کد خبر: 625199
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴
مدير دفتر تئاتر بچه‌هاي مسجد حوزه هنري در نشست افتتاحيه اين دفتر از افتخار خود براي شهره بودن به كارگرداني آثار مذهبي، ضرورت داشتن تئاتر مذهبي و پتانسيل عظيم مخاطبان نهفته اين حوزه سخن گفت.

مدير دفتر تئاتر بچه‌هاي مسجد حوزه هنري در نشست افتتاحيه اين دفتر از افتخار خود براي شهره بودن به كارگرداني آثار مذهبي، ضرورت داشتن تئاتر مذهبي و پتانسيل عظيم مخاطبان نهفته اين حوزه سخن گفت.

به گزارش «جوان»، كوروش زارعي، مدير دفتر تئاتر بچه‌هاي مسجد حوزه هنري در نشست افتتاحيه اين دفتر گفت: دفتر تئاتر بچه‌هاي مسجد يك پيشينه 10 ساله دارد و بنا به تغيير مديريتي كه در زماني اتفاق افتاد به محاق رفت. تا اينكه رحمت اميني به حوزه هنري آمد و سياستش اين بود كه اين دفتر را احيا كند.

وي ادامه داد: دفتر تئاتر بچه‌هاي مسجد حوزه هنري در گذشته فعال بود، تئاتري‌ها و نويسندگان شهرستاني و تهراني را كشف مي‌كرد. بعد از آنكه وقفه‌اي در اين ميان افتاد، رحمت اميني دوباره از من خواست كه به اينجا بيايم و اين دفتر را راه بيندازم و حالا اين جلسه افتتاحيه رسمي اين دفتر محسوب مي‌شود.

مدير دفتر تئاتر بچه‌هاي مسجد بيان كرد: هدف ما در اين دفتر اين است كه هنرمنداني را كه در تهران و شهرستان‌ها تفكرات مسجدي دارند در مسير آموزش قرار دهيم و اين استعدادها را كشف كنيم و آنها را پرورش دهيم تا به پيكره حرفه‌اي تئاتر كشور تزريق شوند. ما به دنبال تقويت هنرمنداني هستيم كه همسو با حوزه هنري و داراي ديدگاه و تفكر مشخص ديني و مذهبي هستند.

زارعي در پاسخ به اين پرسش كه چرا نمايش «معماي مطربان پريشان» براي افتتاحيه اين دفتر انتخاب شد، گفت: زماني كه با رحمت اميني مسير فكري و كاري دفتر را مشخص مي‌كرديم، قرار شد كه گروه‌هاي علاقه‌مند در اين مسير شناسايي شوند و خروجي كار آنها به صورت علمي و فني در دستور كار اين دفتر قرار بگيرد. گروه تئاتر سايه نيز چندين سال است در حوزه هنرهاي ديني و مذهبي كار مي‌كند و ما فكر كرديم كه با تزريق بازيگران و عوامل حرفه‌اي به گروه نمايش «معماي مطربان پريشان» مي‌توانيم اين نمايش را اجرا كنيم.

اين گروه به سرپرستي حميدرضا افسري همه بچه هيئتي هستند و مي‌توانند براي كار در مسير دفتر تئاتر بچه‌هاي مسجد نمونه باشند و كاري ارائه دهند كه هم با مردم و هم با منتقدان و هنرمندان ارتباط برقرار كند.

نمايش «معماي مطربان پريشان» به نويسندگي ياسين حجازي و كارگرداني كوروش زارعي كاري از گروه تئاتر سايه است كه از روز جمعه 22 آذرماه ساعت 18:30 در تالار انديشه حوزه هنري روي صحنه خواهد رفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار