کد خبر: 1160201
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
دورتموند قهرمانی بوندس‌لیگا را تقدیم بایرن کرد
رؤیای باواریایی‌ها به لطف تساوی زردپوشان وستفالن به واقعیت تبدیل شد و یازدهمین قهرمانی پی‌درپی بوندس‌لیگا برای بایرن‌مونیخ به ارمغان آمد.
شیوا نوروزی

بیش از ۸۰ هزار تماشاگر دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایندوپارک منتظر درخشش شاگردان ادین ترزیچ بودند. آن‌ها امیدوار بودند در هفته پایانی بوندس‌لیگا و با توجه به دو امتیاز بیشتری که نسبت به بایرن دارند، دورتموند به راحتی ماینتس را شکست و به سلطه رقیب پایان دهد، اما توقف خانگی دورتموند، فرصت بزرگ را از زنبور‌ها گرفت تا بایرن با خوش‌شانسی و گل دقیقه ۸۹ جمال موسیالا جام قهرمانی را به چنگ آورد.
تیم توماس توخل با عملکرد دور از انتظاری که داشت، باعث شد سرنوشت قهرمانی به روز آخر کشیده شود و شانس اول قهرمانی دورتموند باشد، نه بایرن. با این‌حال تساوی رقیب و برد ۲ بر یک بایرن برابر کلن باعث شد باواریایی‌ها برای یازدهمین دوره متوالی فاتح بوندس‌لیگا شوند. سیر قهرمانی‌های متوالی غول آلمانی از فصل ۲۰۱۳ – ۲۰۱۲ آغاز شد و از آن زمان تاکنون هیچ تیم آلمانی نتوانسته به امپراطوری بایرن پایان دهد.
به‌رغم قهرمانی مجدد در لیگ، بایرن نتایج دور از انتظار زیادی در این فصل به دست آورد. تحقیر برابر منچسترسیتی و حذف از لیگ قهرمانان و باخت به فرایبورگ و از دست دادن جام‌حذفی از جمله این نتایج ضعیف هستند. از طرفی تغییر کادرفنی در میانه فصل انتقاد‌های زیادی را به همراه داشت. یولیان ناگلزمان در شرایطی از کار برکنار شد که بسیاری معتقد بودند تصمیم مدیران باشگاه اشتباه است و باید فرصت بیشتری به او می‌دادند. از طرفی توماس توخل جانشین ناگلزمان نیز نتوانست ضعف‌های تیم را جبران کند. توخل بعد از قهرمانی تیمش درباره تعویض گوتزکا تنها پس از ۱۵ دقیقه در زمین صحبت کرد: «این تصمیم وحشتناکی برای او بود و از این بابت متأسفم. از او عذرخواهی کردم، اما موضوع مهم تلاش برای رسیدن به قهرمانی در ۱۰ دقیقه آخر بود و ما مجبور شدیم با تمام قوا حمله کنیم. نمی‌توانستم چیز دیگری را در نظر بگیرم.»
توماس مولر از این پس پرافتخارترین بازیکن آلمان است. او دوازدهمین قهرمانی‌اش در بوندس‌لیگا را با بایرن جشن گرفت. کاپیتان باواریایی‌ها در پایان فصل قهرمانی را حق تیمش خواند: «هر کسی که به فوتبال آلمان علاقه‌مند باشد فکر می‌کند ما لیاقت کسب عنوان قهرمانی این فصل را نداشتیم. حتی من هم چنین باوری را درک می‌کنم، چون در نیم‌فصل دوم اصلاً خوب نبودیم، اما این لحظه همچنان برای ما بسیار عالی است. این لحظه‌ای است که همیشه به یاد خواهیم داشت. مطمئناً به‌خاطر قهرمانی و خوشحالی از این جام از کسی عذرخواهی نمی‌کنم، اما وقتی به دیگران فکر می‌کنم، برای دورتموند متأسف می‌شوم. هرچند آن‌ها نیازی به اینکه چنین چیزی را بشنوند، ندارند. این شرایط برای آن‌ها واقعاً دشوار است.»
اخراج دو مدیر باشگاه تصمیم عجیبی بود که جشن قهرمانی را تحت تأثیر قرار داد. صالح حمیدزیچ مدیر اجرایی و الیور کان مدیر ورزشی بایرن روز قبل از بازی آخر اخراج شدند، اما خبرش درست بعد از قهرمانی تیم اعلام شد! گفته می‌شود نتایج ضعیف بایرن در این فصل و انتقاد‌های مداوم این دو نفر از بازیکنان و همچنین روابط تیره و تار بازیکنان با کان از جمله دلایل اخراج آن‌ها بوده است. اما سرمربی دورتموند این روز‌ها ناراحت‌ترین فرد در فوتبال آلمان است. تیم ترزیچ در یک قدمی قهرمانی جام را از دست داد. سرنوشت قهرمانی دست دورتموند بود و شاگردان او می‌توانستند با استفاده بهتر از فرصت‌ها ماینتس را ببرند، اما توقف برابر میهمان آرزوهایشان را نقش بر آب کرد. سرمربی ۴۰ ساله از این ناکامی گفت: «بعد از اینکه گل دوم را خوردیم، کاملاً مشخص بود که بازی برای بازیکنان ما چقدر سنگین شده است. انگار وزن توپ چند برابر شده بود. ساق‌های بازیکنان ما هم سنگین شده بود، ولی بعد از شروع نیمه دوم مشخص بود، آن‌ها همچنان باور دارند این فصل دیوانه‌وار را می‌توانند خوب به پایان برسانند. ما در نیمه دوم همچنان به بازگشت و تغییر دادن نتیجه به پیروزی امیدوار بودیم، ولی تیمی که در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد فشار بیش از اندازه‌ای را تحمل می‌کند. این ورزش، ورزش زیبایی که همه ما عاشقش هستیم، در این لحظات خیلی بی‌رحم می‌شود. وقتی در آخرین لحظه به هدف نمی‌رسید خیلی تلخ است، برای ما واقعاً دردناک بود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار