کد خبر: 1202767
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

جوان آنلاین: کانال مُحَلِّل در ایتا مطلبی با عنوان گزینه‌های مقاومت اسلامی در پاسخ به تشدید آمریکایی منتشر کرد که به موضوع حملات مقاومت به مواضع آمریکایی‌ها پرداخته است:

آغاز حملات مقاومت اسلامی عراق ارتباط مستقیمی با جبهه نبرد غزه داشت، اما عبور آمریکا از خطوط قرمز، باعث گره خوردن آزادسازی عراق از دست اشغالگر به این دور از حملات شد.

اکنون و پس از سومین حمله آمریکا، اینبار در کرکوک و شهادت ۵ نفر از رزمندگان حرکه النجبا، فرماندهان مقاومت در حال برنامه ریزی و رایزنی در خصوص اخراج اشغالگر هستند.

این امر بسیار مهمی است که در وهله اول، سران مقاومت پس از حملات آمریکایی، تصمیم به توقف نگرفته و قصد تداوم هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی به جهت گرفتن انتقام خون شهدا، توقف تجاوز در غزه و اخراج دشمن از عراق را دارند.

اکنون مقاومت چند گزینه جدی جهت توسعه دامنه درگیری دارد:

1.ورود تسلیحات جدید به عرصه جهت افزایش خسارات مادی و جانی در پایگاه‌های آمریکایی
2.هدف قرار دادن کاروان‌های زمینی آمریکا
3.توسعه هدف گیری مواضع رژیم اشغالگر قدس
4.افزایش تعداد و سرعت حملات

نکته مهم، اما پیچیدگی غیرقابل وصف صحنه سیاسی عراق و لزوم هماهنگی و رایزنی‌های گسترده برای هر امری است.

برای مثال در بحث اخراج آمریکا از عراق، نقش دولتِ نزدیک به مقاومت و پارلمان بی رئیسِ فعلی در حوزه توافقات قبلی با آمریکا، اجرایی سازی مصوبه پارلمان قبلی در خصوص خروج اشغالگر و طراحی برنامه زمان بندی خروج آمریکایی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در مقابل آمریکا همچنان قصد دارد از طریق تحت فشار قرار دادن دولت عراق و حملات به نیرو‌های مقاومت، یک بازدارندگی برای خود ایجاد کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار