کد خبر: 636490
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
به قلم سعید ساداتی
علی جنتی روز گذشته در نشست صبحانه با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهاراتی را مطرح کرد که قابل تامل و بررسی است. هرچند با توجه به سبقه اظهارات وی نباید چندان از این صحبت ها متعجب بود اما به نظر می رسد آقای وزیر برخی از نکات و آرمان های انقلاب اسلامی را فراموش کرده اند.

جنتی در حاشیه این نشست درباره فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی در کشور اذعان کرد:‌ «به هر حال من شخصا با مجموعه‌ای فرهیختگان در کشور اعتقاد داریم که نمی‌توانیم افراد را در محیطی محدود محصور کنیم و ادعا کنیم هیچ ارتباطی با دنیا نداریم و به بهانه حفظ ارزش‌های اسلامی جلو چیزی را بگیریم. به بهانه حفظ ارزش‌های اسلامی جلوی رشد چیزی را در کشور نمی‌توان گرفت. از این رو، لغو فیلتر فیسبوک جزو مواردی است که پس از مدت زمانی حل خواهد شد.»

طعنه دلنشین آقای وزیر با فیلتر فیسو بوک

در نگاه نخست از وزیر ارشاد که سالیان سال در حوزه کسب علم کرده بعید به نظر می رسد که رفع فیلتر فیس بوک و محدودیت های این چنینی را تنها یک بهانه گیری اسلامی قلمداد کند اما تاریخ نشان می دهد، چه بسیاری افرادی که از لحاظ علوم حوزوی از جنتی بالاتر بوده اند و امروز در پایین ترین سطوح فکری به سر می برند و به انحراف کشیده شده اند.

نه تنها جنتی بلکه بسیاری از کارشناسان فرهنگی بر این امر اذعان دارند که فیس بوک یک ابزار جاسوسی است و علاوه بر اینکه می تواند ماشین قدرتمند دشمن در تهاجم فرهنگی باشد، در زمینه های امنیتی نیز بسیار مخرب و خطرناک است. اما چه اتفاقی می افتد که آقای وزیر فیلتر فیس بوک را به بهانه ارزش های اسلامی زیر سوال می برد، پرسشی است که باید پاسخش را در گذشته ی جنتی جستجو کرد.

لازم است به آقای وزیر یادآور شویم که در سراسر نقاط جهان فیلتر وجود دارد و هر موضوعی که باعث به خطر افتادن دین، فرهنگ، آداب و رسوم ملت ها و دولت ها باشد می تواند در این لیست قرار بگیرد و این موضوع تنها مختص به ایران نیست و در کشورهای غربی چون آمریکا و انگلیس نیز که خود را مهد آزادی می دانند هیچ کتاب، شعر یا آهنگی و یا اصولا هر کار هنری درباره هولوکاست به صورت مجاز چاپ نمی شود و در صورت چاپ برخورد می شود و در ایران نیز وجود دارد البته برخی افراد مخالف این اتفاق هستند و می گویند آزادی باید باشد و هرکس هر حرفی می خواهد بزند.

شجریان و ماجرای علاقه دولتمردان یازدهم به یک فرد ضداسلامی

وزیر ارشاد در همان روز و در قسمتی دیگر از صحبت هایش ضمن تمجید از محمدرضا شجریان می گوید: «ما تا آنجا که بتوانیم قصد کمک در این زمینه داریم چرا که این امر را در راستای توسعه فرهنگی کشورمان می‌دانیم. استاد شجریان یک چهره ‌بین‌المللی هستند. در مورد آقای شجریان هم سیاست دولت تا آنجایی که به وزارت فرهنگ مربوط می‌شود آن است که ایشان بتواند کار کند و دوستان و طرفدارانش بتوانند از وجود ایشان بهره ببرند.»

در طول این چند سال صحبت در رابطه با فعالیت های خارج از کشور شجریان به کرّات رانده شده و امروز حوصله مخاطب خارج از تکرار مکررات است اما برای یادآوری آقای جنتی به چند فعالیت چشمگیر محمد رضا شجریان طی سالیان اخیر اشاره خواهیم کرد:

حمایت از فتنه۸۸ و عدم اعلام برائت از فتنه گران پس از سال۸۸

شجریان در جریان اتفاقات سال ۸۸ بعنوان حامی فتنه گران شناخته می شود و از برخی محافل خصوصی خبر می رسد که شجریان همچنان بر مواضع قبلی خود در این رابطه مصر هست. وی در ۱۵ شهریور سال۸۸ در گفت و گو با صدای آمریکا گفته بود: «واقعا این انتخابات نباید نتیجه اش به این شکل درمی آمد. من فکر نمی کنم اینها بعد از این بتوانند مملکت را اداره کنند، فقط می توانند کنترل کنند و کار دیگری نمیتوانند بکنند!»

رونمایی از انحرافات اخلاقی شجریان پس از سال۸۸

شاید عده ای معتقد باشند که انحرافات شجریان به اعتقادات مذهبی و سیاسی محدود می شود اما از زمانی که وی به همراه دخترش مژگان و تیم همراهش، در پارتی شبانه کارمندان بی بی سی فارسی حاضر شد براحتی می شد دریافت که شجریان دچار انحطاط فکری و اخلاقی است و هیچ خط قرمزی در روابط شخصی خود نیز قائل نیست. عکس یادگاری با گوگوش و مجریان مبتذل شبکه‌هایی چون «من و تو» و یا حضور در محافلی آن چنانی از جمله اقداماتی بود که انحطاط اخلاقی شجریان را تایید می کند.

هر چند کارنامه درخشان! شجریان پس از سال ۸۸ پر است از چنین اتفاقات و موضع تندی، اما نکته قابل توجه حمایت وزیر ارشاد، رییس جمهور و دولتمردان اعتدالی از این فرد است. فردی که براحتی اصول انقلاب، نظام و حتی دین اسلام را هم زیر پا گذاشته، امروز به چهره محبوب آقایان مدبر تبدیل شده است.

News-635214280585865585

بخشی از فعالیت های غیراخلاقی شجریان در خارج از کشور

اعتقادات شجریان در رابطه با انقلاب اسلامی ایران

شجریان در گفت و گو با بی بی سی فارسی گفت: «حقیقتش من از اولش هم انقلابی نبودم ولی دور و بر من همه اش افرادی بودند که گرایش سیاسی و چپی داشتند و مجبور بودم توی آن بچه ها باشم، چون اطراف من همه سیاسی حرف می زدند.» شجریان در اعتراض به پخش تصویر مبارک امام خمینی (ره) بر روی تصنیف «ایران ای سرای امید» به بی‎بی‎سی فارس میگوید: ” آن آهنگ یک حالت رستاخیزی را در جامعه نشان می دهد اما دیدم که اینها روی این آهنگ تصویر آقای خمینی را نشان می دهند که دارد از پله های هواپیما پایین می آید، خوب، من این آهنگ را برای ایشان نخواندم که! و دیدم که صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد از آهنگهای من سوءاستفاده این‏جوری می کنند.” شجریان در ادامه همین مصاحبه در پاسخ به صادق صبا رییس بخش فارسی بی بی سی که از او میپرسد اصولا نگران نیستید که حکومت ایران بخواهد با شما برخورد کند یا شما را بازداشت کنند، میگوید: «نه، چه برخوردی بکنند؟ اصلا از زندان و بازداشت هراسی نیست

شجریان چندی بعد و در روز بیست و سوم خرداد ۸۹در گفت گو با محمدرضا شجریان در روز یکشنبه بیست وسوم خرداد ۱۳۸۹ به مناسبت سالگرد بیست و دوم خرداد و سالگرد شکست فتنه گران از ملت ایران، این بار با شبکه تلویزیونی سیانان به گفت وگو پرداخت و در جلوی دوربین تلویزیون شیطان بزرگ گریه کرد و علیه جمهوری اسلامی ایران مواضع تندتری اتخاذ نمود.  شجریان به سیانان گفت: «در طول ۳۱ سال گذشته حتی یک هفته یا یک روز هم احساس شادی نکرده ام!» وی با سیاه نمایی از وضعیت داخلی ایران مردم را اقشاری بدبخت و بیچاره ترسیم کرد.

اهانت شجریان به دین مبین اسلام

اما اهانت های شجریان به انقلاب، امام خمینی(ره) و نظام جمهوری اسلامی محدود نمی شد. شجریان در سال های گذشته پا را از مباحث سیاسی فراتر گذاشت و در گفت و گو با شبکه VOA گفت: «اینها هرگز با هنر کنار نمی‌آیند، هرگز و هرگز!!! همچنان که در طول ۱۴۰۰ سال با هنر کنار نیامدن، باز هم نخواهند آمد…»

به نظر می رسد همانگونه برخی بازیگران حاضرند برای خنداندن مردم دست به هر کاری! بزنند؛ دولتمردان دولت یازدهم نیز برای خودنمایی و جلب نظر دشمنان قسم خورده نظام آمادگی هر گونه اقدامی را دارند؛ حتی حمایت از یک فرد ضد دین و شد انقلاب!

گفتنی است روحانی نیز در ایام انتخابات ریاست جمهوری حمایت خود را از این فرد علنی کرده بود.

غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۹
سیدجلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
23
17
...شما که سابقه انقلابی داریدوازیک خانواده روحانی هستید اگرازگذشته خود وخانواده ... لا اقل کمی ارق ملی داشته باشید خواننده ای که انقدر ازهموطنانش ناراحت است که حتی حاظر نیست اوازش برای انها پخش شود ولی درمحافل ... برای رضایت انها هرکاری میکند ومردم وطن پرست ایران هم برای اوارزشی قایل نیستنند کوچکتر ازان است که یک وزیر جمهوری اسلامی حتی بخاطر لجبازی باپدرش نام اورا بزبان جاری کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
14
23
واویلا به...خدا به خیر بگذرونه........خدا ظهور صاحب رو بروسنه به اسم اعتدال از هرچی تفریطی هست تفریطی ترند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
10
24
... عکس انداختن با همسرش و چندنفر دیگر رو دلیل بی دینی می دانید ...
irani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
7
21
ولی خاوری انصافا یک مدیر ارزشی است!و endاخلاق
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
15
13
بنام خدا باسلام از وزیری که طرفدار فیس بوک وعضو ان است و تمجیدگر آوازه خوانی که اختلاتش با نامحرمان آشکار آیا جز این موضع گیریها انتظار می رود.؟! خدا بخیر بگذراند. والسلام
حق گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
14
12
امكان ندارد كه يك وزير مسلمان از يك فرد ...حمايت و دفاع كند مگر آن كه آن وزير به ...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
3
10
شما...نمیدانید در ضمیرش چه میگذرد...
خوش خیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
1
13
سرزمین خراساان بزرگ در تقدیم راد مردانی بزرگ به ایران زمین سخوتمند بوده است ...
عزرائیل مدیر مسئول سایت
|
Canada
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
13
16
باسلام.. مخاطب من مسئول سایت جوان آنلاین و آقای سعید ساداتی نویسنده این مطلبه .اولا شما اصلا استاد شجریان رو میشناسی؟ دوما برادره بزرگوار شما مدرک تحصیلیت چیه ؟ اصلا میدونی هنر چیه؟ اصلا هنر خدایی چیه؟ ... تو نه در جایگاهی هستی که بخوای در این موارد تصمیم بگیری(در مورد آقای علی جنتی) نه از سواد لازم برخورداری (سواد سیاسی) اسم سایتتم گذاشتی جوان آنلاین که به قوله معروف آره ! یعنی تو هم تو بازی هستی! ...راستی شنیدی که آقای روحانی فرمودند که اختلاس اصلا 3000 میلیاردی نبوده 9 هزار میلیاردی بوده تازه اونم یه گوشه جزئی از فساد در دولت قبل بوده؟؟ چرا اینهارو پخش نمیکنید؟ چون باستون ضرر داره بله؟ ...
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
با توهین به مسئولین سایت که چیزی حل نمیشه! راست میگی مطالبی رو که آورده نقد کن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اسمت رو بذار آمريكايي مجري فرافكني در سايت
الف ب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
4
13
ربنا
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
9
19
بنده خدا خجالت بکش اینکه با یک زن عکس بگیرد انحطاط اخلاقی محسوب نمی شود ...
اینکه با یک مجری تلوزیون سیاسی صحبت کند وعکس بگیرد عبور از خط قرمز نیست.
عقاید مذهبی و سیاسی ایشان با حکومت ایران متفاوت است ؛ شکی نیست . ولی انسانها بخصوص نخبگان با هم اختلاف عقیده دارند ولی ما از اشتراکات بایستی برای تعالی ایران بهره ببریم.
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
حتما باید عکسهای دیگرش هم چاپ گردد .؟! اختلاف عقیده نیست . عقیده نداشتن به اعتقاداتست .
َکوروش
| Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
شما همیشه فقط عکسای یه مطلب رو نگاه میکنی!؟ این همه دلیل واست نوشته!
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
11
11
بنام خدا هرچه بگندد نمکش میزنند وای اگر بگندد نمک ارشاد ما خود نیاز به ارشاد دارد. ندارد؟! والسلام
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
5
6
آقای ... به درد ... نمی خوره
ادم گرفتار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
2
8
وای ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
4
10
یکی از نامهای خداوند متعال ستار العیوب است پس ما که بنده خدا هستیم در مورد دیگران به قصد تخریب و استفاده جناحی با ابروی انسانها بازی نکنیم و ضمنا حکم به بی دینی دادن به فتوای مجتهدان بستگی د ارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
اما تخریب حاج محمود کریمی لابدعیبی نداره؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
7
3
آقای علی جنتی سلام
این مدت از حال پدر جویا شده اید؟
مبادا شما وسیله ای شوی برای انتقام از پدر.
آری گاه کاری را به آدم می سپارند ولی نیت ها خیر نیست. این سخنرانی های دستوری که می فرمایید ... شمشیرهای آخته ای است که دارد تیز می شود. آری تیز می شود با کشیدن سخنرانی ها بر احساسات بسیجی ها دارد تیز می شود. ولی آیا می دانید برای چه؟
شاید نمی دانید ولی برای انتقام دارد تیز می شود. پدر شما سال ها بزرگان را نهی کردند از کجروی های فرزندان برخی می خواهند شما را به مسیر هدایت کنند که آخرش این شود که جاده صاف شود و به پدرتان بگویند هان شیخ پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتش بر باد رفت هان شیخ پسرت کحاست؟
پناه می برم بر خدا، درستی و غلطی آقای شجریان را نمی دانم ولی حساسیت هایی وجود دارد طبیعی است که احتیاط کنید. این موارد بسیار دیده شده است اگر غیبت نبود می گفتم تا موضوع روشن شود.
آقا علی آقای جنتی به بد راهی رفته اید ای کاش از این سمت کناره می گرفتید آخر این امر نافرجام است. بعد از 88 زخمی بر پیکر نظام اجتماعی ما وارد شده است که خدای ناکرده اگر عفونی شود فقط خدا می تواند نجاتمان دهد. اگر دقت نکنیم خدای ناکرده روزی می رسد که ...
..
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
1
6
عشق است ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
3
2
شما اول ثابت بکن که وزیر فرهنگ ... دوستاش پیشکش
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
2
4
آقای ساداتی ...داری چکار می کنی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
1
1
...همین مثل تو هستند که باعث شدن مردم ...
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
1
1
عکس گرفته فقط ...
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
1
0
هرکه باخداودین مبین اسلام در افتاد از چشم خوبلن عالم وخدا ور افتاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
دوستدار هر که باشی در روز قیامت با همون محشور میشی
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
1
همه خوبیها مال شماست! هر کی ریش بزاره، یقه ببنده و..
انسان بودن یعنی احترام بحقوق هم، یعنی دین و اعتقادات هر کس مال خودش، مهم این دزد نباشه، دروغ نگه، کم فروشی نکنه، چشم ، دل و نیتش پاک باشه، مردم از دستش در امان و آرامش باشن.....
شما اگه ۲۴ ساعت چشمات ببندی که ....و نماز و دعا بخونی و تنها با حرفت دل کسی بشکنی، اختلاس کنی، برای رسیدن به موقعیتهای بهتر پارتی بازی کنی و... انسان نیستی.
ربطی نه بدین داره و نه مذهب!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار