کد خبر: 1157701
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
دبل پیروزی مقابل تیم همشهری به ناکامی 13 ساله اینترمیلان پایان داد. نروآتزوری در دیدار برگشت خود با آث‌میلان در چارچوب نیمه‌نهایی لیگ‌ قهرمانان اروپا با یک گل رقیب سنتی‌اش را شکست داد تا مجموعاً با برد 3 بر صفر صعودی مقتدرانه به فینال رقابت‌ها داشته باشد.
شیوا نوروزی


دبل پیروزی مقابل تیم همشهری به ناکامی 13 ساله اینترمیلان پایان داد. نروآتزوری در دیدار برگشت خود با آث‌میلان در چارچوب نیمه‌نهایی لیگ‌ قهرمانان اروپا با یک گل رقیب سنتی‌اش را شکست داد تا مجموعاً با برد 3 بر صفر صعودی مقتدرانه به فینال رقابت‌ها داشته باشد.
برای هواداران اینتر این موفقیت ارزش دوچندان دارد؛ از یک‌سو این تیم پس از 13 سال جشن صعود به فینال اروپا را برپا کرده و از سوی دیگر این موفقیت با گذر از رقیب میلانی حاصل شده است. بعد از برد تأثیرگذار بازی رفت، باز هم همکاری لوکاکو و لائوتارو مارتینز جواب داد و مارتینز تک‌گل بازی برگشت را زد و کار را یکسره کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که در صعود اینتر به چشم می‌خورد بازی هجومی و بدون ترس شاگردان سیمئونه اینزاگی بود. این تیم با اینکه در مرحله گروهی کار سختی داشت، ولی با اعتمادبه‌نفس زیاد حالا یک پای فینال است. از سال 2018 به بعد اینتر اولین تیمی است که در گروهش دوم شده، ولی به فینال صعود کرده است. نروآتزوری آخرین‌بار در سال 2010 با خوزه مورینیو در دیدار نهایی لیگ‌ قهرمانان به میدان رفتند و حال آنها ششمین فینال اروپایی خود را تجربه خواهند کرد.
سرمربی اینتر در پایان مرحله نیمه‌نهایی از بازیکنانش تشکر کرد: «در چند روز آینده متوجه می‌شوید چه اتفاقی افتاده است. در ابتدا این مسیر یک رؤیا بود، اما همیشه معتقد بودیم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم و بردن نیمه‌نهایی در دربی بسیار رضایت‌بخش است. فقط می‌توانیم از بازیکنان تشکر کنیم.» اینزاگی درباره درخشش تیمش در دربی تمام اروپایی دلامدونیا حرف زد و اینکه تا مرز اخراج از اینتر نیز پیش رفت: «از ژانویه در چهار دربی بازی کردیم و هر چهار دربی را بردیم. می‌دانیم که میلان قهرمان ایتالیاست و کیفیت بالایی دارد، اما بازیکنان عالی بودند و شایسته لذت بردن از این موفقیت هستند. مدت‌ها پیش گفته بودم که تلاشی دیوانه‌وار بدون نگاه کردن به این یا آن مسابقه انجام می‌دهیم و فقط تلاش می‌کنیم به بهترین شکل ممکن پیروز شویم. از آنچه به دست آورده‌ایم، خوشحالم. می‌دانم چه کسی همیشه همراهم بود و چه کسی در لحظه نیاز من آنجا نبود. می‌دانم در این ماه‌ها چه اتفاقی افتاده است، اما خوش‌شانسم که کادر فوق‌العاده‌ای را در کنار خود دارم، تیمی که 20 ماه در هر شرایطی در کنارم بوده و اکنون دو فینال دیگر برای بازی در پیش داریم و لیگی که هنوز همه چیز برای بازی کردن در آن وجود دارد. 19 ماه پیش از من خواسته شد به یک هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان برسیم. فکر می‌کردم فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا خیلی خوب بود، این فصل حتی بهتر از فصل پیش است. ما با حریفان قدرتمندی روبه‌رو شدیم و جایگاه خود را در فینال به دست آوردیم.»
مارتینز، مهاجم آرژانتینی ستاره میدان بود و نقش پررنگی در فینالیست شدن اینتر داشت. او کار گروهی را رمز موفقیت تیمش خواند: «در هر دو بازی رفت و برگشت فوق‌العاده کار کردیم. کلید موفقیت ما کارگروهی بود. تجربه مشابهی در جام‌ جهانی داشتم. اگر متحد باشید، می‌توانید در دیدارهای بسیار مهم به بهترین شکل ممکن بازی کنید. هر بار که وارد زمین می‌شوم، سعی می‌کنم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم تا به هم‌تیمی‌هایم کمک کنم. می‌دانستیم که این فرصت را داریم تا به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسیم و کارمان را کامل کردیم.»
همشهری اینتر اصلاً شرایط خوبی نداشت؛ روسونری‌ها در حالی حسرت رسیدن به فینال به دلشان ماند که از کمبود انگیزه رنج می‌برند. پیولی، سرمربی میلان روی این موضوع تأکید کرد: «بازیکنانم تمام تلاش خود را کردند، ولی اینتر شایسته صعود بود. بازیکنان اینتر تمام توان و انگیزه‌شان را روی موفقیت تیم گذاشتند. به نظرم می‌توانستیم نتیجه را تغییر دهیم و پایان کار با چنین شرایطی مایه شرمساری است. با شایستگی تا اینجا رسیدیم و امیدوار بودیم که به فینال صعود کنیم. می‌توانستیم یک اتفاق خاص را رقم بزنیم، اما نشد و این ناامیدکننده است. فصل پیچیده‌تر از آنچه تصورش را می‌کردیم پیش رفت، اما چیزهای زیادی به ما آموخت. حضور در این مرحله خود یک دستاورد محسوب می‌شود. ما همزمان در سری آ هم رقابت می‌کنیم، ولی طبیعی است که حذف از نیمه‌نهایی ناراحت‌کننده باشد. ما بیش از هر چیز بابت از دست دادن شانس قهرمانی ناامیدیم. باید سری آ را به بهترین شکل خاتمه دهیم تا همه چیز به ناکامی ختم نشود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار