کد خبر: 1136902
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سرلشکر باقری در بازدید از آشیانه بزرگ «عقاب ۴۴»: اگر پایگاهی از یک کشور در هر کجای جهان برای تهاجم به ایران مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر رژیم صهیونیستی آن پایگاهی که مبدأ حرکت این رژیم است نیز مورد تهاجم سنگین ما قرار خواهد گرفت
 پایگاه هوایی زیر زمینی عقاب ۴۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد. این پایگاه با در اختیار داشتن اماکنی، چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری، فرودگاهی و مخازن سوخت این قابلیت را دارد که انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام مأموریت‌های محوله پذیرا باشند. 
پایگاه بزرگ زیرزمینی عقاب ۴۴، قابلیت پذیرش و به کارگیری عملیاتی جنگنده‌های جدید نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت. عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است. احداث این پایگاه‌ها در نقاط مختلف متناسب با نیاز‌ها و با ضریب ایمنی بالا با توجه به طراحی و استقرار در زیر کوه‌ها قابلیت اجرای عملیات غافلگیرانه هوایی را از مکان و زمان دور از انتظار دشمنان فراهم می‌کند. این پایگاه‌ها با نگهداری جنگنده‌ها در مکان‌های امن و تجهیز آن‌ها به سامانه‌های جنگ الکترونیک، بمب‌ها و موشک‌ها از جمله یاسین، قائم و آصف امکان عملیات دورایستا و افزایش برد راهبردی برای اهداف دوردست را فراهم کرده است. 
 
 ایران هدفی آسان برای دشمن نخواهد بود
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در بازدید از پایگاه هوایی عقاب ۴۴ نیروی هوایی ارتش، با بیان اینکه امروز شاهد یکی از اقدامات ارزشمند و راهبردی این نیرو بودیم، افزود: کارکنان این نیروی الهی به تأسی از شهیدان ستاری و بابایی و همه شهیدان بزرگ نیروی هوایی، پا در رکاب نظام جمهوری اسلامی به حرکت توفنده خود ادامه خواهند داد. 
سرلشکر باقری با بیان اهمیت پایگاه‌های زیر‌زمینی و غیرقابل دسترسی گفت: «دشمن خیال می‌کند می‌تواند با به کارگیری قدرت هوایی خود و با بهره‌گیری از برتری هوایی، پایگاه‌های هوایی، شیلتر‌ها و باند‌های پروازی کشور مورد نظر را مورد انهدام قرار داده و با خیال راحت به مأموریت خود ادامه دهد؛ یعنی همان کاری که در تجاوز به کشور‌های افغانستان، عراق و برخی کشور‌ها با خوی تجاوزگری از خود نشان داد که چاره آن علاوه بر پدافند عامل، داشتن پایگاه‌هایی امن، نفوذناپذیر، غیر قابل دسترسی و غیرقابل انهدام در زیر زمین است؛ پایگاه عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه با این مشخصات است که از سوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا با همکاری و همراهی نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شد و امروز مورد بازدید قرار گرفت.»
وی با تأکید بر اینکه ملت شریف ایران به وجود چنین قدرتی در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنند، تصریح کرد: «ایران یک هدف آسان برای دشمن متجاوز نخواهد بود. همچنان که در دهه ۸۰ بعد از تجاوز به عراق و افغانستان و تصرف نسبتاً آسان این کشورها، آرزوی تکرار این اتفاق را در ایران داشت و حرف از هدفی آسان می‌زد، اما پس از مطالعه و تحقیق متوجه این حقیقت شد که ایستادن در برابر ملت ایران و جنگیدن با نیرو‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی کار آسانی نیست.» 
سرلشکر باقری با تأکید بر ادامه روند ساخت پایگاه‌های راهکنشی اظهار داشت: «ساخت پایگاه‌های امن که این پایگاه یکی از چندین نمونه آن‌هاست، تداوم خواهد داشت تا دشمن هر چه بیشتر نسبت به یک تهاجم موفق به سرزمین ما ناامید شود و توان بازدارندگی ما روز به روز قوی‌تر، پایدارتر و ماندگارتر برای امنیت و آرامش ملت ایران پابرجا بماند. این پایگاه در زیر کوه‌هایی قرار دارد که هیچ بمب و سلاحی در آن مؤثر نیست و قابلیت حفظ تجهیزات و تسلیحات راهبردی نیروی هوایی ارتش را دارد و موجب ارتقای توان عملیاتی نیرو برای سرکوب دشمنان می‌شود.» 
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «عناصر رژیم صهیونیستی اغلب برای مصارف داخلی خود از الفاظ تهدیدآمیز استفاده می‌کنند. دولت متزلزل فعلی رژیم صهیونیستی در همین روز‌های اول با مخالفت‌های متعدد و انشقاق در بدنه مواجه شده است. سران این رژیم مجدداً تهدید‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند، اگرچه خودشان خوب می‌دانند توانی برای اعمال این تهدید علیه ایران اسلامی ندارند. در مسیر مقابله با این تهدیدها، قدرت هوایی، توان موشکی و امکانات محور مقاومت برای پاسخگویی قاطع از همیشه آماده‌تر است.» 
 
 مهاجم و مبدأ تهاجم را با هم می‌زنیم
‌سردار باقری در پایان گفت: «موقعیت رژیم صهیونیستی تا کشور ما فاصله دارد و سران این رژیم به سوختگیری هواپیما‌ها در آسمان دل بسته‌اند که این بهترین فرصت برای هدف قرار دادن هواپیما‌های آن‌هاست. همچنین سعی در استفاده از پایگاه‌های پیرامونی کشور ما که بعضاً مسیر عادی‌سازی خیانت به جهان اسلام را در پیش گرفته‌اند دارند، غافل از اینکه این مسئله در راهبرد و رهنامه عملیاتی جمهوری اسلامی ایران درج شده و همه فرماندهان ما این را می‌دانند، تمرین کرده‌اند و در رزمایش‌ها، این آموزه نهادینه شده است که اگر پایگاهی از یک کشور در هر کجای جهان برای تهاجم به جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر رژیم صهیونیستی، آن پایگاهی که مبدأ حرکت رژیم صهیونیستی است، نیز مورد تهاجم سنگین قرار خواهد گرفت.» 
 
 موسوی: در آینده میزبان جنگنده‌های جدید خواهیم بود
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این بازدید، درباره ویژگی‌های این پایگاه اظهار داشت: پایگاه عقاب ۴۴ یکی از پایگاه‌های ترکیبی نیروی هوایی ارتش است؛ به این مفهوم که هم پرنده‌های با سرنشین و هم پرنده‌های بدون سرنشین در این پایگاه به اجرای مأموریت می‌پردازد. امیر سرلشکر موسوی با تأکید بر اینکه امروز بخشی از توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش به عنوان ذخیره در این پایگاه نشان داده شد، تصریح کرد: این پایگاه‌ها به عنوان ذخیره و پشتیبان برای نیرو‌های مسلح هستند و هرگاه شرایط ایجاب کند که در کنار بخش‌های شناخته شده، پایگاه‌های ناشناخته هم وارد عمل شوند، این پایگاه‌ها توانایی انجام کار‌های بزرگی را دارند. فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها امکان عمل و عکس‌العمل‌های لازم را دور از انتظار دشمنان در نقاط مختلف ایجاد کرده است. وی اضافه کرد:پایگاه‌های ما و البته برخی پایگاه‌های راهکنشی، در آینده میزبان جنگنده‌های جدید خواهند بود. 
 
 دشمن دچار محاسبه غلط نشود
سرلشکر موسوی با برشمردن امکانات نیروی هوایی در پایگاه راهکنشی عقاب ۴۴ عنوان کرد: در این پایگاه نمونه‌ای از تجهیزات پروازی ارتقا یافته نیروی هوایی ارتش مستقر شده که اگرچه در ظاهر جنگنده‌های شناخته شده هستند، اما به سلاح‌ها و تجهیزات به‌روز مجهز شده‌اند که می‌توانند مأموریت‌های بزرگی را انجام دهند و این جریان بدون توان آماده به‌کار نگهداشتن عناصر فنی، مدیریتی و بدون شجاعت، دانش، توانمندی و انگیزه فوق العاده خلبانان در نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران محقق نخواهد شد. وی با اشاره به دستاورد‌های نیروی هوایی ارتش گفت: این نیرو همان‌طور که در بحران‌ها در خط مقدم امدادرسانی به مردم است، در مقابله با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز خط‌شکن، صف‌شکن و پیشگام بوده و این پایگاه هم نمونه‌ای از عزم و اراده راسخ این نیرو در مقابل دشمنان نظام است. فرمانده کل ارتش گفت: ملت بزرگ ایران بدانند که سربازان آن‌ها در نیرو‌های مسلح به‌ویژه در ارتش، شبانه‌‎روز برای دفاع از این ملت و آب و خاک مشغول تلاش و فعالیت هستند و با وجود همه تنگنا‌ها و سختی‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد، هر آنچه برای دفاع بهتر و موفقیت‌آمیز لازم باشد، انجام خواهند داد. وی در پایان اظهار کرد: یکی از دلایلی که اتفاقات ناگواری در جهان توسط کشور‌هایی که خوی استکباری و تجاوز دارند رقم می‌خورد، محاسبات غلط است. دشمنان ما معمولاً دچار محاسبه غلط می‌شوند، اما وقتی برخی از توفیقات ما را ببینند، آرامش بیشتری در منطقه و جهان حاکم می‌شود. این توفیقات باعث می‌شود که متجاوزان با محاسبه غلط، بیشه را از شیر خالی نبینند و کاری نکنند که هم خود و هم منطقه را دچار مشکل کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
1
عالی بود زنده باد نظام اسلامی ورهبر مهربان اگاه وشجاع ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار