کد خبر: 1173165
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
اشرف رامین

کاراته ایران مقام سوم آسیا را از آن خود کرد. نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در مالزی به پایان رسید و در نهایت کاروان اعزامی کشورمان با کسب سه طلا، دو نقره و هفت برنز با یک پله صعود نسبت به دوره گذشته روی سکوی سوم قاره ایستاد. این در حالی بود که قزاقستان با درخشش در این دوره (سه طلا، چهار نقره و چهار برنز) برای نخستین بار عنوان قهرمانی قاره کهن را به چنگ آورد. ژاپنی‌ها نیز به رغم تلاش زیاد نتوانستند قهرمان شوند و به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کردند. پایان‌بخش این رقابت‌ها برگزاری فینال کومیته تیمی مردان و زنان بود. بانوان کاراته‌کا با ترکیب آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، لیلابرجعلی و مبینا کاویانی پس از پیروزی مقابل تیم‌های تایلند، ازبکستان، ژاپن و چین‌تایپه به فینال کومیته تیمی صعود کردند، اما در بازی نهایی مقابل ویتنام شکست خوردند و به مدال نقره دست یافتند. شاگردان شهرام هروی، اما بعد از صعود به فینال کومیته تیمی مردان فرصت کسب یک طلای ارزشمند را از دست ندادند.
مهدی خدابخشی، صالح اباذری، مهدی عاشوری، مهدی شهگل، محمود نعمتی، امیرحسین فداکار و سامان عدالتی ترکیب تیم ایران را تشکیل می‌دادند. آن‌ها با تحمیل شکست به عربستان، عراق و اردن، حریف قزاقستان در فینال شدند و اقتدارشان را با برد ۳ بر یک برابر قزاق‌ها به همه نشان دادند. این نهمین قهرمانی کومیته تیمی ایران در قهرمانی آسیا بود. ضمن اینکه شهرام هروی به عنوان سرمربی تاکنون پنج قهرمانی را تجربه کرده و از این حیث پرافتخارترین مربی ملی محسوب می‌شود. همچنین رقابت‌های کاتای تیمی مردان و زنان نیز روز گذشته برگزار شد.
همانطور که پیش‌بینی می‌شد ژاپنی‌ها در هر دو بخش مردان و زنان، طلای کاتای تیمی را از آن خود کردند. تیم کاتای مردان ایران نیز با برتری مقابل چین سوم شد و مدال برنز دوره گذشته خود را تکرار کرد. بااین‌حال تیم کاتای بانوان به رغم حضور در دیدار رده‌بندی مقابل اندونزی شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند. کومیته تیمی مردان؛ بهنام دهقان‌زاده و آتوسا گلشادنژاد (طلا)، بهمن عسگری و کومیته تیمی زنان (نقره) و کاتای تیمی مردان، ابوالفضل شهرجردی، فاطمه صادقی، سجاد گنج‌زاده، فاطمه سعادتی، سارا بهمنیار و امیر مهدی‌زاده (برنز)، مدال‌آوران ایران در این دوره بودند. همچنین تیم پاراکاراته کشورمان با چهار طلا و یک برنز قهرمان آسیا لقب گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار