کد خبر: 1162052
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج :
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: مبنای انتصابات در شهرداری مطلوب نیست، شهردار سبک خود را در حوزه انتصابات تغییر دهد.

محمد اسدیان در نطق پیش از دستور یکصد و دهمین جلسه رسمی شورای شهر اظهارداشت: از نهج البلاغه آموخته ایم که مسئولیت امانتی بر گردن ماست اما عده ای تاکنون به مسئولیت به عنوان طعمه نگاه کرده اند و امانتی که باید به اهل خود برگردد را برنگردانده اند.
وی با اشاره به اینکه ما در مقابل هرآنچه که اتفاق می افتد، مسئول هستیم، اذعان کرد: نباید فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص دو عنصر اصلی ایمان و امید را فراموش کنیم؛ ایمان به انقلاب اسلامی و مسئولین انقلابی زمانی کارساز است که کارآمدی در مسئولین جلوه گر باشد.
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج، بررسی شرایط احراز پست های سازمانی و انتصابات شهرداری کرج را بر مبنای هر 10 منطقه شهرداری دانست و افزود: در این رابطه نامه ای به شهردار کرج ارسال شد تا لیست انتصاباتی که از زمان سرپرستی وی تاکنون صورت گرفته است را ارسال کند.
اسدیان تصریح کرد: سبک من خطاب قرار دادن فردی از مدیران شهرداری و ضایع کردن حق مدیران و کارکنان نبوده و نگاهم به شخص نیست، بلکه فرآیندی است و اتفاقاتی که در حوزه انتصابات افتاده را نیز بر اساس یک عامل، عنصر یا فرد نمی دانم. شهردار پس از پیگیری دوم، لیست انتصابات را بر اساس مدرک تحصیلی و سوابق در 14 صفحه ارسال کرد.
وی بیان کرد: بر اساس نامه ارسال شده، در تمام انتصابات انجام شده در منطقه یک شهرداری کرج، شرایط پست های سازمانی احراز نشده است. در منطقه دو نیز از بین پنج انتصاب، سه مورد عدم احراز شرایط مشاهده شده و در منطقه سه، از چهار انتصاب یک مورد و در منطقه چهار نیز در هر سه انتصاب صورت گرفته، شرایط پست های سازمانی احراز نشده است.
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه وزیر کشور در سال 1395، شرایط کامل انتصابات را در نامه ای به شهرداری ها ابلاغ کرده است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، مدرک تحصیلی رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری رشته حداقل باید مهندسی راه و ساختمان باشد اما در هر 10 منطقه کرج، مقطع سوم راهنمایی است.
اسدیان اظهار کرد: اگر با سبک رفتار افراد مسئول در پیشگیری از تخلفات شهری، ایمان مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی از بین برود، ما و شما مسئول هستیم. آقای شهردار، به صورت شفاف بیان کنید که عوامل احراز شرایط پست های سازمانی، چه مواردی است؟ اگر من عضو شورا نیز در انتصابات موثر هستم، شفاف عنوان کنید.
وی اضافه کرد: دستگاه های نظارتی نیز یک بار در خصوص پستی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، به صورت مشخص با شهردار کرج نامه نگاری کرده است. بررسی های ما نشان می دهد که در هر 10 منطقه کرج، فقط 35 درصد پست های سازمانی شرایط احراز را داشته اند و 65 درصد دیگر فاقد این شرایط بوده اند.
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: از بین 9 مدیر منطقه شهرداری کرج، 6 نفر فاقد شرایط احراز هستند که بنده وظیفه خود می دانم از جنبه وظیفه نظارتی به عنوان یک عضو شورای شهر این موارد را بیان کنم، در صورتی که این موضوع امنیتی است و سیستم مربوطه نیز بیدار و بر وظایف خود واقف است.
اسدیان بیان کرد: پس از گذشت 257 روز از انتصاب شهردار کرج، منکر زحمات و تلاش های وی نیستم اما ما در حال حاضر در کوهپایه قله ای که تعریف کرده ایم نیز قرار نداریم. آقای شهردار باید تلاش کنید و سبک خود را به ویژه در حوزه انتصابات تغییر دهید. از مسئولینی که در انتصابات نقش دارند نیز تقاضا می کنم در جلسه آینده در صحن شورا حضور یابند و پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه در صورتی که انتصابات مبنایی بر اساس دستور وزیر کشور داشته باشد، ما می پذیریم اما در غیر این صورت، به عنوان تخلف گزارش داده و مراحل اداری آن طی و پیگیری می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: طبق تبصره 8 قانون بودجه، نظام جبران خدمت شایسته محور در قالب 6 نظام نامه باید تا پایان خرداد ماه تحویل داده شود.
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج ضمن ابراز نگرانی از عملکرد تبعیض گرایانه در این زمینه مانند بحث عدالت توزیعی خاطرنشان کرد: شبکه نظام جبران خدمت دارای 6 خرده نظام است که در خصوص دو مورد از آن ها یعنی حق شغل و حق شاغل، بر اساس آنچه در قانون آمده است ما نمی توانیم موثر باشیم.
اسدیان افزود: اما برای چهار خرده نظام دیگر در حوزه رفاهیات از جمله فوق العاده خاص، پاداش عملکرد و جوایز قانون دست ما را باز گذاشته است و می توانیم بگوییم که نظام جبران خدمت متعادل
را بین کارگران، کارمندان و کارکنان شهرداری کرج رعایت کرده ایم. بر اساس اصول مدیریتی، شهرداری یک سازمان کاملا خدمت رسان است که در آن مواد اولیه و فرآیند تولید مطرح نیست.
وی شایستگی را قلب مدیریت منابع انسانی دانست و عنوان کرد: در یک سازمان خدمات رسان، منابع انسانی بزرگترین سرمایه آن سازمان است که اگر درست به آن پرداخته شود، سایر امور مورد قبول است و در غیر این صورت، با عارضه و مشکل مواجه خواهند شد. نظام جبران خدمت شایسته محور باید پنج ویژگی داشته باشد؛ شایستگی، آینده نگری، جامعیت، عدالت و انصاف.
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه از بین این موارد، شایستگی 4.25 درصد و عدالت 4.23 درصد ضریب اثر دارد،گفت: آقای شهردار انتظار دارم لایحه نظام رفاهیات شامل رفاه شغلی، رفاه مادی و رفاه اجتماعی شد. نگرانم که مانند بحث عدالت توزیعی، این موضوع را فقط در سطح ببینید و پرداخت ها بر اساس مناسبت های ملی و مذهبی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار