کد خبر: 1145227
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
بی‌اخلاقی با اسکوچیچ و میدان‌دادن به کی‌روش
فوتبال سالی تاریخی را پشت سرگذاشت. اگر چه این چهارمین حضور متوالی تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی بود، اما تصمیمات عجیب و خلق‌الساعه، حواشی مسابقات، نقش لژیونر‌ها و نتایج کسب شده در قطر، روز‌های عجیبی را برای فوتبال و حتی ورزش کشور رقم زد. 
شیوا نوروزی
 
 برکناری اسکوچیچ
صعود زودهنگام و بدون باخت به جام‌جهانی قطر شادی را به فوتبال‌مان تزریق کرد. بعد از آنکه قرعه‌کشی انجام و همگروهی با امریکا، انگلیس و ولز قطعی شد، خیال می‌کردیم مهدی تاج و همراهانش در بازگشت دوباره به فدراسیون برنامه ریزی ویژه در نظر می‌گیرند. متأسفانه اشتباه کردیم؛ فدراسیون نه تنها در پیدا کردن حریف تدارکاتی عاجز ماند بلکه با برکناری عجیب دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم‌ملی همه دنیا را انگشت به دهان گذاشت! در این تصمیم غیرحرفه‌ای بسیاری از ملی‌پوشان قدیمی و به ویژه چند لژیونر اروپایی نقش مهمی ایفا کردند و آن‌ها بعد از اجرایی کردن هدف‌شان راه را برای بازگشت کی‌روش هموار ساختند. البته رئیس فدراسیون نیز با تفکراتی عجیب مربی پرتغالی را دوباره به نیمکت بازگرداند. 
 بازگشت پرسروصدا
جدا از جنجالی که بر سر قطع همکاری با اسکوچیچ به وجود آمد و فوتبال‌مان را درگیر کرد، برای خیلی‌ها عجیب بود که کارلوس کی‌روش با چه دیدگاه و هدفی دوباره هدایت تیم‌ملی را پذیرفته و فدراسیون به چه علت ترجیح داده یک مربی ناکام را جایگزین دراگان موفق و کم حاشیه کند. همانطور که گفته شد بازی تدارکاتی یکی از چالش‌های تیم ملی بود. علاوه بر این همانند گذشته لژیونر‌ها شاکله اصلی تیم در بازی‌های قطر را تشکیل می‌دادند. ضمن اینکه کی‌روش برخلاف همه سرمربیان حاضر در جام‌جهانی به جای ۲۶ بازیکن ۲۵ بازیکن را به قطر برد و هیچ وقت معلوم نشد چرا تیم ایران با یک یار کمتر در دوحه به میدان رفت! 
 تاریخ‌ساز نشدیم
در حالی‌که سریع‌ترین صعود به جام‌جهانی را تجربه کردیم و می‌توانستیم برای اولین‌بار صعود به دور دوم این رقابت‌ها را جشن بگیریم، اما غرور کاذب، بی‌برنامگی و ترس سرمربی این رویا را به باد داد. باخت شش بر دو مقابل انگلیس نتیجه‌ایی نبود که انتظارش را داشتیم؛ هر چند مصدومیت زودهنگام بیرانوند بازی را تحت تأثیر قرار داد، اما نمی‌توان منکر برتری حریف نسبت به تیم کشورمان شد. منتها جدال با ولز و برتری دو بر صفر مقابل این تیم جان تازه‌ایی به تیم‌ملی داد. با سه امتیاز این بازی فقط یک امتیاز دیگر می‌خواستیم تا تاریخ‌سازی کنیم. به همین‌خاطر است که انتظار داشتیم برابر امریکا تیم علاوه‌بر کنترل بازی دروازه رقیب را با حملات زیاد به خطر بیندازد. ولی تفکر دفاعی کی‌روش باعث شد تا یانکی‌ها که به چیزی جز برد فکر نمی‌کردند با زدن یک گل و حفظ آن تا آخر مسابقه به جای ایران جشن صعود بگیرند. 
 رضایت وزارت و اعتراف تاج
حذف از جام‌جهانی و ناتوانی در گرفتن تساوی مقابل امریکا، هرچقدر برای مردم و ورزشی‌ها تلخ و ناراحت کننده بود، رضایت مسئولان وزارت ورزش را به همراه داشت! سجادی وزیر ورزش و پولادگر معاونش در مصاحبه‌های مختلف از کی‌روش برای مدیریت تیم و حواشی موجود تقدیر کردند و عملکرد تیم‌ملی را خوب خواندند! با این‌حال تاج هم که در ابتدا حرف از بدشانسی و تأثیر مسائل غیرورزشی در نتایج کسب شده می‌زد بالاخره با تأخیر ناکامی تیم‌ملی را پذیرفت و به آن اعتراف کرد. 
 بلاتکلیفی ناتمام
هرگز از گذشته درس نمی‌گیریم بلکه اشتباهات قبلی را تکرار هم می‌کنیم. مدت زیادی از اتمام جام‌جهانی می‌گذرد و همه تیم‌ها حتی آسیایی‌ها برنامه آینده خود را ترسیم کرده‌اند. اما اتلاف وقت فدراسیون در تعیین سرمربی همه را نگران کرده است. انتخاب بین خارجی یا داخلی بودن است و اینکه از بین گزینه‌های موجود چه کسی برای جام‌ملت‌های آسیا روی نیمکت خواهد نشست. آقایان وعده داده‌اند تکلیف را هرچه سریعتر مشخص خواهند کرد تا فوتبال ملی سال جدید را با بلاتکیفی آغاز نکند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
0
شماخودتان رابخواب زدیدودررویای آیینه عقب مانده ایداگرزحمتتان نمیشه قدری هم جلورانگاه کنیدتابلای فوتبال نوجوانان رااینباربرای بزرگسالان تجربه نکنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار