کد خبر: 1159945
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) که یک بنیاد صهیونیستی و البته ضدایرانی در امریکاست، در گزارشی با اشاره به توانایی‌های راهبردی و تاکتیکی موشک خرمشهر ۴ اذعان کرده است که جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی غرب آسیا را در اختیار دارد که توانمندی گسترده‌ای را به این کشور می‌دهد.
این بنیاد از مخالفان دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای و از حامیان تحریم‌های شدید و متنوع! علیه ایران است. در سال ۲۰۱۵ از چهار شاهدی که در کمیته بانکداری سنای ایالات متحده امریکا درباره تحریم‌های ایران حضور داشتند، دو نفر از کارشناسان این بنیاد بودند و یک نفر عضو هیئت مشاوران این بنیاد بودند. تحریم‌هایی هم که در اکتبر ۲۰۲۰ علیه ۱۸ بانک ایرانی اعمال شد، به تحریک و پشتیبانی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها انجام شد.
این اندیشکده صهیونیستی در گزارشی با عنوان «ایران از تازه‌ترین موشک بالستیک دوربرد خود رونمایی کرد» چنین نوشت، ایران جدید‌ترین موشک بالستیک خود را در ۲۵ مه (چهارم خرداد) در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده ایالات متحده و متحدانش در خصوص پیشرفت فعالیت‌های هسته‌ای تهران به نمایش گذاشت.
FDD در تحلیل خود از این تحول بزرگ عنوان داشت که پیشرفت‌های مستمر در موشک‌های بالستیک ایران موجب شده است که تهران از لحاظ کمی، بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک را در خاورمیانه داشته باشد.
گرچه ادبیات این گزارش تخصصی از غرض ورزی برای ایران‌هراسی خالی نیست، اما نتوانسته شگفتی خود را هم از این پیشرفت ایران در عین تحریم‌های حداکثری پنهان کند و به نقل از یک فرمانده ارشد پنتاگون تصریح دارد: «ژنرال مایکل کوریلا فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، ماه گذشته به کمیته نیرو‌های مسلح سنا اظهار داشت که ایران بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه را دارد و همچنین از بیشترین تعداد و توانمند‌ترین پهپاد‌ها برخوردار است. چنین زرادخانه بزرگی، توانمندی و نفوذ گسترده‌ای را به ایران در منطقه داده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار