کد خبر: 1175816
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
 

 یکی از کاربران توئیتری مطلبی را درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا و انتخاب ترامپ در صفحه خود منتشر کرد:

این روز‌ها از هر ۱۰ خبر رسانه‌های آمریکایی تقریبا ۵ تای آن به ترامپ اختصاص دارد که به بهانه دادگاهش میکوشند او را بزرگنمایی کنند؛ این حجم از پوشش هماهنگ اخبار مرتبط با ترامپ، آن هم از سوی رسانه‌های هر دو جناح رقیب، عادی نمی‌نماید!

این تردید با نزدیک شدن هرچه بیشتر به انتخابات ۲۰۲۴ و بروز اخبار جدید مرتبط با رئیس جمهور سابق بیشتر هم میشود. ترامپ یکی از کاندیدا‌های ریاست جمهوری است و اتفاقا در نظرسنجی‌های درون حزبی نیز پیشتاز است؛ اینجا دو تحلیل عمده وجود دارد؛ یکی اینکه قرار است با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و سنگین کردن پرونده‌های او در دادگاه، از حجم انتظارات حامیان پرشمارش که منتظر بازگشت مجدد وی به کاخ سفید هستند بکاهند و به تدریج آن‌ها را نا امید کرده و تنش‌های احتمالی در زمان رد صلاحیت وی را کاهش دهند؛ و تحلیل دیگر بزرگنمایی عامدانه‌ی او در رسانه‌های جمعی برای تسهیل بازگشت این چهره جنجالی به عرصه قدرت و آماده سازی افکار عمومی در آمریکا و جهان برای این اتفاق است!

جالب است اوباما نیز اخیرا به بایدن هشدار داده که اگر ترامپ رقیب تو در انتخابات باشد کار سختی در پیش خواهی داشت!

از آنجایی که شخصا به تحلیل‌های آکادمیکِ برآمده از منابع غربی اعتقاد صِرف نداشته و تا حدود زیادی به پیش بینی و استنباط از شرایط معتقدم، همواره گفته ام بر خلاف آنچه آمریکایی‌ها نشان میدهند، دموکراسی و رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده نمایشی بیش نیست و تعیین رئیس جمهور در جای دیگری به غیر از صندوق رای صورت میپذیرد!

یعنی اگر جایی شنیدید دموکرات و جمهوری خواه، فیل و الاغ، چپ و راست در آمریکا تنها یک بازی است و با آن دنیا را سر کار میگذارند، به آن بیاندیشید و زود مخالفت نکنید.

هنوز به طور واضح معلوم نیست در پس این تحرکات رسانه‌ای چه چیزی است، اما بسیاری تحلیلگران به بازگشت ترامپ باور دارند!

ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا است؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار