کد خبر: 1134983
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران با اشاره به "هزینه ۵۲۵ میلیونی ساخت واحد ۷۵ متری نهضت ملی مسکن"گفت:هزینه ساخت هر متر خانه‌های ویلایی این طرح ۳.۹ میلیون است.

علیرضا جعفری در جمع خبرنگاران درباره قیمت تمام شده واحد‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در بحث واحد‌های این طرح ۲ رویکرد داریم؛ یکی ساختمان‌های ویلایی یک طبقه است و دیگری در قالب ساختمان‌های ۴ تا ۷ طبقه.

وی در این‌باره توضیح داد: در رویکرد اول زمین را در سراسر کشور به مردم واگذار می‌کنیم و آن‌ها با استفاده از تسهیلات اقدام به ساخت و ساز واحد مسکونی می‌کنند.

وی افزود: بر این اساس تا مرحله سفتکاری و اتمام نما برآورد‌های ما ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است. این واحد‌ها باید در بازه زمانی کمتر ۱۲ ماه بدون مشاعات و هزینه‌های مربوط به آسانسور و ... ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهر‌هایی که متقاضی زیاد است و زمین کم، ساختمان‌های ۴ و ۷ طبقه ساخته می‌شود قرارداد‌ها بر اساس هر مترمربع ۴.۵ میلیون تومان سال ۱۴۰۰ و ضریب تعدیل سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ محاسبه می‌شود. از سوی دیگر با توجه به این‌که ضریب تعدیل سال ۱۴۰۱ عددی که الان ملاک عمل است حدود ۷ میلیون تومان است. امیدواریم با صرفه‌جویی در مقیاس در حوزه پیمانکاران گرید یک بتوانیم مدیریت هزینه را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن داشته باشیم و در رنج ۷ میلیون تومان واحد‌ها را بسازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره محوطه‌سازی و آماده‌سازی نیز گفت: با توجه به تمهیدات در حوزه اجرا و کمک صندوق ملی مسکن، امیدواریم قیمت تمام شده متقاضیان بتوانند منابع آنرا تامین کنند.

جعفری با اعلام این‌که متراژ واحد‌های نهضت ملی مسکن ۷۵ تا ۱۱۰ متر است در پاسخ به پرسش تسنیم درباره ورود احتمالی شرکت‌های خارجی به نهضت ملی مسکن افزود: تعداد زیادی شرکت خارجی برای حضور در نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرده‌اند، اما اولویت ما این است که از توان شرکت‌های داخلی استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار