کد خبر: 1133803
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهاد‌های امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

در پی حادثه حمله مسلحانه امروز (جمعه) هفتم بهمن ماه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز (جمعه) با «جیحون بایراموف» همتای آذربایجانی تلفتی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تسلیت و اظهار تأسف در این رابطه که به کشته شدن یک دیپلمات و مجروح شدن دو نفر دیگر از کارکنان این سفارت منجر شد، با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و خانواده این دیپلمات ابراز همدردی کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز از حمله مسلحانه به سفارت خود در تهران و کشته شدن یکی از نیرو‌های حفاظت این سفارتخانه خبر داد. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین اقدام به احضار سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو در پی این حادثه کرد.

امیرعبداللهیان در گفتگو با همتای آذربایجانی ضمن محکوم کردن این حادثه با اشاره به سوءاستفاده دشمنان دو کشور از حادثه امروز تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که این حادثه بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهاد‌های امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

امیرعبداللهیان همچنین در این تماس تلفنی همچنین مراتب تأسف و همدردی آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان را به الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، دولت، مردم و بویژه خانواده حادثه دیدگان ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با احمد وحیدی ابعاد این حادثه را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تشکر از ابراز همدردی و پیام تسلیت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از پیشنهاد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و هماهنگی نهاد‌های امنیتی و قضایی دو کشور برای روشن شدن ابعاد حادثه استقبال کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه زنی بپرهیزند.

در همین خصوص نیز سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در تشریح جزئیات این حادثه گفت: مقارن با ساعت ۸:۲۵ امروز در حالی که یکی از اعضای سفارت آذربایجان در جلوی در سفارت در حال پارک خودرو بود، یک دستگاه خودروی پراید که در فاصله نزدیکی مستقر شده بود از پشت به خودروی دیپلمات آذربایجان می‌زند؛ فرد ضارب در ادامه سلاح جنگی کلاش را از ماشین برداشته، خارج شده و در حالی که دیپلمات وارد سفارت می‌شود با تیراندازی وارد سفارت می‌شود و در مقطع ورود به سفارت، فرد دیپلمات کشته شده و دو نفر دیگر مجروح می‌شوند. با اطلاع پلیس از حادثه بلافاصله تیم‌های عملیاتی پلیس در محل حاضر و فرد ضارب را که مسلح بود و قصد فرار داشت را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه سفارت آذربایجان در بخش دژبانی دچار تخریب شده و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند، خاطرنشان کرد: ضارب انگیزه خود را از این اقدام مشکل خانوادگی عنوان کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار