کد خبر: 616434
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
پشت پرده وزارت ارشاد؛
در میان این شوک‌های فرهنگی که شاید جامعه فرهنگی کشور از کثرت آن نیز بی‌خبر باشند جشنواره «افق نو» شوکی نه تنها فرهنگی بلکه سیاسی و حتی بین المللی است.

شهدای ایران: «جشنواره افق نو به تعویق افتاد»؛ این خبری بود که در روزهای اول از ماه شهریور رسانه‌ای شد. تیتر این خبر ذهن مخاطب را به سمت چند چیز دیگر هم سوق می‌دهد، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و بعد نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری شهدای ایران؛ با روی کار آمدن وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی جرقه‌های ارتقای فعالیتهای فرهنگی در کشور زده شد، چرا که وزارتخاته فرهنگ و ارشاد اسلامی راهی را برگزیده بود که دنباله آن هر چه می‌بود ارتقای فعالیت‌ها را باید با خود به همراه می‌داشت اما خبر‌ها یکی یکی از تعویق و یا تعطیلی جشنواره‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه حکایت دارد.

در میان این شوک‌های فرهنگی که شاید جامعه فرهنگی کشور از کثرت آن نیز بی‌خبر باشند جشنواره «افق نو» شوکی نه تنها فرهنگی بلکه سیاسی و حتی بین المللی است.

افق نو چه بود؟

 دومین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان مستقل (افق نو) با موضوعاتی چون: جنبش وال استریت، بیداری اسلامی، بیداری جهانی، نقش لابی‌ها در بحران کنونی آمریکا و اروپا، قدرت و نفوذ لابی‌ها در غرب، بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا، مقاومت علیه اشغال و مداخله غیرقانونی، جنبش‌های ضد جنگ، اسلام هراسی و ایران هراسی، جهان مدرن و عدالت پایدار، جهانی به دور از تروریسم و سلاح‌های هسته‌ای، جریان‌های تکفیری و تروریستی، فلسطین- مقاومت و ظلم ستیزی، هالیوود، به تصویر کشاندن شیطان، خشونت، تروریسم در هالیوود، ۱۱ سپتامبر و هالیوود، به دبیری نادر طالب‌زاده قرار بود تا در تهران برگزار شود و هدف از تمام تلاشهای این جشنواره ارائه قوی‌ترین کنفرانس ضد صهیونیستی جهان بوده است و این یعنی دنباله روی آرمانهای امام.

طالب‌زاده: تعطیلی افق نو فاجعه است

نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره بین‌المللی افق‌نو درباره علل تعطیلی این جشنواره از سوی مسئولان گفت: واقعیت این است که من هیچ علتی در ورای این تعطیلی ندیدم و متاسفانه توضیحی به ما داده نشده که چرا جلوی این امر گرفته شده است؛ اینکه فعالان سیاسی ضدصهیونیست و نخبگان می‌آیند تهران اشکالش چیست؛ ما نفهمیدیم.

وی افزود: این جشنواره قوی‌ترین کنفرانس ضد صهیونیستی ایران است و ۷۰ میهمان در هر دوره داشتیم و سه بار تاکنون برگزار شده و دستاوردهای رسانه‌ای آن بیشتر از هر کنفرانس ضد صهیونیستی ایران بوده است چراکه کارشناس‌های آن ۵۰ تا ۷۰ درصد آمریکایی و نویسندگان، مولفان و اساتید دانشگاه‌ و اهالی رسانه مشهور بودند و انتقاد آن‌ها بیشتر معطوف به انتقاد از حمایت آمریکا از اسرائیل است و مقالات آن‌ها موجود است.

طالب‌زاده ضمن انتقاد از تعطیل شدن جشنواره افق‌نو ادامه داد: اینکه این نشست و این جشنواره در ایام ۱۱ سپتامبر قرار بود برگزار شود و وعده‌های برگزاری آن ارائه داده شده بود و ضدصهیونیستی‌ترین کنفرانس کشور تعطیل شود غیر قابل فهم است.

وی درباره رایزنی‌های صورت گرفته و افرادی که با آن‌ها رایزنی کرده گفت: من نامی از افراد نمی‌برم اما رایزنی‌هایی هم صورت گرفت که به جایی نرسید و تنها وقت تلف شد و به نظرم اشتباه محض بوده و هست.

دبیر جشنواره افق‌نو تعطیلی این جشنواره را «فاجعه» توصیف کرد و افزود: این درست نیست وقتی می‌توانید چهره‌هایی چون فیلیپ جراردی، مایکل جونز و سناتور گراول را بیاورید، آن‌ها را نیاورید و این‌ها کسانی بودند که هنگامی که برگشتند در رسانه‌ها تاثیر گذار بودند و مثلاً سناتور گراول در مجله فارین پالیسی مطلبی منتشر کرد و متاسفانه دوستان اولین کاری که کردند تعطیل کردن این جشنواره بود.

بازتاب خبری تعطیلی جشنواره افق نو در اسرائیل

روزنامه‌ها و سایت‌هایی چون «دیلی تلگراف»، «تایمز اسرائیل»، «جروزالم پست»، «یدیعوت آحارانوت»، «هاآرتص»، «آروتز شوا» و «یشیوا ورلد نیوز» از جمله رسانه‌هایی هستند که این مطلب را منتشر کردند.

هاآرتص در مطلبی با عنوان «ایران تعطیلی کنفرانس ضدصهیونیستی را اعلام کرد» این اقدام را در راستای تلاش‌های دولت جدید ایران در نقشه راه خود برای نزدیکی به غرب عنوان کرده و نوشته است: این همایش، توسط سلف روحانی یعنی احمدی‌نژاد تاسیس شد که به ترویج شعار‌ها و احساسات ضداسرائیلی اقدام می‌کرد.

این روزنامه اسرائیلی علت این امر را به نقل از رسانه‌های ایرانی تحت تاثیر قرار گرفتن «رابطه متقابل با جهان خارج» عنوان کرده است.

چه کسانی خوشحال شدند؟!

جشنواره فیلمسازان مستقل (افق نو) قرار بود که برای دومین بار همزمان با سالگرد ۱۱ سپتامبر و با حضور هنرمندان و نظریه پردازان ضدآمریکایی و ضدصهیونیست در تهران برگزار شود. اما سازمان سینمایی دولت با هدف تنش زدایی در روابط ایران با غرب (!) مانع برگزاری این جشنواره شد. اقدامی که شادمانی و خوشحالی صهیونیست‌‌ها را در پی داشت. اما این گام رو به عقب دولت در حالی صورت گرفت که نتانیاهو نخست وزیر رژیم منحوس صهوینیسم تاکید کرد که از تحریم‌های ایران کوتاه نیاید.

سیاستهای ضد صهیونیستی مردم ایران فارغ از دولتهایی که بر روی کار آمده‌اند از ابتدای انقلاب شروع، در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس به اوج خود رسید و بعد از آن همواره اصلی ترین شعار عملگرایانه مردم انقلابی ایران بوده است.

بی‌شک عقب نشینی‌های سیاسی و فرهنگی و دست برداشتن از آرمانهای امام راحل که توسط برخی رجل سیاسی مطرح می‌شود و نابودی تمامی اهداف جشنواره «افق نو» به عنوان بزرگ‌ترین کرسی ضد صهیونیستی امتیاز دادن به رژیمی است که امام راحل آن را غاصب لقب داد و مردم شهید پرور ایران نیز هیچ‌گاه از آرمانهای شهدا در قبال آن کوتاه نخواهند آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار