کد خبر: 1222689
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس و همرزم شهید زاهدی، گفت: سردار شهید محمدرضا زاهدی فرمانده‌ای ساده زیست، متواضع بود که همواره توجه و تاکیدی جدی بر حمایت و پشتیبانی از مردم به ویژه مظلومان داشت.

جوان آنلاین: فرماندهی تیپ مستقل ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در سال‌های ۶۲ تا ۶۵ بر عهده سردار رشید اسلام محمدرضا زاهدی بود که جمله یاران او از گردان‌های خط شکن سال‌های دفاع مقدس محسوب می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سردار کریم نصر اصفهانی که از جانبازان دفاع مقدس (۷۰ درصد) است، درباره ویژگی‌های این سردار شهید اظهار داشت: سردار شهید زاهدی از چهره‌های تاثیرگذار و گمنامی بود که خود را کمتر در معرض دید رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی قرار می‌داد و امروز نبود این فرمانده نظامی عالی مقام و با دانش به خوبی احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهید زاهدی فرمانده تیپ قمر بنی‌هاشم (ع) در سال ۶۲ تا ۶۵ بود و فرماندهی چندین عملیات مهم از جمله خیبر، بدر، والفجر ۸، فاو، کربلای ۴ و ۵ را برعهده داشت، افزود: سردار شهید زاهدی یکی از فرماندهان «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ» و هم رده سرداران شهید ردانی‌پور و خرازی بود که در همان سال‌های اولیه جنگ در جبهه‌های دارخوین و در «خط شیر» حضور یافت.

به گفته وی، سردار زاهدی پس از تشکیل لشکر امام حسین (ع) و همزمان با عملیات ثامن الائمه از جمله نیرو‌های اصفهانی حاضر در این عملیات‌ها بود.

وی افزود: چهره ایشان کمتر جلوی دوربین آمده و به اعتقاد من ناشناخته ماندن ایشان خسران است چرا که همیشه مقید به جهاد و تلاش برای دفاع از اسلام و انقلاب بود.

سردار نصر گفت: شهید زاهدی از جمله فرماندهان عالی رتبه نظامی کشور بود و زمانی که در یکی از عملیات‌ها به درجه جانبازی نائل شد، با وجود اینکه شرایط حضور در جنگ را نداشت، اما هیچگاه میدان را خالی نرکد.

فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس گفت: فداکاری این شهید بر هیچ کس پوشیده نیست و به جرات می‌توان گفت، ایشان جزو نیرو‌هایی بود که با دشمن جنگ نفر به نفر داشت، در عملیات فتح‌المبین و با همراهی نیرو‌ها جلوی دشمن را گرفت و پیروزی این عملیات مدیون شجاعت‌های سردار شهید زاهدی است.

وی ادامه داد: شهید زاهدی از نسل شهیدان ردانی‌پورها، باکری‌ها، خرازی‌ها و سلیمانی‌ها است که خود را جامانده قافله می‌دانست و همیشه آرزوی شهادت داشت.

هم‌رزم سردار شهید زاهدی بیان کرد: اعتقاد قلبی ایشان به رهبری به حدی بود که در دیدار نوروزی اخیر خود (چهار روز قبل از شهادت) به صراحت بیان کرد که در جزئی‌ترین امور نیز نظر رهبر معظم انقلاب را اعمال می‌کند و اگر نظر رهبری بر انجام امری نباشد، محال است انجام دهد.

سردار زاهدی به عنوان یک فرمانده عالی رتبه نظامی پشتیبان واقعی مردم و مظلومان بود

وی تاکید کرد: در یک کلام شهید زاهدی ذوب در ولایت بود و لفظ ولایتمدار واقعا شایسته ایشان است.

سردار نصر افزود: این سردار شهید در بیانات خود همیشه سردار شهید سلیمانی را در مسیر و مکتب رهبری می‌دانست و خود نیز جزو یاران صدیق شهید سلیمانی بود.

فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس بیان کرد:بالاترین جایگاه‌ها و منصب‌ها نزد ایشان اهمیتی نداشت و این جنایت خبیثانه به دست شمر زمانه موجب شد تا جبهه مقاومت بیشتر در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.

هواپیما‌های رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از افسران همراه آنان شامل شهید حسین امان اللهی، شهید سید مهدی جلالتی، شهید محسن صداقت، شهید علی آقا بابایی و شهید سید علی صالحی روزبهانی به فیض شهادت نائل آمدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار