کد خبر: 1221210
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰

جوان آنلاین: کانال تلگرامی موسسه مطالعاتی تحریریه در مطلبی با طرح این پرسش که آیا آلمان و فرانسه اختلاف را کنار گذاشتند نوشت:

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اعلام کرده است که کشور‌های حامی اوکراین در جنگ با روسیه نیستند. دیدگاه رهبر آلمان در حالی بیان شده است که رهبران آلمان، فرانسه و لهستان چند روز قبل پس از اختلاف نظر اخیرشان بر سر حمایت نظامی از کیف، در برلین برای نشان دادن اتحاد با یکدیگر دیدار کردند.

صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «دونالد تاسک» نخست وزیر لهستان، اظهار داشته است که هر سه کشور قاطعانه پشت اوکراین ایستاده اند و کمک‌های متحدان کی یف تا هر زمانی هم که طول بکشد و نیاز باشد، ادامه خواهد یافت.

علاوه بر این شولتز تاکید کرد «همچنین آشکار است که ما با روسیه در جنگ نیستیم.»

این بیانیه پس از آن اعلام شد که رسانه‌ها گزارش‌هایی را در مورد بروز اختلافات بین پاریس و برلین بر سر چگونگی تامین موشک‌های دوربرد و استقرار نیرو‌های اروپایی در قلمروی سرزمینی اوکراین منتشر کردند.

تاکنون صدر اعظم آلمان با هدف جلوگیری از تشدید تنش‌ها با روسیه، از ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین خودداری کرده است. در طرف مقابل، اما دولت فرانسه موشک‌های کروز SCALP-EG را به کی یف تحویل داده است و در شرایط کنونی این تسلیحات از سوی اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موشک‌های فرانسوی از نظر کارکردی تاحدودی مشابه موشک‌های تاروس آلمان هستند.

پیشنهاد اخیر مکرون مبنی بر اینکه دولت‌های غربی نمی‌توانند امکان اعزام سرباز برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه را نادیده بگیرند، انتقاد آلمان و سایر کشور‌های ناتو را نیز برانگیخته است.

صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه قبل از آغاز رسمی مذاکرات سه جانبه، با هم دیداری را انجام دادند تا به اصطلاح اختلافات را برطرف و فضا را عادی کنند. این اتفاق درحالی رخ داد که دو کشور هفته‌ها به صورت آشکار در مورد استراتژی خود درباره نحوه حمایت از اوکراین اختلاف نظر داشتند.

اختلافات بین دو طرف باعث تضعیف همکاری بین متحدین شده بود.

آلمان، فرانسه و لهستان از متحدان کلیدی اوکراین به شمار می‌روند. آلمان پس از ایالات متحده به دومین تامین کننده بزرگ کمک‌های نظامی اوکراین تبدیل شده است و حتی در سال جاری حمایت خود از این کشور را افزایش داده است.

برچسب ها: آلمان ، فرانسه ، اوکراین ، روسیه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار