کد خبر: 1132829
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
تهران- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا در استان خبر داد و بر عدم تردد غیرضرور مردم پایتخت در فضای باز تاکید کرد.

 حامد یزدی مهر، ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا توسط سازمان هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از روز سه شنبه چهارم بهمن ماه تا روز جمعه هفتم بهمن ماه با پایداری جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها مواجهه خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه آلاینده‌ها عناصری هستند که وجود آن‌ها در جو در شرایط و مقادیر معین سبب صدمه به انسان، حیوان، نبات و حیات میکروبی می‌شود گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در مناطق پرتردد شهری، پرجمعیت و صنعتی استان انباشت آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت که توصیه اکید مدیریت بحران در این خصوص به مردم عدم تردد ضروری در فضای باز است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا یک بحران جدی و اولویت‌دار محیطی است، افزود: به همه شهروندان توصیه می‌شود در زمان اعلام آلودگی هوا از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده‌روی در این شرایط در هوای باز و خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

وی در ادامه به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم نیز توصیه کرد که در شرایط آلودگی هوا افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان و سالمندان در فضا‌های باز فعالیت نکنند و توجه داشته باشند که نوشیدن مایعات به ویژه آب در این مواقع نه تنها باعث شست‌وشوی دستگاه گوارش می‌شود بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می‌برد.

یزدی مهر در ادامه با تاکید بر مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک بیان داشت: همواره استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تنظیم و بررسی دقیق کاتالیزور‌ها و سنسور‌های اکسیژن هوا در خودروها، بهره گیری بیشتر از فضای سبز و درختکاری و کاهش سوخت‌های آلاینده برای کاهش آلودگی هوا مورد توصیه می‌باشد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار