کد خبر: 1231180
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
در پی حادثه تاسف‌بار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید در منطقه حفاظت شده دیزمار شهرستان ورزقان، با تصویب شورای معاونین سازمان به پاس خدمات ارزشمند آیت الله رئیسی و هیئت همراه این منطقه به نام «شهید جمهور» نامگذاری شد.

جوان آنلاین: شنبه ۵ خرداد در جلسه شورای معاونین سازمان حفاظت محیط زیست که با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، در پی شهادت ریاست محترم جمهور و هیات همراه در واقعه سقوط بالگرد، منطقه حفاظت شده دیزمار به نام «منطقه حفاظت شده شهید جمهور» نامگذاری شد.

به گزارش ایسنا، منطقه دیزمار طی مصوبه شماره ۳۴۹ شورای عالی محیط زیست در مورخ ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ با وسعت بیش از ۶۸ هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.

منطقه حفاظت شده دیزمار منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی است که در حوزه استحفاظی شهرستان‌های خدآفرین، ورزقان و جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد. 

در روز حادثه سقوط بالگرد ریاست جمهوری و هیات همراه در منطقه حفاظت شده دیزمار، ۲۵ گروه از محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست به همراه تجهیزات پهپادی هوشمند در گروه‌های تجسس مشغول امدادرسانی بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار