کد خبر: 1159882
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه، با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت رمزارز‌ها برای مبادلات تجاری با روسیه گفت: باید از ظرفیت رمزارز‌ها برای جایگزینی سلطه دلار و دور زدن تحریم‌ها استفاده کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی یوسفی با تاکید بر لزوم توسعه روابط تجاری ایران با کشور‌های مختلف از جمله روسیه گفت: برخی از کشور‌ها همچون ایران به دنبال کم کردن سلطه دلار هستند، چون مبادلاتشان تحت تاثیر دلار دچار تغییر می‌شود؛ این وضعیت در کشور ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه بیشتر است.

وی ادامه داد: باید برای دلارزدایی و کم کردن تاثیر دلار در کشور مبادلات ارزی دو جانبه صورت گیرد؛ در همین راستا ایران و برخی از کشور‌ها همچون هند مبادلات خود را با واحد پول خودشان انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: راهکار دیگر استفاده از رمزارزهاست؛ رمز ارز یکی از شیوه‌های جدیدی است که می‌تواند جایگزین دلار در مبادلات ارزی شود. در همین راستا باید با ساماندهی درست با سوداگری مقابله شود تا بتوان به بهترین شکل از رمزارز‌ها استفاده کرد.

یوسفی استفاده از رمز ارز‌ها را یکی از تجربیات موفق در دنیا خواند و گفت: می‌توان از ظرفیت رمزارز‌ها برای جایگزینی سلطه دلار و دور زدن تحریم‌ها استفاده کرد البته این موضوع منوط به وجود ساماندهی درست و نظارت دقیق بر این بازار است.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت رمزارز‌ها برای مبادلات تجاری ایران با روسیه و کشور‌های منطقه استفاده کرد، گفت: با توجه به اینکه روسیه دچار تحریم‌های ظالمانه شده، بستر بیشتری برای استفاده از ارز‌های دو جانبه رمزارز‌ها بین ایران و روسیه به وجود آمده است.

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه درباره آخرین وضعیت توسعه روابط تجاری بین ایران و روسیه گفت: ما در شروع استفاده از ظرفیت رمزارز‌ها برای توسعه روابط تجاری با روسیه هستیم؛ پیش از جنگ روسیه و اوکراین استفاده از ظرفیت رمزارز‌ها احساس می‌شد، اما به مرحله عملیاتی نرسید. بعد از جنگ موضوع مبادلات تجاری و افزایش تراز تجاری مطرح شد که به واسطه آن به روش‌های جایگزینی مبادلات ارزی فکر می‌شود.

یوسفی ادامه داد: اخیرا وزیر اقتصاد به موضوع استفاده از ظرفیت رمزارز‌ها تاکید داشت که این حرکت رو به جلویی است، چون در زمانی ظرفیتی برای رمزارز‌ها قائل نمی‌شدند پس اینکه وزیر اقتصاد به اهمیت این موضوع پی برده نکته مثبتی است و یعنی می‌توان از ظرفیت رمزارز‌ها استفاده کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار