کد خبر: 509110
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۱
مجتهدزاده اعلام کرد؛
مهر: رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: زنان می‌توانند به ازای هر فرزندشان یکسال بیشتر درخواست بازنشستگی دهند و به همان میزان تعداد سالها حقوق دریافت کنند.

مریم مجتهدزاده در حاشیه نشست خبری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: بیمه زنان خانه دار همواره یکی از موضوعات مطرح شده در ستاد ملی زن و خانواده بوده و پس از بررسی های زیاد قرار شده به منظور تصویب بیمه زنان خانه دار این موضوع ۵ اسفندماه در ستاد ملی زن و خانواده مطرح شود.

وی درباره اولویت استخدام سرپرست خانوار نیز گفت: مصوبه اولویت استخدام زنان سرپرست خانوار ابلاغ شده است و چنانچه دستگاهی مجوز استخدام داشته باشد زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار گرفته اند.

مجتهدزاده درباره اشتغال نیمه وقت زنان نیز توضیح داد: این طرح از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور مشوق فرزندآوری بوده است که آیین نامه آن در حال نگارش است و پس از تدوین به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر مشوق های فرزندآوری آن است که زنان می توانند با هر چند سال کار به ازای هر فرزندشان یکسال بیشتر درخواست بازنشستگی داده و به همان میزان تعداد سال ها حقوق دریافت کند.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره تسهیلات ازدواج و جوانان گفت: این تسهیلات با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت جوانان اختصاص داده شده است که یکی از آنها افزایش دو میلیونی وام به افرادی است که مهریه آنها زیر ۱۱۰ سکه بوده و یا زوج فاقد پدر یا دانشجو و یا سن آنها زیر ۲۵ سال باشد، است.

به گفته وی اصلاحیه قانون افزایش وام ازدواج قرار شده با همکاری ستاد ملی زن و خانواده و وزارت جوانان تدوین شود.

مجتهدزاده تصریح کرد: همچنین قرار شده است آیین نامه اختصاص باشگاه های وزارت کشور به زوج ها برای برگزاری مراسم ازدواج شان از سوی این وزارتخانه نوشته شود.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان درباره افزایش مرخصی زایمان زنان به ۹ ماه گفت: این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح شده است تا پس از تصویب در دولت به مجلس ارایه شود.

وی درباره شرط سنی ۴۰ ساله زنان برای خروج از کشور توضیح داد: آن چه که لایحه دولت است همان شرط سنی ۱۸ سال بوده. این مطالب در کمیسیون امنیت ملی مورد صحبت قرار گرفته و هنوز هیچ مصوبه ای در این حوزه صادر نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار