کد خبر: 1213271
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
در راستای کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت انجام شد
در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت، آیین کاشت ۲۴ هزار نهال در بوستان‌های ۲۲ منطقه تهران به نیت ۲۴ هزار شهید پایتخت، هشتم بهمن ماه برگزار شد. 
جوان آنلاین: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت، آیین کاشت ۲۴ هزار نهال در بوستان‌های ۲۲ منطقه تهران به نیت ۲۴ هزار شهید پایتخت، هشتم بهمن ماه برگزار شد. 
در این مراسم سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ و دبیرکل کنگره ملی شهدای پایتخت، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولان و مدیران شهری و خانواده معظم شهدا، در سالن استاد شهریار بوستان ولایت حضور داشتند. 
 
 در همه مؤلفه‌های قدرت مدیون شهدا هستیم
سرتیپ پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در این مراسم با بیان اینکه امروز در همه مؤلفه‌های قدرت مدیون شهدا هستیم، گفت: شهدا ثابت کردند که در برابر قدرت‌های برتر جهانی نه تنها می‌توان ایستاد، بلکه می‌شود آن‌ها را بار‌ها شکست داد. 
وی اظهار داشت: از دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون تهران ۲۴ هزار شهید در عرصه‌های مختلف داشته و این در حالی است که در بین این شهدا رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، نماینده مجلس، مردم عادی، زنان، کودکان و نوجوانان وجود دارند. 
سردار حسن‌زاده افزود: نقش‌آفرینی شهدا در سایر کشور‌ها هم نهادینه شده است و مردم آن کشور‌ها از این فرهنگ مقاومت و ایستادگی درس‌ها آموخته‌اند؛ بر این اساس باید گفت که قدرت نرم ما متصل به قدرت الهی است و در این زمینه، شهدا دست برتر را دارند. 
وی عنوان کرد: فضای تهران به واسطه برگزاری کنگره شهدای پایتخت بیش از گذشته به رایحه خوش شهدا عطرآگین شده است؛ به همین جهت تاکنون در محضر ۲۹ هزار خانواده شهید، ایثارگر و جانباز حضور یافته‌ایم. 
سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در تمام مناطق تهران این حرکت ارزشمند کاشت نهال برگزار می‌شود. 
 
 کنگره ملی شهدای تهران ادامه خواهد داشت
فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله (ص) در پایان گفت: کنگره ملی شهدای تهران با تولید محتوا‌های فرهنگی به طور دائم ادامه خواهد داشت و هر سال تکریم خانواده شهدا تکرار خواهد شد؛ زیرا همگی نیازمندیم که یاد، نام و خاطره شهدا را زنده نگه داریم. 
همچنین سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار داشت: اگر در تهران بخواهیم تابلویی را در مبادی ورودی آن نصب کنیم، باید بنویسیم که «با وضو وارد شوید» زیرا این شهر مقتل شهدای زیادی است. 
سردار نقدی افزود: میدان انقلاب، دانشگاه تهران، میدان ۱۷ شهریور، خیابان پیروزی، میدان امام حسین (ع)، چهارراه قدوسی و سرچشمه از جمله نقاطی در پایتخت هستند که خون شهیدان در این مناطق بر زمین ریخته شده لذا به راستی تهران، «مشهد و مقتل شهیدان» محسوب می‌شود. 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه ادامه داد: امروز می‌خواهیم با عمل خیر و بهترین کار‌ها یاد نیک‌ترین انسان‌ها را گرامی بداریم؛ بهترین کار‌ها همان کاشت نهال است و این از ویژگی‌های مکتب ماست. 
وی گفت: قانون اساسی ما مترقی‌ترین قانون اساسی در جهان است؛ چراکه در آن، اصلی در خصوص رعایت نکات محیط‌زیست وجود دارد و این در حالی است که بسیاری از کشور‌ها چنین اصلی را ندارند؛ به عنوان مثال فرانسه در سال ۲۰۰۵ محیط‌زیست را وارد قانون اساسی خود کرد و البته هنوز هستند کشور‌هایی که در قانون اساسی خود به محیط‌زیست اشاره‌ای نکرده‌اند. 
 
 پیام شهدا جهانی شده است 
سردار نقدی با بیان اینکه ما باید به خانواده شهدا تبریک بگوییم، افزود: ما به خانواده شهدا که با قلب‌های زخمی وقایع غزه را می‌بینند، تبریک می‌گوییم؛ برای اینکه پیام شهدا جهانی شده و به همین دلیل است که مردم در کشور‌های مختلف دنیا بیدار شده‌اند و هر روز همان شعار‌هایی را که فرزندان شما منادی آن بودند، سر می‌دهند. 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به انهدام بیش از هزار تانک ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به دست جوانان فلسطینی، عنوان کرد: امروز پیروزی‌های خود را نه با تعداد تانک‌های منهدم‌شده صهیونیست‌ها، بلکه با جمعیت زیادی که در دنیا اراده کردند تا مقابل استکبار بایستند، گرامی می‌داریم و همه این فضیلت‌ها و پیروزی‌ها را مدیون ولایت هستیم؛ پس باید قدردان ولایت باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار