کد خبر: 1133514
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چند وقتی قیمت بلیت‌های هواپیمایی افزایش یافته بود که پس از استنکاف صورت گرفته موفق به برگشت قیمت‌ها به حالت قبل شدیم.
 حسین فرهیدزاده چهارشنبه شب در همایش تجلیل از واحدهای تولیدی برتر در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی با تاکید برمکانیزه کردن بازرسی و استفاده از ظرفیت بسیج در نظارت بر بازار شب عید نوروز اظهارداشت: گران‌فروشی ناظر بر بحث نظارت بر بازار بوده اما گرانی ناشی از تورم است لذا باید در ابتدا تورم را باید کنترل کرد که یکی از بهترین راهکارها در این زمینه افزایش تولید است.

وی با بیان اینکه باید بحث دانش بنیان را وارد حوزه نظارت کنیم در غیر این صورت توفیقی حاصل نخواهد شد افزود:تقویت ساختار انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استانی و ملی و چند بند قانونی مرتبط با آن از جمله مواردی است که از طریق سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان دنبال می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح "شفافیت فروشگاهی" گفت: با اجرای این طرح همه قیمت‌ها در فروشگاه ها از طریق سیستم توسط ناظران رصد و کنترل می‌شود همچنین با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت اقداماتی در جهت اجرای طرح "قیمت منصفانه" انجام شده است، دولت نیز اخیرا اقداماتی در این راستا با صدور کالابرگ الکترونیکی و فروش اعتباری انجام داده است.

فرهیدزاده ادامه داد: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حرکتش در جهت ایجاد تعادل بین مصرف کننده و تولیدکننده است، ضمن اینکه رییس جمهور در چند ماه گذشته تاکید زیادی بر حفظ حقوق مصرف کننده داشتند لذا با تولید با کیفیت و با صرفه اقتصادی می توان از مصرف کننده نیز حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد:طی برنامه تدوین شده از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تلاش کرده ایم واحدهای برتر صنعتی، معدنی و صنفی در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده با یک مدل علمی انتخاب شوند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ما راضی به ضرر تولیدکننده نیستیم اما قائل به اجحاف در حق مصرف کننده نیز نخواهیم بود در همین راستا  چند وقتی قیمت بلیت‌های هواپیمایی افزایش یافته بود که پس از استنکاف صورت گرفته موفق به برگشت قیمت‌ها به حالت قبل شدیم.

فرهیدزاده  اظهارکرد: قیمت نهاده‌های دامی در چند ماه اخیر افزایش یافته، به تناسب آن نرخ دستمزدها هم رشد داشته است اما رعایت ضوابط قیمت‌گذاری از باب مصرف کننده اهمیت زیادی داشته و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند ضمن اینکه یک شرکت خودروسازی نیز بدون آنکه زیرساخت لازم را فراهم کند ثبت نام برای عرضه خودرو را آغاز کرده بود که به آن شرکت تذکرات لازم را دادیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار