین هاشمی  با اعلام اینکه از دی‌ماه سال گذشته تا کنون بالغ بر 6 میلیون قطعه کارت سوخت ابطال شده و یا سهمیه آنها‌ کاهش یافته است گفت: از این تعداد 5.3 میلیون قطعه کارت سوخت مربوط به  موتورسیکلت‌های فرسوده، سرقتی، فاقد پلاک ملی یا فاقد هویت بود.

وی ادامه داد: باقی آن هم مربوط می‌شد به خودروهای فرسوده، اسقاط شده، آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی و خودروهایی که در چرخه حمل‌ونقل عمومی فعالیتی نداشتند ولی سهمیه عمومی دریافت می‌کردند؛ مانند کارت سوخت آژانس‌ها که در این اقدام، سهمیه سوخت 100 هزار کارت سوخت آژانس از 250 هزار کارت سوخت به سهمیه شخصی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه روند ابطال کارت‌های سوخت ادامه دارد توضیح داد: در حال حاضر دیگر هیچ موتورسیلکت فاقد پلاک ملی کارت سوخت ندارد. بنابراین از این پس کارت سوخت موتورسیکلت‌هایی که پلاک ملی دارند و به سن فرسودگی می‌رسند و خودروهایی سواری با سن بیش از 25 سال و وانت‌بارهای با سن بالای 30 سال ابطال می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه برخلاف گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مصرف بنزین افزایش نیافته است گفت: ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور آمار مصرف بنزین را از مبادی رسمی دریافت می‌کند. بر اساس همین آمار مصرف بنزین نسبت به سال گذشته کاهش یافت است.

وی با اعلام این که سهمیه بنزین یارانه‌ای (بنزین با نرخ 700 تومان) در سال 93 نسبت به سال 92  به طور کلی 7.3 میلیون لیتر کاهش یافته است اظهار کرد:  مصرف این فرآورده – در بخش آزاد و یارانه‌ای - از اردیبهشت تا پایان مهر‌ماه امسال به طور متوسط چهار میلیون لیتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گفته معاون ستاد مدیریت سوخت، متوسط مصرف بنزین از  67 میلیون لیتر در سال 1392 به کمتر از 63 میلیون لیتر در سال 1393 رسیده است.

هاشمی با اشاره به اینکه امسال حدود 1.4 میلیون دستگاه خودرو و موتورسیلکلت در بخش مصرف بنزین به ناوگان حمل ونقل اضافه شده است گفت: در شرایط ثابت – بدون احتساب تعداد خودورها و موتورسیکلت‌های جدید - بالغ بر شش میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار