کد خبر: 1162285
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در یادواره 93 شهید فرهنگی استان البرز گفت: نسل جوان، دانش آموزان و دانشجویان باید سیره و روش شهیدان را مطالعه کنند و در این مراسم‌ها حضور پیدا کنند و با نحوه زندگی شهیدان آشنا شوند.

سلیمان رستمیان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج فرهنگ ایثار، مجاهدت و ازخودگذشتگی ایثارگران در روزهای سخت انقلاب و دوران دفاع مقدس است.
وی در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری یادواره‌ها این است که ما بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه ترویج کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: نسل جوان، دانش آموزان و دانشجویان باید سیره و روش شهیدان را مطالعه کنند و در این مراسم‌ها حضور پیدا کنند و با نحوه زندگی شهیدان آشنا شوند.
رستمیان بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا و تکریم خانواده‌های معظم شهدا تأکید کرد و گفت: ما تا ابد شرمنده شهدا هستیم و امیدواریم با ادامه راه شهدا بتوانیم به بخشی از وظایف خود در مقابل شهدا عمل کنیم.
راه و سیره شهدا خط‌ مشی ما در آموزش‌وپرورش است
علی حجرگشت هم در این مراسم یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای معلم و دانش‌آموز را گرامی داشت و گفت: اولین کار شهدا، دفاع از ولایت بود و شهدای ما با بصیرت اعتقادی و اخلاقی و ولایت مداری که داشتند، موفق شدند.
وی با اشاره به فرموده‌ی امام خمینی (ره) به علمای بزرگ که «سال‌ها عبادت کردید اما وصیت‌نامه‌ی شهدا را بخوانید و تفکر کنید»  گفت: مسئولیت و رسالت ما در آموزش‌وپرورش بسیار مهم است و امیدواریم دعای شهدا شامل حال همه ما شود.
حجر گشت اظهار داشت: راه و سیره شهدا، نقشه راه ما در زندگی ، فعالیت‌ها و به‌ویژه در آموزش‌وپرورش است و هیچ زمانی نباید از یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای معلم که نقش آنها ایثارگری خیلی زیادی داشت از یاد ما برود.
وی در پایان یادآور شد: تحلیل زندگی دنیوی و اخروی شهدا، بهترین آورده‌ای است که این عزیزان برای ما از خود به یادگار گذاشته‌اند که این رموز را در هیچ جای دنیا و در هیچ منبعی پیدا نخواهید کرد.
آموزش‌وپرورش، مولد نهادهای انقلابی کشور است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تویسرکانی نیز در این مراسم شهدا به‌ویژه شهدای معلم را چراغ راه انسان‌ها و سکان‌دار انقلاب اسلامی دانست و افزود: دستاوردهای دفاعی کشور ازجمله موشک هایپرسونیک فتاح که به‌تازگی رونمایی شده است، همه از ثمره خون شهدا است و باوجود همه این دستاوردها، دشمن تلاش می‌کند تا مردم را ناامید کند.
وی گفت: آموزش‌وپرورش مولد بسیاری از نهادهای انقلابی کشور بوده و هست و همه افراد به یاد دارند که جهاد، بسیج، سپاه پاسداران و خیلی از این نهادها از دل آموزش‌وپرورش و معلمان ایجاد شد؛ یعنی نه تنها آموزش‌وپرورش نهادی انقلابی است بلکه خودش مولد نهادهای انقلابی بوده است.
تویسرکانی اظهار داشت: در حوادث اخیر اقلیتی نقش‌آفرین بودند اما عمده مردم ما، دانش آموزان ما، افراد متدین و با حیایی هستند و همه اینها مرهون تلاش آموزش‌وپرورش است.
وی در پایان یادآور شد: سنت خدا این است که هرکس به خون شهدا خیانت کند، رسوا می‌شود و همه ما باید در این زمینه مراقبت کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار