کد خبر: 1165424
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
به دنبال سفر وزیر دفاع ارمنستان به فرانسه و دیدار با مقام‌های ارشد این کشور، فرانسوی‌ها از لزوم کمک به ارمنستان در تقابل با باکو خبر دادند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان که به فرانسه سفر کرده با قانونگذاران و وزیر دفاع این کشور دیدار وگفت‌وگو کرد. طی این دیدارها طرفین در زمینه افزایش روابط نظامی گفت‌وگو کردند و یک قانونگذار فرانسوی نیز از ادامه حمایت از این کشور در تقابل با جمهوری آذربایجان خبر داد

به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» پاپیکیان روز دوشنبه وارد پاریس شد و از نمایشگاه بین‌المللی هوایی پاریس دیدن کرد. وزیر دفاع ارمنستان همچنین با «کریستین کامبون» رئیس کمیته دفاع و امور خارجه سنای فرانسه دیدار کرد.

به دنبال این ملاقات، این قانونگذار ارشد فرانسوی در توییتی نوشت: «ما مطمئنا از مذاکرات صلحی که با جمهوری آذربایجان آغاز شده،حمایت می‌کنیم، اما فرانسه باید به ارمنستان برای دفاع از خود کمک کند.»

چندی قبل، سنای فرانسه با ۲۹۵ رأی موافق، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از دولت فرانسه خواسته شده جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات علیه ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۲ تحریم کند(جزئیات بیشتر).

وزیر دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه در پاریس با همتای فرانسوی خود «سباستین لکورنو» همتای خود  دیدار و گفت‌ووگ کرد. وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که امنیت در قفقاز جنوبی در دستور کار این مذاکرات بوده است.


وزرای دفاع فرانسه و ارمنستان

 

پیشتر هیاتی از مقام‌های دفاعی فرانسه از ارمنستان بازدید کرد و با پاپیکیان و فرمانده نیروهای مسلح ارمنستان گفت‌وگوهای جداگانه‌ای انجام داد.

تاکنون هیچ جزئیاتی از توافقات ارمنستان با فرانسه منتشر نشده و هنوز مشخص نیست که آیا فرانسه آماده ارائه هرگونه کمک نظامی به ارمنستان است یا خیر. باکو نیز تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.

پاریس بر این باور است که  اقدامات باکو به ویژه انسداد مسیر مهم «لاچین» روند مذاکرات صلح  را به خطر می‌اندازد. فرانسه  بارها از جمهوری آذربایجان خواسته که به تعهدات بین‌المللی خود، به ویژه اجرا  حکم دیوان بین‌المللی دادگستری عمل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار