کد خبر: 1159843
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی
اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی، پس از حدود پنج سال کشیدن زجر اسارت در بلژیک به ایران بازگشت. تصویر‌های او هنگام ورود به کشور و مقایسه آن با تصاویر پیش از دستگیری حکایتگر سختی‌های او در هنگام اسارت است

اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی، پس از حدود پنج سال کشیدن زجر اسارت در بلژیک به ایران بازگشت. تصویر‌های او هنگام ورود به کشور و مقایسه آن با تصاویر پیش از دستگیری حکایتگر سختی‌های او در هنگام اسارت است. کاربران شبکه‌های اجتماعی با توئیت‌های خود به استقبال این دیپلمات سرافراز کشورمان رفتند و آزادی او را شکست منافقین و گروه‌های براندازی دانستند که تلاش می‌کردند این دیپلمات کشورمان در اسارت باقی‌مانده و به میهن باز نگردد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.


اسحاق محبی:
زندان‌های جمهوری اسلامی متهمان رو ۶۰کیلویی تحویل می‌گیره، ۹۰ کیلویی میده بیرون، بعضاً طوری ازشون محافظت میشه که ناخن‌های چندسانتی‌شون نشکنه، ولی ببینید یک زندان از دیار حقوق بشر چه بر سر اسدالله اسدی جوان آورده. البته از نظر اون‌ها دیکتاتور فقط جمهوری اسلامیه و لاغیر.
احسان شریف:
چقدر شیرین می‌شد این صحنه پر از غرور برای سردار حاج #احمد_متوسلیان تکرار می‌شد!
سعید بامرام:
یک دیپلمات ایرانی ۱۷۸۹ روز اسارت برخلاف قوانین بین‌المللی میکشه، پیر میشه، اما کسی اشکش‌رو نمی‌بینه حالا مقایسه کنید با یک سرباز امریکایی‌که پرو بازی درآورد و در چندساعت اشکش‌رو دنیا دید. مرد رو اینطوری تعریف کنید.
محمد فراهانی:
یک ماه پیش سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد اسدالله اسدی به زودی آزاد خواهد شد، اما بلافاصله مقامات بلژیکی تکذیب کردند. مواضع اعلامی غرب با اقدامات عملی آن‌ها متفاوت است. در واقع در موضوعات دیگر هم که غربی‌ها اظهارات مقامات ایرانی را تکذیب می‌کنند هم همین‌طور است.
مجید نوری، فرزند حمید نوری:
خدایا شکرت. همون قدری که برای پدرم خوشحال خواهم شد. امروز برای خبر آزادی آقای اسدی خوشحال شدم. خدایا شکرت. تبریک به خانواده صبور آقای اسدی.
مهدی محمدی:
آزادی آقای اسدالله اسدی در واقع اعتراف به شکست یک پروژه بزرگ و چندجانبه اطلاعاتی علیه ایران است. اسدی یک‌تنه ایستاد و چندین سازمان بزرگ اطلاعاتی را ناکام گذاشت. حق است که درباره او بگوییم یکی مرد جنگی به از ۱۰۰ هزار...
سیدعلیرضا آل‌داود:
اسدالله اسدی نماد صبر انقلابی و پیروزی دیپلماتیک دولت آیت الله رئیسی است. ان‌شاءالله آزادی حمیدنوری که بی‌گناه با پرونده‌سازی منافقین در زندان‌های سوئد در بدترین شرایط اسیر است.
حسن روزی طلب:
آقای اسدی در پنج سال اسارت کمترین نرمشی در مقابل دشمن نشان نداد و پیغام داده بود برای آزادی من کمترین امتیازی ندهید. جان بدهم یک کلمه علیه نظام نمی‌گویم. عامل تداوم و استمرار نظام امثال اسدی و گمنامان بی‌ادعا هستند...
عبدالله گنجی:
آزادی دیپلمات اسدی شاخص سنجش اعتبار براندازان خانه زاد غرب نزد ارباب است. از دیروز تا حالا در تایم‌لاین بوی گندم بو داده می‌آید.
مرتضی عابدی:
حدس می‌زدیم با [حدود پنج سال]اسارت چهره‌ات تغییر کرده باشد، اما این حد شکستگی را گمان نمی‌کردیم. آقای اسدی به خانه خوش آمدی. دیپلمات ایرانی که پنج سال مظلومانه در زندان‌های بلژیک در بند بود به همت وزارت امور خارجه آزاد شد، خدا رو شکر از دیپلماسی التماسی رسیدیم به دیپلماسی اقتدار.
داود فتحی:
واقعیت حقوق بشر در کشور‌های اروپایی و امریکایی زمانی معنی می‌شود که یک فرد بی‌گناه را صرفاً با مقاصد سیاسی و توطئه منافقین چنین بی‌رحمانه شکنجه می‌کنند: ۱۰۰ روز در زندان بیماران اعصاب، ۲۸ روز در بونکر آب به صورت عریان، ۹۰ روز در سلول انفرادی بدون پنجره. #اسدالله_اسدى
یاس حیدری:
‏این روز‌ها خبر‌های خوب زیاد می‌شنویم که خیلی‌هارو فشاری می‌کنه؟! مثله آزادی دیپلمات ایرانی که بعد از چندین سال این اتفاق، نمادی از روند جدید و هماهنگی و هم افزایی میدان دیپلماسی عزتمندانه هست. خوش اومدی به وطن، هموطن. #اسدالله_اسدی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار