کد خبر: 1164474
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
شرکت بایکار ترکیه متخصص در حوزه ساخت پهپاد، از تست پهپاد «کیزیل آلما» در ارتفاع ۳۱ پایی خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، شرکت بایکار ترکیه در صفحه توئیتری خود از تست پهپاد «کیزیل آلما» در ارتفاع ۳۱ پایی (معادل  ۹.۴۴۸۸ کیلومتر) خبر داد.

به نوشته الجزیره، این شرکت همچنین اعلام کرد که این پهپاد روز گذشته از مرکز آموزشی و آزمایشی خود در ایالت تکیرداغ در شمال غرب ترکیه به پرواز درآمد و تست‌های دیگری نیز در راستای توسعه این پهپاد صورت خواهد گرفت.

به گفته مقامات نظامی ترکیه، این پهپاد بسیاری از ویژگی‌های جنگنده‌های سرنشین‌دار را به همراه دارد و همچنین رادار گریز است.

«بایراکتار کیزیل الما» (به معنای سیب سرخ) مجهز به رادار AESA و سرعت ما فوق صوت دارد. این پهپاد برخلاف هواپیماهای بدون سرنشین می‌تواند مانند هواپیماهای جنگی سرنشین دار با مانورهای تهاجمی، نبرد هوایی انجام دهد.

مسئولان شرکت بایکار ترکیه می‌گویند که این پهپاد با وزن شش تن به هنگام برخواستن از زمین قادر به حمل 1500 کیلوگرم موشک و مهمات جنگی است.

این هواپیمای جنگنده بدون سرنشین ترکیه اولین پرواز خود را در تاریخ ۱۴ دسامبر سال گذشته میلادی با موفقیت انجام داد.

گزارش‌های پیشتر منتشر شده حاکی از آن است که این پهپاد در دو نوع ساخته خواهد شد. نوع اول مخصوص بمباران زمینی و حمل بمب و موشک‌های هوا به زمین است و از قابلیت شلیک موشک هوا به هوا برخوردار نیست.

نوع دوم مجهز به رادار AESA است و سرعت مافوق صوت دارد و همچنین قادر به شلیک موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین است و می‌تواند وارد نبرد‌های هوایی شود.

 


اردوغان در کنار پهپاد کیزیل آلما

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار