کد خبر: 1159189
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
وزیر دفاع پاکستان از بررسی انحلال و ممنوعیت حزب «تحریک انصاف» به رهبری عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور خبر داد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که تنش‌ها بر سر بازداشت و محاکمه عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان ادامه دارد، احتمال انحلال حزب متبوع او قوت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با شدت گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال غیرقانونی کردن حزب عمران خان در پاکستان، وزیر دفاع پاکستان هم در این باره اظهارنظر کرد.

«خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان روز چهارشنبه (امروز) در جمع خبرنگاران در اسلام آباد پایتخت این کشور اعلام کرد که موضوع انحلال حزب تحریک انصاف در دست بررسی است.

به نوشته رویترز، سخنان وزیر دفاع پاکستان در این باره بعد از بی‌ثباتی سیاسی در این کشور ناشی از دستگیری نهم ماه می (19 اردیبهشت) عمران خان به اتهامات فساد مطرح شد.

به دنبال دستگیری نخست‌وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ حداقل 9 نفر و جراحت صدها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد.

دولت و ارتش پاکستان، حزب تحریک انصاف را که رهبری آن برعهده عمران خان است، متهم به اقدامات خشونت آمیز و حمله به اماکن دولتی و نظامی کردند اما او و حزبش این اتهام را رد کرده‌‌اند.

عمران خان چندی قبل در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، ضمن انتقاد از مواضع ارتش و دولت پاکستان اعلام کرد که آنها برای توجیه سرکوب طرفدارانش، دست به خشونت‌ها زده و خواهان انحلال و ممنوع کردن حزب تحریک انصاف هستند.

در تازه ترین تحول در پاکستان درباره تنش‌های اخیر، «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان روز چهارشنبه (امروز) اتهام حملات حزب عمران خان به اماکن دولتی و نظامی را تکرار کرد.

وزیر دفاع پاکستان در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «ممنوعیت حزب تحریک انصاف در حال برسی است. حزب تحریک انصاف به اسسا دولت حمله کرده است چیزی که قبلا هرگز اتفاق نیافتاده است. این قابل تحمل نیست».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار