کد خبر: 1158073
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:
نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه اولین روز ماه ذی‌قعده در سال ۱۷۳ قمری زادروز کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها است، گفت: سراسر زندگی این بانو در کنار امامت و ولایت سپری‌شده و از او فرد نمونه یک جامعه اسلامی درست کرده است؛ که نه‌تنها برای بانوان بلکه برای مردان هم می‌شود در مسائل مختلف به این بانوی مکرمه مراجعه کرد.
یکی از شئونات مقام ولایت الهی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها شفاعت کبرای اوست
وی در ادامه بابیان اینکه یکی از شئونات مقام ولایت الهی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها شفاعت کبرای اوست؛ یعنی می‌تواند درصحنه قیامت همه شیعیان را باجمعهم شفاعت کند، گفت: از امام صادق علیه‌السلام دارد قبل از اینکه این بانو متولد شود این بشارت داده شد که «تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّهَ بِأَجْمَعِهِمْ» با شفاعت حضرت فاطمه معصومه تمام شیعیان می‌توانند وارد بهشت شود که به این شفاعت کامل می‌گویند.
هرکسی برای تحقق تمدن نوین اسلامی مبارزه کند، شیعه امام صادق علیه‌السلام است
امام‌جمعه کرج با طرح این پرسش که چه کسی شیعه امام صادق است که بخواهد از این شفاعت بهره‌مند و وارد بهشت شود؟، پاسخ داد: در هر جای دنیا هرکسی مثل امام صادق علیه‌السلام برای تحقق حاکمیت الله و تحقق تمدن نوین اسلامی و اجرای احکام الهی مبارزه کند، نصرت خدا به او می‌رسد و از پاداش الهی محروم نمی‌شود و او شیعه امام صادق است.
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در زیارت‌نامه مأثوره حضرت معصومه این اشاره‌شده که «یَا فَاطِمَهُ اشْفَعِی‏ لِی فِی الْجَنَّهِ‏» تو ما را در بهشت شفاعت کن، گفت: کلمه «فِی» در این عبارت معانی مختلفی می‌تواند داشته باشد. اگر به معنای تعلیل بگیریم معنای جمله این می‌شود که من را برای رفتن به بهشت شفاعت کن. در صحنه قیامت من نیاز به شفاعت شما دارم شفیع من شوید که من وارد بهشت شوم؛ اما اگر این «فِی» را به معنای ظرفی آن بگیریم معنا این می‌شود که در بهشت ما را شفاعت کن. چون بهشت دارای درجاتی است و در بهشت هم شفاعت شامل حال افراد می‌شود؛ یعنی شما شفاعت کنید که ما در بهشت به مقامات عالی برسیم یعنی رفیع الدرجات که شفاعت ایشان انسان را به آنجا می‌رساند.
دختران امانات الهی در دست ما هستند
وی با اشاره به نام‌گذاری روز ولادت این بانوی بزرگوار به‌روز تکریم از دختران، گفت: هیچ فرهنگی و هیچ نحله بشری در طول تاریخ به دختران آن‌قدر اهمیت نداد که اسلام اهمیت داد و ارزش قائل شد. دختران امانات الهی در دست ما هستند. رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: «بهترین فرزندان شما دختران شما هستند».
دشمنان تلاش می‌کنند با خراب کردن نقش‌های دختران آینده کشور را از بین ببرند
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تصریح کرد: به خاطر نقش‌های مهمی که دختران در طول زندگی‌شان دارند که دختر، خواهر، همسر و مادر هستند و بلکه بعدازآن و همراه آن نقش‌های اجتماعی هم دارند، دشمنان نسبت به آن‌ها طمع دارند؛ لذا با تبلیغات و رواج ابتذال و ولنگاری و بی‌عفتی تلاش می‌کنند همه نقش‌های دختران را خراب کند تا آینده کشور را از بین ببرند.
آینده کشور در اختیار دختران است / دستگاه‌های فرهنگی باید برنامه‌های خاص و ویژه برای دختران داشته باشند
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آینده کشور در اختیار دختران است، تصریح کرد: چون همسر و مادر خواهند بود و نقش‌های اجتماعی خواهند داشت؛ لذا هم مسئولین باید مواظبت ویژه داشته باشند هم خود دختران باید برای صیانت خودشان برنامه داشته باشند. صداوسیما و رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید برنامه‌های خاص و ویژه برای دختران داشته باشند.
تربیت یعنی انسان‌پروری
وی با تأکید بر اینکه تمام آینده کشور در دست دختران است و دشمنان برای آن‌ها نقشه و توطئه دارند، عنوان کرد: مهم‌ترین نقش هم البته ابتدائاً خانواده‌ها دارند. تربیت یعنی انسان‌پروری. انسان یعنی خلیفه خدا یعنی یک موجود ابدی و این موجود ابدی که فرزند ما است در کنار انواع نیازهای مادی که دارند از خوراک و پوشاک و امثال این‌ها به معنویت و تربیت دینی و توحید باوری و معاد باوری هم نیاز دارند. این‌ها را ما باید در آن‌ها رشد بدهیم. همان‌طور که مواظبیم خوردوخوراکشان به هم نخورد و آسایش مادی آن‌ها به هم نخورد، نسبت به زندگی ابدی که دارند و انسان ابدی خواهند بود به آن‌هم باید توجه داشته باشیم. فرزندان ما چون بر اساس فطرت الهی آفریده شدند کرامت دارند پس باید به آن‌ها احترام گذاشت.
احترام فرزندان اثر بی‌نظیری در وجود آن‌ها خواهد گذاشت
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اهمیت موضوع تربیت فرزند، بیان داشت: رسول خدا فرمودند: «فرزندان خودتان را تکریم و احترام کنید. آن‌ها را نیکو تربیت کنید». اول فرمودند تکریم کنید بعد فرمودند نیکو تربیت کنید. اول تکریم است بعد تربیت است. چون احترام فرزندان اثر بی‌نظیری در وجود آن‌ها خواهد گذاشت که در رفتار آینده آن‌ها نمایان خواهد شد.
هر طور با فرزندان رفتار کنید او در آینده همان خواهد شد
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هر طور با فرزندان رفتار کنید او در آینده همان خواهد شد، عنوان کرد: چون باورش از خودش همان چیزی است که با او رفتار شده. ببینید با فرزندانتان چگونه رفتار می‌کنید. اگر فرزند خودتان را تحقیر کردید، اگر به او بی‌احترامی کردید، شخصیتش را ذلیل و حقیر و منفی بار آوردید؛ و اگر او را تکریم کردید و به او احترام گذاشتید، یک شخصیت مستقل و باعزت و قابل‌احترام خواهد داشت و رفتار او هم در آینده این‌طور خواهد بود.
ما نسبت به کودکان بی‌توجه هستیم
وی با تأکید بر اینکه بخش عمده تربیت از کودکی شروع می‌شود، گفت: ما نسبت به کودکان بی‌توجه هستیم. مثلاً رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: «سلام کردن بر کودکان را تا هنگام مرگ ترک نخواهم کرد تا این کار پس از من سنتی برای دیگران باشد». این سیره پیغمبر ما است. حالا ببینیم من و شما که خودمان را دنباله‌رو پیغمبر و پیغمبر را الگوی خودمان میدانیم در رفتارمان چگونه هستیم! به کودکان سلام کردن را چقدر توجه داریم؟! یا در روایت دیگری جابر بن عبدالله می‌گوید از امام باقر علیه‌السلام درباره کودکانی که در نماز جماعت حاضر می‌شوند پرسیدم. امام فرمودند: «آن‌ها را به‌صف آخر نفرستید بلکه بین آن‌ها به‌وسیله بزرگ‌ترها فاصله ایجاد کنید».
کودکان را در مساجد تکریم و احترام کنید
خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: ببینید در همین مساجد ما گاهی بعضی از دوستان چگونه رفتار می‌کنند که بچه‌ای که به مسجد آمده می‌رود و دیگر برنمی‌گردد. می‌فرستند آن‌ها را عقب صف. این روش امام باقر است که می‌فرمایند نکند بچه‌ها را برانید و بفرستید انتهای مسجد؛ صدایشان کنید که بیایند کنار شما بایستند. هرکدام از شما یکی از بچه‌ها را کنار خودش نگه دارد. تکریم کنید. احترام بگذارید. عاقبتش را به خیر کنید. بعضی وقت‌ها با یک تشر بیخود بچه را عاقبت به شر می‌کنند بعضی‌ها. اعصاب نداری مسجد نیا! چطور می‌خواهید به خدا جواب بدهید؟! از مسجد می‌رود و دیگر برنمی‌گردد. باید به آن‌ها توجه داشت.
حتی در تنبیه هم باید حدودی را رعایت کرد
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حتی در تنبیه هم باید حدودی را رعایت کرد، گفت: بعضی وقت‌ها بالاخره باید تغیری را نسبت به بچه‌ها داشت. در روایت دارد که: «روزی مردی در حضور پیغمبر خدا به سبب عملی که فرزندش انجام داده بود از او عیب‌جویی کرد. رسول خدا ناراحت شدند. فرمودند: فرزندت تیری از تیرهای تیردان تو است». این خیلی تعبیر قشنگی است؛ که بچه تو یکی از تیرهای تیردان است؛ کسانی که کمان داشتند جای تیر داشتند؛ یعنی فرزند تو ذخیره آینده تو است. تو با توهین به شخصیت او هم به خودت ضربه می‌زنی هم کسی را بی‌مقدار می‌کنی که در آینده به یاری تو خواهد آمد و پشتیبان تو خواهد بود. تو همه را از بین می‌بری. رعایت این امور انسان‌ها را کریم بار می‌آورد.
مواظب دختران خودمان باشیم / یکی از تربیت‌های مهم دختران این است که باید مادر نسل آینده باشند
وی بابیان اینکه فاطمه معصومه کریمه اهل‌بیت است، گفت: او در دامن اهل‌بیت، پدرش، برادرش بود و از برادرزاده‌اش بهره برد و کریمه شد. به ما هم دستور دادند که چگونه رفتار کنید تا در کنار ما افراد کریم شوند. مواظب دختران خودمان باشیم. یکی از تربیت‌های مهم دختران این است که باید مادر نسل آینده باشند. چه اقداماتی در این زمینه صورت می‌گیرد که او مادر بار بیاید؟
دختران اصلاً به فکر ازدواج نیستند و اگر هم باشند نمی‌خواهند مادر شوند
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه متأسفانه مسیر به سمتی هدایت‌شده که افراد اصلاً به فکر ازدواج نیستند و اگر هم باشند نمی‌خواهند مادر شوند، گفت: مشغول امور بی‌ارزش می‌شوند. نقش مادری که مهم‌ترین و زیباترین و حیاتی‌ترین نقش یک خانم هست را در نظرش کمرنگ و بی‌ارزش جلوه کردند تا به مطامع سیاسی خودشان برسند تا بتوانند بر جوامع سلطه پیدا کنند.
توطئه جمعیت در ایران
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به سی‌ام اردیبهشت روز ملی جمعیت، بیان داشت: در ۳۰ سال گذشته نرخ ناباروری کلی در جهان نزدیک به ۳۳ درصد بوده و در جهان اسلام نزدیک به ۴۱ درصد و در ایران بیش از ۷۰ درصد؛ این توطئه نیست؟ این نقشه شوم نیست؟ جمعیت این‌گونه کاهش پیداکرده.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار